Umicore
TIP
Re: Umicore
@optibear : creditsuisse handhaaft zijn opbouwen/aankopen advies.
Ik denkt gewoon dat de val te kort van duur is om nog shorters aan te trekken op dit moment.
Eerder instapmoment voor de longrun lijkt me
Ik denkt gewoon dat de val te kort van duur is om nog shorters aan te trekken op dit moment.
Eerder instapmoment voor de longrun lijkt me
Zakken vandaag sterk na houden advies van UBS, koersdoel 53euro. (komende van 57)
Begint er stilletjes terug uit te zien als een topbedrijf aan een faire prijs...
Begint er stilletjes terug uit te zien als een topbedrijf aan een faire prijs...
Vanaf wanneer vinden jullie het koopwaardig ?
Ik zat aan 44-45 euro te denken, maar zie dat er een weerstand ligt rond 46.
Als je de analisten van Bernstein mag geloven is het koopwaardig.annetje schreef:Vanaf wanneer vinden jullie het koopwaardig ?
Als je een EBIT-multiple toepast van 12 (voorzichtige multiple historisch gezien) op hun vooruitzichten voor 2025, kom je aan een marktcap van 12,5miljard euro. De huidige marktcap is +- 5,5 Miljard. 130% opwaarts potentieel op 8 jaar tijd excl. dividenden.
geen koopadvies. Ik zit al jaren long & dat zal normaal gezien nog wel even blijven.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Ziet er naar uit dat Bernstein het bij het rechte eind heeft ivm RBM.
http://www.tijd.be/ondernemen/transport ... al/9891786
http://www.tijd.be/ondernemen/transport ... al/9891786
wederom weinig interesse hier
http://www.tijd.be/ondernemen/milieu-en ... 20/9918747
http://www.tijd.be/ondernemen/milieu-en ... 20/9918747
Umicore roept een bijzondere algemene vergadering bijeen begin september om een splitsibg van het aandeel voor te stellen.
Portefeuille: Kinepolis, Tinc, Ageas, GBL, Solvay, AD, Sofina, Sippef, Biocartis, Sioen.
Nu maandag 16 oktober 2017 wordt het aandeel effectief in twee gesplitst. Mogelijk zal dit leiden tot meer handel, wie weet.
Umicore heeft ondertussen een mooie klim achter de rug; sinds ik het begin vorig jaar kocht is het ruim verdubbeld...
Normaal verkoop ik aandelen nooit enkel en alleen omdat de koers sterk gestegen is (dat is market timing, iets waar beleggers met veel meer ervaring dan ik al zelden in slagen). Desondanks begint het bij Umicore toch te jeuken. Het aandeel staat erg duur en het is geen aandeel dat ik typisch in portefeuille neem (over het algemeen zoek ik bedrijven met duurzame maar hoge dividenden in licht of niet-cyclische sectoren).
Anderzijds is Umicore een bedrijf met toptechnologie en een sterke positie in markten waar ik enorm in geloof (elektrische wagens bijvoorbeeld, maar ook valorisatie van e-waste). Dat was destijds mijn motivatie om het aandeel te kopen en aan dat plaatje is niets veranderd.
Meningen? Verkopen of toch maar netjes bijhouden?
Normaal verkoop ik aandelen nooit enkel en alleen omdat de koers sterk gestegen is (dat is market timing, iets waar beleggers met veel meer ervaring dan ik al zelden in slagen). Desondanks begint het bij Umicore toch te jeuken. Het aandeel staat erg duur en het is geen aandeel dat ik typisch in portefeuille neem (over het algemeen zoek ik bedrijven met duurzame maar hoge dividenden in licht of niet-cyclische sectoren).
Anderzijds is Umicore een bedrijf met toptechnologie en een sterke positie in markten waar ik enorm in geloof (elektrische wagens bijvoorbeeld, maar ook valorisatie van e-waste). Dat was destijds mijn motivatie om het aandeel te kopen en aan dat plaatje is niets veranderd.
Heb Umicore verschillende keren gehad (nog toen ze minder dan €30 noteerden, of na de splitsing van vandaag €15) en uiteindelijk vorige zomer de laatste aandelen verkocht. Dacht toen wel nog eens terug in te kunnen stappen maar kans gemist.dw schreef: ↑16 oktober 2017, 11:51 Umicore heeft ondertussen een mooie klim achter de rug; sinds ik het begin vorig jaar kocht is het ruim verdubbeld...
Vandaag lijken ze mij overdreven gewaardeerd. Aangezien ze wellicht een groot deel van je port zijn gaan uitmaken zou ik toch overwegen om een deel te verkopen. Je kan diversifiëren met dat vrijgekomen geld en volgens je zelfde visie op de toekomst beleggen.
Bijvoorbeeld AMG, of BMW (als het elektrisch voertuig een succes wordt wat een vereiste is voor de verwachte groei in de waardering van Umicore, dan zal BMW een relatief groter marktaandeel halen)
74% aandelen, 16% obligaties, 10% cash
Ik houd de mijn "voorlopig" nog allemaal bij.
Je kan een ook deel verzilveren of in JMAT steken als je in hun strategie gelooft en in dezelfde sector wil blijven (onlangs capital investment day geweest). (zeker geen advies, heb enkele presentaties maar in de rapte bekeken)
groei-vooruitzichten zijn nog steeds immens, maar zoals geweten mag er niets mislopen met de groei of we krijgen een patat...
Je kan een ook deel verzilveren of in JMAT steken als je in hun strategie gelooft en in dezelfde sector wil blijven (onlangs capital investment day geweest). (zeker geen advies, heb enkele presentaties maar in de rapte bekeken)
groei-vooruitzichten zijn nog steeds immens, maar zoals geweten mag er niets mislopen met de groei of we krijgen een patat...
Bedankt voor de suggesties! Ik wil inderdaad zeker een blootstelling aan de sector houden, maar de waardering van Umicore laat zo weinig margin of error dat ik toch eens naar alternatieven ga kijken.
Komende dagen eens JMAT, AMG en andere bedrijven in die sector uitpluizen en in afwachting Umicore netjes bijhouden. Mezelf kennende ga ik waarschijnlijk Umicore binnen twintig jaar nog altijd niet verkocht hebben, maar kom
Komende dagen eens JMAT, AMG en andere bedrijven in die sector uitpluizen en in afwachting Umicore netjes bijhouden. Mezelf kennende ga ik waarschijnlijk Umicore binnen twintig jaar nog altijd niet verkocht hebben, maar kom
UBS verhoogde gisteren z'n koersdoel naar 39,5 euro, KBC naar 39 euro.
Kepler Chevreux verhoogt vandaag z'n koersdoel naar 44euro.
Kepler Chevreux verhoogt vandaag z'n koersdoel naar 44euro.
https://www.vfb.be/vfb/Media/Default/ev ... %20VFB.pdf
weet niet of dit voor niet-leden zichtbaar is...
op p.36 staat een interessante grafiek ivm "end-of-life li-ion battery market"
In 2025 zou er 60.000+ ton aan recyclage materiaal beschikbaar zijn. (rijk aan lithium, nikkel & cobalt)
In vergelijking met +- 10.000 ton in 2021. & nog geen 1.000 ton nu.
"By 2020, Umicore will be ready for scaling-up to a real industrial footprint!"
weet niet of dit voor niet-leden zichtbaar is...
op p.36 staat een interessante grafiek ivm "end-of-life li-ion battery market"
In 2025 zou er 60.000+ ton aan recyclage materiaal beschikbaar zijn. (rijk aan lithium, nikkel & cobalt)
In vergelijking met +- 10.000 ton in 2021. & nog geen 1.000 ton nu.
"By 2020, Umicore will be ready for scaling-up to a real industrial footprint!"