De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
Met binnenkort misschien een kartelboete van een paar miljard op de balans.
Op dit ogenblik is er geen enkel bedrijf veroordeeld, er is enkel een onderzoek lopend. De voordelen die de bedrijven zich hebben toegekend (voor zover het aantoonbaar is dat die er al waren) kunnen nooit zo groot geweest zijn. Zelfs met kartelafspraken blijft de autosector enorm competitief.
Iemand het aandeel IQE als eens gevolgd de laatste maand ? (GB0009619924)
IQE heeft er het laatste jaar een verschroeiende rit op zitten (+300%) en noteert dan ook erg duur. De CEO blijft evenwel zeer optimistisch: full-year figures will exceed market expectations. Terwijl hij er nog aan toevoegt dat de huidige instroom aan contracten een significante bijstelling tot gevolg heeft voor de cijfers van 2018. Er wordt dan ook werk gemaakt van een productie uitbreiding in Zuid Wales.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Hoeveel waarde hechten jullie aan koersdoelen? Ik heb momenteel ongeveer 20% rendement op Melexis die momenteel aan 77.8 euro noteert maar van de laatste 5 koersdoelen zijn er:
3 Sell (52, 52, 49 euro)
1 Hold (70 euro)
1 Buy (85 euro)
Ik verkoop normaal gezien maar zelden iets, maar 3 koersdoelen die +-65% van de actuele prijs geven doen me toch serieus twijfelen...
3 Sell (52, 52, 49 euro)
1 Hold (70 euro)
1 Buy (85 euro)
Ik verkoop normaal gezien maar zelden iets, maar 3 koersdoelen die +-65% van de actuele prijs geven doen me toch serieus twijfelen...
Bij kleinere bedrijven: weinig, maar ik kijk er wel naar. Uiteindelijk maken analisten ook maar beredeneerde gokken. Een groeibedrijf, daar moet je meer zelf je onderzoek doen (markt, product, cijfers) en met een beetje visie bedenken welke koers het kan uitgaan. Dit zijn het type bedrijven met groei tussen de 50 - 100% per jaar. Meer risico, hogere reward. Hier zitten analisten er vaak naast.
Bij stabiele BigCo's (type Apple / Ab Inbev): iets meer, want de waarde is daar meestal conservatiever en correcter. Is meestal wel correcter (maar ook niet altijd).
Tl;dr: altijd zelf je huiswerk maken..
Persoonlijk durf ik wel investeren in een bedrijf met een track record aan goeie resultaten aan "dure" prijzen, als ze zichzelf bewezen hebben. Die blijven het meestal goed doen. Die aandelen zou ik dus ook niet meteen weg doen als ze zwaar gestegen zijn. Daarnaast ook liefst bedrijven met een ondernemer (of familie) aan het roer en niet gewoon een manager - CEO.
Bij stabiele BigCo's (type Apple / Ab Inbev): iets meer, want de waarde is daar meestal conservatiever en correcter. Is meestal wel correcter (maar ook niet altijd).
Tl;dr: altijd zelf je huiswerk maken..
Persoonlijk durf ik wel investeren in een bedrijf met een track record aan goeie resultaten aan "dure" prijzen, als ze zichzelf bewezen hebben. Die blijven het meestal goed doen. Die aandelen zou ik dus ook niet meteen weg doen als ze zwaar gestegen zijn. Daarnaast ook liefst bedrijven met een ondernemer (of familie) aan het roer en niet gewoon een manager - CEO.
Melexis heeft ondertussen een lang trackrecord van outperformances (wel vrij gevoelig voor USD). Ik zou rustig blijven zitten als je het geld nergens onmiddellijk "beter" kan inzetten.
Met Melexis heb je een topbedrijf in handen. Dat je de aandelen 20% lager dan de huidige koers hebt kunnen inkopen is heel mooi meegenomen maar eigenlijk volstrekt irrelevant. Het geld om die aandelen te verwerven is immers reeds uitgegeven. Ik vind de huidige prijs te hoog om in te stappen, maar jij hebt de instap reeds gedaan... lucky you. Als ik in jouw situatie was: geen haar op mijn hoofd dat er aan zou denken te verkopen.DonPastello schreef: ↑26 juli 2017, 14:00 Hoeveel waarde hechten jullie aan koersdoelen? Ik heb momenteel ongeveer 20% rendement op Melexis die momenteel aan 77.8 euro noteert maar van de laatste 5 koersdoelen zijn er (...)
Vandaag koersdoel van €6 voor Global graphics, wat denken jullie daarvan ?
Is dat research die door Global Graphics zelf betaald wordt?
Wat is er gisterenavond/vannacht gebeurd? De laatste keer dat ik gisteren keek stond de euro nog aan 1,1662 dollar. Nu al 1,1745.
EN de goudprijs met 1% omhoog ( in dollar )
allemaal de gevolgen van de beslissingen van de belgische regering ?
allemaal de gevolgen van de beslissingen van de belgische regering ?
De Tijd: "De Franse president Macron wil niet dat de STX-scheepswerf van Saint-Nazaire in Italiaanse handen komt en gaat de werf nationaliseren. De werf is sinds begin dit jaar voor twee derde in handen van de Italiaanse werf Fincantieri."
Awel merci, dat is puur protectionisme. Ik dacht dat Macron zo pro-Europees was? Als het erop aankomt is hij toch meer Frans dan Europees. Ik begin te vrezen dat we onze verwachtingen te hoog hebben gesteld.
Awel merci, dat is puur protectionisme. Ik dacht dat Macron zo pro-Europees was? Als het erop aankomt is hij toch meer Frans dan Europees. Ik begin te vrezen dat we onze verwachtingen te hoog hebben gesteld.
Ik heb de indruk dat we meer en meer politieke regimes krijgen die protectionisme willen...Yaris schreef: ↑27 juli 2017, 22:04 De Tijd: "De Franse president Macron wil niet dat de STX-scheepswerf van Saint-Nazaire in Italiaanse handen komt en gaat de werf nationaliseren. De werf is sinds begin dit jaar voor twee derde in handen van de Italiaanse werf Fincantieri."
Geen goede evolutie
Protectionisme lijkt een goede manier om de eigen economie te ondersteunen maar is uiteindelijk nadelig voor het land in kwestie omdat buitenlandse bedrijven er niet meer in investeren. Waarom zouden ze investeren in een land dat bang is van buitenlanders en waar ze geen bedrijven mogen leiden, overnemen of er invloed uitoefenen? En waarom zou land A produkten invoeren van land B als land B geen produkten wil invoeren van land A omdat het de eigen binnenlandse produkten wil beschermen?