De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
Het is niet enkel dit Yaris.Yaris schreef: ↑27 juli 2017, 22:21 Protectionisme lijkt een goede manier om de eigen economie te ondersteunen maar is uiteindelijk nadelig voor het land in kwestie omdat buitenlandse bedrijven er niet meer in investeren. Waarom zouden ze investeren in een land dat bang is van buitenlanders en waar ze geen bedrijven mogen leiden, overnemen of er invloed uitoefenen? En waarom zou land A produkten invoeren van land B als land B geen produkten wil invoeren van land A omdat het de eigen binnenlandse produkten wil beschermen?
Door het protectionisme geef je je binnenlandse bedrijven een kunstmatig voordeel wat hun wat 'laks' kan maken tov buitenlandse concurrentie. In the end betekent dit wel dat die laksheid hun zwakker maakt tov de wel nog competitieve internationale markt.
75% aandelen, 16% obligaties, 9% cash
En is het ook de bedoeling om die participatie te houden of is het tijdelijk tot er een solvabele (franse) koper gevonden kan worden?Yaris schreef: ↑27 juli 2017, 22:04 De Tijd: "De Franse president Macron wil niet dat de STX-scheepswerf van Saint-Nazaire in Italiaanse handen komt en gaat de werf nationaliseren. De werf is sinds begin dit jaar voor twee derde in handen van de Italiaanse werf Fincantieri."
Awel merci, dat is puur protectionisme. Ik dacht dat Macron zo pro-Europees was? Als het erop aankomt is hij toch meer Frans dan Europees. Ik begin te vrezen dat we onze verwachtingen te hoog hebben gesteld.
Bovendien bouwen die ook militaire schepen wat de knowhow wel van 's landsbelang maakt.
Vandaag is rood de kleur van de beurzen. Gisteren was er euforie omdat de Bel 20 bijna de 4.000 punten ging aantikken. Ze zullen dat feestje nog even moeten uitstellen.
Dagske te vroeg fondsen besteld.
Soit op wat langere termijn speelt dat geen rol.
Soit op wat langere termijn speelt dat geen rol.
Als iedere keer de euro stijgt de EU beurzen gaan dalen vraag ik mij af wat we de komende maanden moeten verwachten. Ik lees overal dat de grootste kans bestaat dat de dollar nog wat verder zal wegzakken. Anderzijds zou reeds een Fed hike in september de dollar weer omhoog kunnen jagen. Hoe zien jullie dat?
- Zoals je zelf zegt is het niet zeker dat de euro zal blijven stijgen. Er moet maar iets gebeuren zoals een politieke crisis ergens in de EU of een terugval van de economie en de euro valt weer naar beneden. Het kan snel verkeren. Vorig jaar voorspelden ze nog een pariteit met de dollar.
- De markten reageren vooral bij heftige koersschommelingen. Die zijn er niet elke dag.
- Er zijn nog andere factoren die de beurzen beïnvloeden dan de wisselkoersen.
Als de euro nog meer terrein wint, dan is het interessant om wat euro's om te wisselen naar dollars, waarmee je dan aandelen in dollar koopt.omega6 schreef: ↑28 juli 2017, 19:38 Als iedere keer de euro stijgt de EU beurzen gaan dalen vraag ik mij af wat we de komende maanden moeten verwachten. Ik lees overal dat de grootste kans bestaat dat de dollar nog wat verder zal wegzakken. Anderzijds zou reeds een Fed hike in september de dollar weer omhoog kunnen jagen. Hoe zien jullie dat?
Aandelen en de dollar schieten omhoog en goud omlaag na een goed jobrapport in de VS.
Is niet beetje vreemd dat een goede jobrapport in de VS de dollar omhoog jaagt maar niet de VS markt. Duurdere dollar = goedkopere euro = Amerikanen investeren meer in Europa = Europa stijgt en dus niet de VS ondanks een jobrapport dat gaat over de VS markt. Toch vreemd niet?
Mijn portefeuille doet het barslecht dit jaar: -19%. Mede te wijten aan ingezakte USDEUR.
Aandelenportefeuille netto met 1296% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: +7,8% (tem 31 dec '24)
Momenteel: 29% Rapid7, IVU, WTW; 71% cash
Hopelijk dinsdag beterschap dan!
Vandaag stond in de tijd een artikel over USD/EUR. Heb er vlug over gelezen, analist verwacht tegen eind vh jaar terug op 1,15 te staan. Eind 2018 verwacht hij 1,20.
ps Hopelijk is het wat beter met uw gezondheid, er was al wat ongerustheid op het forum
Het hoogste was 0,96 eind december 2016, dus 1,15 lijkt mij wel heel onwaarschijnlijk. Misschien verwar je met EURUSD.
Gezond heel slecht, ben in langdurige opname in ziekenhuis. Niet veel interesse meer in aandelen.
Aandelenportefeuille netto met 1296% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: +7,8% (tem 31 dec '24)
Klopt, excuses voor de verwarring! Ik tel altijd in EUR/USD (vermits meeste analisten/sites deze ook als standaard hanteren)
Oei, dat is minder om te horen, hopelijk is er toch zicht op beterschap!
Dan zijn aandelen inderdaad maar bijzaak in het leven!
Ai, hopelijk komt er toch spoedig beterschap voor je!
Van een mede-Waaslander.