plan termijnrekening
TIP
plan termijnrekening
Beste mensen,
Zoals sommigen wel weten heb ik een beetje last om geld binnen te houden.
Ik had graag jullie mening geweten. Ik spaar veel of dat probeer ik toch.
Ik heb nu een jongerenspaarekening lopen tot mijn 25 jaar die dan uitgekeerd wordt en een voorhuwelijkssparen aan mijn 30 jaar.
Zou het verstandig zijn om nu een termijnrekening te openen op 5 en eentje op 10 jaar? Dan heb ik de eerste schijf van 5 jaar op men 27ste en dat van 10 jaar op men 32ste.
Dan heb ik om de 2-3 jaar een bedrag die ik kan opvragen en waar ik niet aan kan. Bv voor apparaten enzo te vervangen.
Brengt alvast meer op dan het gewoon te sparen op een spaarrekening.
Zoals sommigen wel weten heb ik een beetje last om geld binnen te houden.
Ik had graag jullie mening geweten. Ik spaar veel of dat probeer ik toch.
Ik heb nu een jongerenspaarekening lopen tot mijn 25 jaar die dan uitgekeerd wordt en een voorhuwelijkssparen aan mijn 30 jaar.
Zou het verstandig zijn om nu een termijnrekening te openen op 5 en eentje op 10 jaar? Dan heb ik de eerste schijf van 5 jaar op men 27ste en dat van 10 jaar op men 32ste.
Dan heb ik om de 2-3 jaar een bedrag die ik kan opvragen en waar ik niet aan kan. Bv voor apparaten enzo te vervangen.
Brengt alvast meer op dan het gewoon te sparen op een spaarrekening.
Re: plan termijnrekening
Is dat geen contradictie?Zoals sommigen wel weten heb ik een beetje last om geld binnen te houden.
Ik had graag jullie mening geweten. Ik spaar veel
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
De rente is nog te laag om je geld voor jaren vast te zetten. Als je er niet onmiddellijk aan wil kunnen neem dan een spaarrekening bij MeDirect. Dan moet je je geld drie maanden op voorhand opvragen.
Het feit is dat ik nog steeds kan sparen. Het zijn gewoon uitgaven die ik wat moet minderen. Vooral grote uitgaven die niet bepaald nodig zijn. Dat is zelfsdiscipline.
Maar ik zal de tip van Yaris volgen. Dingen die ik echt niet snel nodig heb kan ik mogelijks opvragen via medirect dan en dan gewoon 3 maanden wachten. Of ik zet een stuk geld vast voor 1 jaar.
De rente op een termijnrekening is laag, op een spaarboekje houden is dus voor jou geen alternatief! Dan zou ik eerder aan beleggen denken, koop maandelijks met je geld wat fondsen (bv. 200 euro/maand) of aandelen (€1500/aandeel). Volgens mij is de drang niet extreem groot om de boel te verkopen. Als je dan ziet dat je winst maakt zul je geneigd zijn om het nog wat te laten staan.
Met die spaarrekening van MeDirect moet je je geld 3 maanden op voorhand opvragen, je hebt het dus niet direct. Maar als jij weet dat je in december een skitrip zult maken en het nu al terug vraagt heb je weer niets tegen dat het zover is.
Met die spaarrekening van MeDirect moet je je geld 3 maanden op voorhand opvragen, je hebt het dus niet direct. Maar als jij weet dat je in december een skitrip zult maken en het nu al terug vraagt heb je weer niets tegen dat het zover is.
Loopt op termijn gegarandeerd verkeerd af.Als je dan ziet dat je winst maakt zul je geneigd zijn om het nog wat te laten staan.
En als je ergens zelfdiscipline nodig hebt en emotioneel aan- en verkoopgedrag kan missen is het wel op de beurs.Het zijn gewoon uitgaven die ik wat moet minderen. Vooral grote uitgaven die niet bepaald nodig zijn. Dat is zelfsdiscipline.
Dat zou ik echt niet doen nu de rente zo laag staat. Kan zijn dat je nu op absolute bodem rente je geld laat vastzetten voor 10 jaar. Is niet slim ze.
Als je het dan moeilijk hebt om je gespaarde geld niet uit te geven kun je het nogal tijd op termijnrekening van 2 of max 3 jaar zetten. Bij medirect krijg je dan 0,42% of o,49% wat ongeveer het zelfde is als een spaarrekening. Lijkt mij in huidige context de beste oplossing voor je situatie.
Izola bank geeft meer voor de 2-3 jaar termijnrekening maar ik zou daar persoonlijk geen geld zetten.
Ok zal dat dan in de gatenhouden. Het heeft nu niet zoveel nut dat ik dubbel spaar voor binnen 3 jaar heb al een jongerenspaarrekening die ik niet kan inzien maar waar ik wel op stort. . Daar spaar ik al 360 euro per jaar op. Mijn ma heeft daar zicht op op die rekening.Denfi schreef: ↑27 juli 2017, 13:34Dat zou ik echt niet doen nu de rente zo laag staat. Kan zijn dat je nu op absolute bodem rente je geld laat vastzetten voor 10 jaar. Is niet slim ze.
Als je het dan moeilijk hebt om je gespaarde geld niet uit te geven kun je het nogal tijd op termijnrekening van 2 of max 3 jaar zetten. Bij medirect krijg je dan 0,42% of o,49% wat ongeveer het zelfde is als een spaarrekening. Lijkt mij in huidige context de beste oplossing voor je situatie.
Izola bank geeft meer voor de 2-3 jaar termijnrekening maar ik zou daar persoonlijk geen geld zetten.
Als je beseft dat je makkelijk je geld uitgeeft ben je al halverwege, je wil er iets aan doen. Lukt het echt niet om een maandelijkse opdracht te geven om X-aantal euro naar je spaarrekening te storten waarbij je tegen jezelf zegt daar geen geld af te halen?
Desnoods een nieuwe rekening aanmaken en die kaart ergens onderaan je kast leggen? Of aan je ouders/grootouders geven?
Desnoods een nieuwe rekening aanmaken en die kaart ergens onderaan je kast leggen? Of aan je ouders/grootouders geven?
Voor een termijn rekening moet je al over een bedrag beschikken om dat bepaalde tijd vast te zetten.
Zoals ik het begrijp heb je dat momenteel nog niet????
Of over hoeveel beschikbaar geld spreken we dan dat je nu op een termijn zou kunnen vastzetten????
Zoals ik het begrijp heb je dat momenteel nog niet????
Of over hoeveel beschikbaar geld spreken we dan dat je nu op een termijn zou kunnen vastzetten????
Of, voortbordurend op wat Kevva hierboven schreef, je geld fysiek in zo een ouderwets plastieken spaarvarken steken dat je moet opensnijden als je aan het geld wil.
Het feit is dat ik niet in geldnood zit.Kevva schreef: ↑27 juli 2017, 22:57 Als je beseft dat je makkelijk je geld uitgeeft ben je al halverwege, je wil er iets aan doen. Lukt het echt niet om een maandelijkse opdracht te geven om X-aantal euro naar je spaarrekening te storten waarbij je tegen jezelf zegt daar geen geld af te halen?
Ik heb sinds januari 4200 gespaard. En met pensioensparen erbij is dit zelfs 5100.
Niet tegenstaande dat ik wel 600 per maand spaar maar dat dit maar tijdelijk kan. Tot en met 30 september.
Dus daarom moet ik geen vrees hebben en zoek ik oplossingen.
Ik denk dat ik het wel zal kunnen maar het feit is als ik geld voor een stuk vast zet. Bv de helft van die 4200 en dat vastzet. Dan weet ik dat ik daar niet aan kan. Dit is dus ook voor ludo
Je kan een termijnrekening openen of een kasbon kopen voor 3-6-9-12 maanden, of meer.
Zul je is even moeten kijken op " sparen, en dan termijnrekening klikken, en dan naar termijn gaan ( filter), zo zie je welke bank er aan je doel beantwoord.
Veel rente zul je niet krijgen, maar zo ben je zeker dat je niet vroeger aan je geld kan.
Zul je is even moeten kijken op " sparen, en dan termijnrekening klikken, en dan naar termijn gaan ( filter), zo zie je welke bank er aan je doel beantwoord.
Veel rente zul je niet krijgen, maar zo ben je zeker dat je niet vroeger aan je geld kan.
Momenteel brengen termijnrekeningen spijtig genoeg niet veel meer op; hoewel toch nog dat ietsje méér (op voorwaarde dat de rentes op gewone spaarrekeningen intussen niet gaan stijgen). Daarom zou ik nooit voor langer dan 5 jaar kiezen.
Om termijnrekeningen te openen hoef je niet over grote bedragen te beschikken: bij MeDirect=(1 van de betere op 5jaar) is er geen minimum-bedrag; voor andere kan dat vanaf 100, 250, 500 euro.
Ik doe dat al jaren als volgt: ik opende verschillende termijnrekeningen op verschillende tijdstippen in het jaar. Met looptijden van 2 tot maximum 5 jaar. Telkens met bedragen vanaf 500 tot maximum 2500 euro.
Ik kies voor uitkering van de rentes op de jaarlijkse vervaldagen (dus geen kapitalisatie). Door de uitbetaalde rentes kan ik gedurende het jaar regelmatig rekenen op wat extra inkomsten.
En door voor verschillende looptijden te kiezen, komt er in de loop van elk jaar regelmatig een inleg vrij, die ik dan naar keuze kan herbeleggen, of op-soeperen.
Zolang de intrest op een termijnrekening van 10 jaar niet boven de gemiddelde inflatie van 2% uitkomt zou ik er niet aan beginnen.
Ik heb er nog eentje op 10 jaar met een intrest van 3% netto, iedere maand wordt er ongeveer 10€ uitgekeerd (rabobank).
Ik heb er nog eentje op 10 jaar met een intrest van 3% netto, iedere maand wordt er ongeveer 10€ uitgekeerd (rabobank).