Overdracht effectenrekening Rabo naar MeDirect
Overdracht effectenrekening Rabo naar MeDirect
Men is reeds klant bij MeDirect en heeft er ook een effectenrekening.
Wanneer men nu de effectenrekening ( fondsen ) die men heeft bij rabo overdraagt naar MeDirect , worden deze fondsen dan op een nieuwe effectenrekening geplaatst of op de bestaande effectenrekening .
Wanneer men nu de effectenrekening ( fondsen ) die men heeft bij rabo overdraagt naar MeDirect , worden deze fondsen dan op een nieuwe effectenrekening geplaatst of op de bestaande effectenrekening .
Re: Overdracht effectenrekening Rabo naar MeDirect
Ik denk dat de transfer gebeurt naar uw bestaande effectenrekening, omdat dit beschouwd wordt als een gewone transfer.
Er is geen specifieke overeenkomst tussen MeDirect en de Rabobank.
U zult ( in uw voordeel) ook best de historiek van de transacties meegeven.
Er is geen specifieke overeenkomst tussen MeDirect en de Rabobank.
U zult ( in uw voordeel) ook best de historiek van de transacties meegeven.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Weet je, ik heb een effectenrekening bij Keytrade en ik ga mijn fondsen bij Rabo gewoon laten overzetten naar Keytrade.
Die fondsen komen dan op een aparte rekening met de juiste historiek.
Ik cash dan 100 euro en later doet MeDirect wellicht nog eens een super actie en dan sla ik toe.... . Gesnapt ?
Ik cash dan 100 euro en later doet MeDirect wellicht nog eens een super actie en dan sla ik toe.... . Gesnapt ?
Historiek zal alleen noodzakelijk zijn bij fondsen die vast rentende producten bevatten (bv mixfondsen, obligatiefondsen,..) om een juiste meerwaarde belasting bij verkoop te kunnen heffen. Maar toegegeven, de historiek en bijhorende aankoopprijs berekenen kan een lastig karwei zijn als het fondsen betreft waarop meerdere aan en verkopen zijn gebeurd. Ik vermoed dat Rabobank hiervoor 20 euro (bankverklaring) zal aanrekenen, en als het om een uitgebreide opzoeking gaat kost dat 45 euro/uur, best eens navragen indien je dit door Rabobank wil laten doen. Alternatief is desbetreffende fondsen naar Keytrade laten gaan of indien het distributie fondsen zijn en er geen of weinig meerwaarde is verkopen bij Rabobank en terug aankopen bij MeDirect.
Dan kun je ze evengoed naar Keytrade laten transfereren want dan gebeurt er geen overdracht van fondsen naar MeDirect en profiteer je niet van hun actie.
@evita: waarom niet 1.000 euro aan fondsen naar Keytrade transfereren en de rest naar MeDirect?
@evita: waarom niet 1.000 euro aan fondsen naar Keytrade transfereren en de rest naar MeDirect?
Gaan in principe naar de bestaande effecten rekening.collector schreef: ↑29 juli 2017, 20:15 Men is reeds klant bij MeDirect en heeft er ook een effectenrekening.
Daarna kan men extra effecten rekeningen aanmaken als gewenst. ( zelfs een naam er voor zelf kiezen)
Via mail naar Me kan men dan overplaatsing van fondsen of aandelen aanvragen naar nieuwe effecten rekening.
Standaard is er ook geen dollar rekening.
Via mail kan men dollar rekening aanvragen en laten koppelen aan een effecten rekening.
succes
Estate Guru believer.
Wat is het nut van meerdere effectenrekeningen hebben?
Als je kiest voor een modelportefeuille van MD, dan lijkt het me wel logisch dat die op een aparte effectenrekening staan.
Maar anders zie ik er het nut ook niet van in.
Maar anders zie ik er het nut ook niet van in.
Dat ben ik ook van planevita schreef: ↑29 juli 2017, 21:03 Weet je, ik heb een effectenrekening bij Keytrade en ik ga mijn fondsen bij Rabo gewoon laten overzetten naar Keytrade.
Gewoon nu niets doen en wachten tot MeDirect met een actie komt, uit ondervinding heb ik al gezien dat ze dat doen rond de eindejaarsperiode. Dan staan al onze effecten al bij Keytrade.
Oei, ik lees net dat die fondsen bij de 'reeds bestaande' fondsen toegevoegd worden.
Ik heb Carmignac Patrimoine aangekocht bij Rabobank, maar die zit ook in mijn Keyplan. Worden die effecten bij mijn Keyplan toegevoegd of wordt er een volledige nieuwe effectenrekening aangemaakt?
Mijn plan bestaat er uit om nu gewoon lekker verder te blijven kopen bij Rabobank (1% kost op Carmignac, de rest is gratis). Daarna komt het bij Keytrade (Bij Keytrade koop ik nougabollen, want daar betaal je). Als MeDirect met de actie komt (hoogstwaarschijnlijk niet de eerste 2 maanden) dan transfereer ik alles.
2X winst:
1x 100 euro van Rabobank - > Keytrade
2x door X-aantal % van het getransferereerde bedrag in fondsen over te zetten.
Ik herinner me het niet meer goed, maar MeDirect gaf een percentage tot 10.000 euro alles er boven was hetzelfde percentage dacht ik? Dus lekker zorgen dat je 10.001 euro aan fondsen hebt en dan heb je het maximum. Dat moet wel lukken.
Ik heb Carmignac Patrimoine aangekocht bij Rabobank, maar die zit ook in mijn Keyplan. Worden die effecten bij mijn Keyplan toegevoegd of wordt er een volledige nieuwe effectenrekening aangemaakt?
Mijn plan bestaat er uit om nu gewoon lekker verder te blijven kopen bij Rabobank (1% kost op Carmignac, de rest is gratis). Daarna komt het bij Keytrade (Bij Keytrade koop ik nougabollen, want daar betaal je). Als MeDirect met de actie komt (hoogstwaarschijnlijk niet de eerste 2 maanden) dan transfereer ik alles.
2X winst:
1x 100 euro van Rabobank - > Keytrade
2x door X-aantal % van het getransferereerde bedrag in fondsen over te zetten.
Ik herinner me het niet meer goed, maar MeDirect gaf een percentage tot 10.000 euro alles er boven was hetzelfde percentage dacht ik? Dus lekker zorgen dat je 10.001 euro aan fondsen hebt en dan heb je het maximum. Dat moet wel lukken.
Yaris, ik kies nu voor de gemakkelijkste optie en dat is een volledige transfer naar Keytrade.
Op een ander website ( MK ) hetvolgende gevonden. Het gaat hier over de overdracht naar Keytrade.
Maar dit zal voor alle instelingen wel hetzelfde zijn.
" We dienen een tweede effectenrekening te openen omdat we ook de historiek dienen te importeren van je rekening bij Rabobank. We kunnen een historiek om wettelijke en boekhoudkundige redenen niet importeren in je huidige effectenrekening bij Keytrade bank. Je kan wel na verloop van tijd best alles concentreren op één rekening zodat je er één kan sluiten. "
Maar dit zal voor alle instelingen wel hetzelfde zijn.
" We dienen een tweede effectenrekening te openen omdat we ook de historiek dienen te importeren van je rekening bij Rabobank. We kunnen een historiek om wettelijke en boekhoudkundige redenen niet importeren in je huidige effectenrekening bij Keytrade bank. Je kan wel na verloop van tijd best alles concentreren op één rekening zodat je er één kan sluiten. "
Het nut van meerdere
Als men bepaalde portefeuilles wil volgen kan het simpeler zijn om op te volgen.
Dan nog wetende dat er soms overlappende fondsen zijn.
Hoe dit anders allemaal op te volgen en bvb aanbevolen verhoudingen op te volgen bij manuele aankopen.
Bvb floschbach is aanwezig in meerdere portefeuilles.
Wel in een verschillend aanbevolen percentage om risico te beperken.
Als nu bvb floschbach in een portefeuille A 5 % aanbevolen.
Als nu bvb floschbach in een andere portefeuille B 12 % is. aanbevolen.
Dan is het best floschbach aan te kopen aan B 7 % ipv 12 %
5 van A + 7 van B = 12
Dus bvb bij Me in mixer stappen en ook in flexer dan is de verhouding belangrijk.
Floschbach is zowel in mixer als flexer aanwezig.
Automatisch in die portefeuilles is 1 van de 2 de andere manueel die % gewijze verhouding handhaven.
En er zijn nog andere overlappende tussen bepaalde portefeuilles.
Daarom bij Me slechts een auto aankopen Mixer of flexer de ander manueel.
Estate Guru believer.
Misschien om beneden de " magische" grens van 500 K te blijven ?
Men openende op die manier dikwijls ook verschillende spaarboekjes om RV te onlopen ( wel in eenlang verleden,nu met dergelijke lage intresten is het meestal zinloos )
Ben eens benieuwd of er efficiente controle gaat gebeuren op het aanhouden van verschillende effectenrekeningen om zich niet als rijke te willen voordoen voor de fiscus ?