Effectentaks
TIP
Re: Effectentaks
Bedoel je de ondermaatse dienstverlening, slechte infrastructuur, het weggeven van ons geld aan asielzoekers en vluchtelingen die hier vooral komen profiteren en vooral niks bijdragen. Ja en zo kunnen we nog wel een hele tijd door gaan. Als hier een prijs-kwaliteitsverhouding op zou staan, zou deze niet al te best scoren. Het beslag ligt bovendien gewoon veel te hoog.Blackbelt schreef: ↑3 augustus 2017, 21:12Tuurlijk... je krijgt waarschijnlijk ook niks van de staat.Galactic schreef: ↑3 augustus 2017, 12:38 Het zit momenteel nog allemaal niet in wetgeving, vermoed dat dit voor ten vroegste 2018 in werking zal gaan. Als koppel is het gelukkig 2 x 500.000 euro. Dat is toch een bedrag waar een minderheid aan zal komen. MAAR, wat zoiezo al gaat gebeuren is dat dit bedrag niet geindexeerd zal worden, of zelfs inderdaad verlaagd. ALS er een linkse regering zou komen, kan je er gif op innemen dat dit percentage minstens verdubbelt zal worden tijdens die regeerperiode. Tot men merkt dat men te ver is gegaan, en er kapitaalvlucht ontstaat.
Ik zal het nooit betalen, wanneer ik er ooit voor in aanmerking zou komen, zal ik wel zien dat portefeuille onder het bedrag blijft. Of zoek naar alternatieven, desnoods opsoeperen door minder te gaan werken of eens een dikke wereldreis te maken. De creatieve Belg vind er wel een oplossing voor!
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Lap, daar heb je het al:
CD&V-kopstuk:
CD&V-kopstuk:
Bron : http://www.tijd.be/politiek-economie/be ... ce=dlvr.it‘Regeringen met rood en groen erbij hebben nooit zoveel binnengehaald op de grote vermogens als wij. Bovendien is het slot van de deur. Nu de taks er is, is het veel gemakkelijker om hem te verhogen of de vrijstelling te verlagen.’
De regering heeft met het invoeren van deze effectentaks uiteraard geen rekening gehouden dat het eindspel van de crisis nog gespeeld moet worden.
Ze staren zich blind op de waarde die effectenrekeningen vandaag vertegenwoordigen, en beseffen niet dat er tegen 2021 nog maar pakweg 25% van zal overschieten.
Het probleem van de effectentaks zal zich dus van zelf wel oplossen ...
Ze staren zich blind op de waarde die effectenrekeningen vandaag vertegenwoordigen, en beseffen niet dat er tegen 2021 nog maar pakweg 25% van zal overschieten.
Het probleem van de effectentaks zal zich dus van zelf wel oplossen ...
Ofwel staan ze 25% hoger.
Enkele andere doemvoorspellingen van Arkimedes:
Enkele andere doemvoorspellingen van Arkimedes:
Mooie compilatie! Zijn we toch aan heel wat onheil ontsnapt zeg.
Portefeuille: Kinepolis, Tinc, Ageas, GBL, Solvay, AD, Sofina, Sippef, Biocartis, Sioen.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
CD&V-kopstuk:
‘Regeringen met rood en groen erbij hebben nooit zoveel binnengehaald op de grote vermogens als wij. Bovendien is het slot van de deur. Nu de taks er is, is het veel gemakkelijker om hem te verhogen of de vrijstelling te verlagen.’
Bron : http://www.tijd.be/politiek-economie/be ... ce=dlvr.it
Dat men dit denkt zou je nog kunnen verwachten, maar dat men dit luidop zegt is vind ik toch heeeel grof !
En dan maar overal kritische maar oprechte meningen van lezers in kranten laten filteren en eruit laten gooien.
Als men de bevolking gaat tarten en angst aanjagen, dan is het logisch dat mensen ronduit hun mening zeggen.
Er is hier inderdaad een grote hold-up gebeurd. Niet dat deze taks op dit moment al velen aanspreekt, maar de overheid heeft voor zichzelf nu de zekerheid voor de toekomst dat ze steeds kunnen bijtanken zonder te moeten bezuinigen binnen het overheidsapparaat en hun eigen rangen.
Deze regering heeft de belastingen doen toenemen en de staatsschuld is ook toegenomen, ik heb de indruk dat de belastingen niet dienen om de staatsschuld af te bouwen, de uitkeringsgerechtigden klagen ook dus waar is dat geld naartoe?
die bestuurders van al die VZW's waar niemand weet waarvoor ze dienen hebben hoge onkosten hoor!
Ondertussen wat in de achtergrond verzeild en "vergeten": bijkomend bij deze effectentaks ...
Wat te denken van het bewaarloon (à 0,20% of meer) welke sommige "grootbanken" nog steeds jaarlijks aanrekenen op uw effectenrekening.
Daar gaat uw (misschien al pover) rendement ...
Wat te denken van het bewaarloon (à 0,20% of meer) welke sommige "grootbanken" nog steeds jaarlijks aanrekenen op uw effectenrekening.
Daar gaat uw (misschien al pover) rendement ...
Drie bekenkingen rond die effectentaks:
1. Als het klopt dat TAK 23 en andere verzekerings-structuren buiten schot blijven vraag ik mij af of (buitenlandse) brokers hier niet creatief gaan op inspelen door andere TAK's te creëren met betere condities dan TAK 23 dus zonder 2% instap of jaarlijkse kosten.
2. Als men bij diegene die +500K hebben het deel onder 500K niet gaat vrijstellen, kan dit volgens mij juridisch aangevochten worden op grond van discriminatie, ongelijke behandeling.
3. Als de wetgever blijft toestaan dat de echte grote vermogens via constructies (venootschap oprichten etc) aan de taks ontsnappen terwijl andere die wel moeten betalen, zou men ook om die reden discriminatie juridisch kunnen aanvoeren.
PS. zelfs als die taks je nu nog niet raakt, bedenk dat een volgende regering makkelijk de drempel kan verlagen.
1. Als het klopt dat TAK 23 en andere verzekerings-structuren buiten schot blijven vraag ik mij af of (buitenlandse) brokers hier niet creatief gaan op inspelen door andere TAK's te creëren met betere condities dan TAK 23 dus zonder 2% instap of jaarlijkse kosten.
2. Als men bij diegene die +500K hebben het deel onder 500K niet gaat vrijstellen, kan dit volgens mij juridisch aangevochten worden op grond van discriminatie, ongelijke behandeling.
3. Als de wetgever blijft toestaan dat de echte grote vermogens via constructies (venootschap oprichten etc) aan de taks ontsnappen terwijl andere die wel moeten betalen, zou men ook om die reden discriminatie juridisch kunnen aanvoeren.
PS. zelfs als die taks je nu nog niet raakt, bedenk dat een volgende regering makkelijk de drempel kan verlagen.
Men zou beter een tak23 product op de markt brengen waarin je zelf aandelen kan kopen en verkopen. Volgens mij zijn die zelf niet onderhevig aan beurstaks, dus die instapkost zou zichzelf snel terug betalen. Een tak23 effectenrekening, als het ware.
In Luxembourg bestaat de mogelijkheid om een Tak23 te voeden met zelfgekozen fondsen. Naar ik weet nog niet met aandelen (maar misschien is dit afhankelijk van de inbreng?)
Zie bv. Goedkoper in Luxemburg en meer concreet: Baloise vie Luxembourg
Bedankt voor het artikel maar blijkbaar betaal je in luxemburg ook eerst 2% premiebelasting en dan ook nog instap- en beheerskosten. Begrijp wel niet het verschil tussen die premiebelasting en instap.Belca2 schreef: ↑15 augustus 2017, 10:30 In Luxembourg bestaat de mogelijkheid om een Tak23 te voeden met zelfgekozen fondsen. Naar ik weet nog niet met aandelen (maar misschien is dit afhankelijk van de inbreng?)
Kunnen banken geen nieuwe TAK uitvinden waarop geen 2% instap en zeker geen jaarlijkse % beheerskost op betaald moet worden?
PS. je tweede link "Baloise vie luxermboug" linkt ook naar het eerste artikel
Wat hebben ze daar dan aan?
Any man whose errors take ten years to correct is quite a man.
Rookie investor
Rookie investor