Rabo Pension overzetten naar BNP met 80 euro bonus
TIP
Gebruik onze vergelijkers pensioensparen via verzekering
- pensioensparen via fonds
Re: Rabo Pension overzetten naar BNP met 80 euro bonus
Het is onzin om van vervroegd beëindigen te spreken als er geen einddatum voorzien is.
Ook nog geen ervaringen met AXA maar de gekoppelde zichtrekening is volledig gratis.
Met Keytrade heb ik ook geen ervaringen maar het AXA kantoor is hier om de hoek wat altijd handig is.
Mijn keuze was snel gemaakt.
Bovendien snel en voortreffelijk geholpen.
Met Keytrade heb ik ook geen ervaringen maar het AXA kantoor is hier om de hoek wat altijd handig is.
Mijn keuze was snel gemaakt.
Bovendien snel en voortreffelijk geholpen.
Ik zal ook opteren voor het overzetten van pensioensparen naar Fortis (met rekening van Hello Bank). Het is 3% instapkosten, maar dat was ondertussen ook al bij Rabobank zo en ze hebben nu eenmaal het beste pensioenspaarfonds. En nog eens 100 euro bonus is meegenomen.
Mijn beperkte fondsenportefeuille zal ik laten staan en transfereren naar Keytrade, ook 100 euro erbovenop.
Jammer van de papperasserij voor het pensioensparen, maar goed.
Mijn beperkte fondsenportefeuille zal ik laten staan en transfereren naar Keytrade, ook 100 euro erbovenop.
Jammer van de papperasserij voor het pensioensparen, maar goed.
Ik vertrouw het allemaal niet en dat voor 100 euro. Bovendien ga ik niet graag naar BNP, een drukte tot en met en wachten soms in een lange rij. ik heb er wel een zichtrekening maar ik doe alles met homebanking. Met keytrade heb ik nog nooit problemen gekend.
Hier bij mij is alles mooi geregeld op amper 7 dagen tijd, van Rabo naar BNP.
Die 100€ actie is blijkbaar verlengd tot einde dit jaar.
Als je niet wil wachten in hun kantoren, hen gewoon opbellen op het vermelde nummer en dan overlopen ze alles via de telefoon, waarna je een formulier per e-mail krijgt dat je moet nakijken en ondertekend (via mail) terugsturen.
Die 100€ actie is blijkbaar verlengd tot einde dit jaar.
Als je niet wil wachten in hun kantoren, hen gewoon opbellen op het vermelde nummer en dan overlopen ze alles via de telefoon, waarna je een formulier per e-mail krijgt dat je moet nakijken en ondertekend (via mail) terugsturen.
Ik heb contact opgenomen met een axa-agent(was al klant bij hun voor verzekeringen) voor overdracht van mijn pensioenspaarrekening bij Rabobank.
Hij spreekt in zijn mail echter over 'Pension Plan AXA Multi Funds'.
Is het normaal dat de overdracht gebeurd in een nieuw pensioenplan(misschien andere naam maar dezelfde fondsen? ) ?
Momenteel heb ik bij rabobank 'BNP Paribas B'.
Hij spreekt in zijn mail echter over 'Pension Plan AXA Multi Funds'.
Is het normaal dat de overdracht gebeurd in een nieuw pensioenplan(misschien andere naam maar dezelfde fondsen? ) ?
Momenteel heb ik bij rabobank 'BNP Paribas B'.
Ik was ook van plan om pensioensparen over te zetten van Rabobank naar Axa.
https://www.axabank.be/nl/sparen/aanbod-pensioensparen
Hier staat echter dat er behalve een instapkost van 3% (die alle banken aanrekenen voor zover ik weet) er ook een beheerskost is van 1%. Rabo rekende dit naar mijn weten niet aan. En wordt dat op de totale waarde of op de nieuwe stortingen verrekend? In het eerste geval is die 100 euro overstappremie meteen opgesoupeerd aan kosten. Iemand die raad weet?
https://www.axabank.be/nl/sparen/aanbod-pensioensparen
Hier staat echter dat er behalve een instapkost van 3% (die alle banken aanrekenen voor zover ik weet) er ook een beheerskost is van 1%. Rabo rekende dit naar mijn weten niet aan. En wordt dat op de totale waarde of op de nieuwe stortingen verrekend? In het eerste geval is die 100 euro overstappremie meteen opgesoupeerd aan kosten. Iemand die raad weet?
De beheerskosten van een fonds worden niet door de bank maar door de fondsbeheerder aangerekend en komen in mindering van je rendement, ongeacht bij welke bank je het fonds hebt. Ze worden jaarlijks op de totale waarde van het fonds berekend maar je merkt er niets van omdat ze in de koers verwerkt worden.
Tenzij die beheerskost slaat op kosten die je bij AXA moet betalen voor het beheer van die effectenrekening.
Kan je dat niet terugvinden in het kostenoverzicht ?
Kan je dat niet terugvinden in het kostenoverzicht ?
Op Morningstar staat voor het fonds 1% management fee.
Ik heb al verschillende keren mijn pensioensparen getransfereerd, maar Rabobank staat op nummer 1 als om het om ter traagst is.
Hierdoor weeral 1 maand extra wachten op de 200 Euro van AXA.
Hierdoor weeral 1 maand extra wachten op de 200 Euro van AXA.
banken mogen burgers beroven, burgers mogen geen banken beroven
Bij mij is de overdracht eindelijk rond.
Meer dan een maand heeft het geduurd om het pensioenfonds te zien verschijnen bij AXA.
Dit ligt enkel en alleen aan Rabobank, heb verschillende keren contact met AXA gehad hierover.
Rabobank is duidelijk niet meer wat het ooit geweest is...
Meer dan een maand heeft het geduurd om het pensioenfonds te zien verschijnen bij AXA.
Dit ligt enkel en alleen aan Rabobank, heb verschillende keren contact met AXA gehad hierover.
Rabobank is duidelijk niet meer wat het ooit geweest is...
Ik kan me voorstellen als Rabo stopt met alles van beleggen, het met een pak minder medewerkers kan doen. Veel werknemers zullen eieren voor hun geld kiezen en elders aan de slag gaan, terwijl de overgang naar Keytrade ook moet verwerkt worden.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Ach, zolang je nog niet op pensioen gaat, van mij kunnen ze er nog 34 jaar over doen
AXA daarintegen heeft mijn "online" gebeuren nog steeds niet opgestuurd, pas en code had ik wel in 3 dagen, zal er eens naar gaan vragen.

AXA daarintegen heeft mijn "online" gebeuren nog steeds niet opgestuurd, pas en code had ik wel in 3 dagen, zal er eens naar gaan vragen.
Succes mensen! Wens jullie mooie returns!
Ben terug overgestapt naar Pricos, ben zeer tevreden van de service van KBC, alles gaat snel, leuke app en heb voor de eenvoudigheid alles bij dezelfde bank. Ook doet het Pricos fonds het niet slecht.