ethias first rekening afsluiten bij 25% afkoop???
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Re: ethias first rekening afsluiten bij 25% afkoop???
Wat nu doen met het vrijgekomen kapitaal?
opnieuw tak 21?
opnieuw tak 21?
Ik ga het voor een tijdje op een spaarrekening laten staan. Met die 25% kunnen we al even verder. Later zien we wel. Kapitaalbehoud is voor mij momenteel belangrijker dan de jaarlijkse aangroei van 3.75% op de first.
Zou het niet interessant zijn om het contract terug te activeren, nu ze hebben bekendgemaakt dat het enkel grote europese verzekeraars zijn, die mogelijk de resterende rekeningen gaan overnemen. Het overnamebedrag zal berekend worden naar gelang de levensverwachtingen van de overblijvers, plus een surplus.
ik denk niet dat we nu nog knn instappen, de voorwaarde was dat er geen koper zou gevonden worden en eigenlijk staat daar ook niets van op papier!
Toch wel, ik heb dit vorige keer ook gedaan. We hebben daarvoor 3 maanden de tijd.
Ik overweeg het ook te doen
Ik heb vanmiddag geïnformeerd bij Ethias hoe dat moet: geld terugstorten binnen de 3 maanden en hen een mail sturen dat het geld terugkomt. That's all!
Ik heb vanmiddag geïnformeerd bij Ethias hoe dat moet: geld terugstorten binnen de 3 maanden en hen een mail sturen dat het geld terugkomt. That's all!
Wel opletten, eens de overname is bekendgemaakt, kunnen we denk ik niet meer terug.
En waarom niet?
Daar staat toch niets van in het KB art 21?
Daar staat toch niets van in het KB art 21?
ik was eigenlijk van zin niet terug te keren maar twijfel nu toch; het % dat ik (we denk ik voor alle first rek houders) verlies is toch aanzienlijk...maar wanneer keer je dan best terug, Ethias kan de volgende 3 maand zich stil houden en daarna met mss een aanvaardbare overnemer afkomen en dan is het te laat
En idd stel dat Ethias een geschikte overnemer vindt, kan men dan nog snel voor de afsluiting van het akkoord terugkeren, ze zullen het ons waarschijnlijk niet zeggen hé (de termijn van 3 maand in acht genomen)
En idd stel dat Ethias een geschikte overnemer vindt, kan men dan nog snel voor de afsluiting van het akkoord terugkeren, ze zullen het ons waarschijnlijk niet zeggen hé (de termijn van 3 maand in acht genomen)
Nope, ik ben één van de vorige rondes uitgestapt en heb er nog geen euro verlies aan geleden. Integendeel.denk ik voor alle first rek houders
En ik hoef op geregelde tijdstippen niet meer wakker te liggen van die hele Vaudeville bij Ethias.
Ik zit er nog in, maar lig gelukkig niet wakker wanneer men mij een slecht aanbod doet.
Mocht ik erop in gaan en 4 maand later 15% meer aangeboden krijgen, zou ik de indruk hebben verlies gedaan te hebben, en misschien efkes wakker liggen. Dit is natuurlijk niet zo, op een spaarrekening maak je ook geen verlies.
Mocht ik erop in gaan en 4 maand later 15% meer aangeboden krijgen, zou ik de indruk hebben verlies gedaan te hebben, en misschien efkes wakker liggen. Dit is natuurlijk niet zo, op een spaarrekening maak je ook geen verlies.
@katleen,
ik ben ook zo een twijfelaar, de ene dag ben ik blij dat ik ben uitgestapt, en de dag erna kan ik me slecht voelen omdat ik ben uitgestapt. Feitelijk mag je niet te veel rekenen, want als je uitstapt doe je op lange termijn altijd verlies. Intrest op intrest, 3.70% in mijn geval, geld waar je alle dagen aan kan, gaan we nooit meer vinden. Normaal zou ik nooit uitgestapt zijn, maar aangezien het bedrag, toch >300k premie inbegrepen en na het lezen van advies van Test aankoop is de twijfel toegeslagen, en heb ik toch maar verkocht. Komende week beslis ik of ik alles terugstort of niet.
ik ben ook zo een twijfelaar, de ene dag ben ik blij dat ik ben uitgestapt, en de dag erna kan ik me slecht voelen omdat ik ben uitgestapt. Feitelijk mag je niet te veel rekenen, want als je uitstapt doe je op lange termijn altijd verlies. Intrest op intrest, 3.70% in mijn geval, geld waar je alle dagen aan kan, gaan we nooit meer vinden. Normaal zou ik nooit uitgestapt zijn, maar aangezien het bedrag, toch >300k premie inbegrepen en na het lezen van advies van Test aankoop is de twijfel toegeslagen, en heb ik toch maar verkocht. Komende week beslis ik of ik alles terugstort of niet.
En wat heb je nu beslist ?
En al enig nieuws van de mogelijke overnemers?
Het blijft windstil.
Ik verwacht nog steeds dat er niets officieel komt voor 20 october, 3 maand na laatste afkopen met premie.
Ik verwacht nog steeds dat er niets officieel komt voor 20 october, 3 maand na laatste afkopen met premie.