Aandeel GIMV
TIP
Re: Aandeel GIMV
Dividend van QfG is wel zeer wispelturig. Dat van Belreca is bijna 10 jaar ononderbroken gestegen.
Ook het risicoprofiel van de onderliggende assets is verschillend, met het minste risico voor Belreca.
Ook het risicoprofiel van de onderliggende assets is verschillend, met het minste risico voor Belreca.
Lees hier veel over de wissels aan de top bij gimv. Blijkbaar voor een aantal hier een reden om dit aandeel te wisselen voor een ander. Maar hoe zit dat met het dividend? Eigenlijk is dat het einige dat mij aan dit aandeel bindt. Zal dit gulle dividend blijven of denken jullie dat er een andere koers zal worden gevaren?
Voor mij is het overigens geen reden om GIMV in te wisselen. Het is niet zo dat de holdings van GIMV plots minder waard worden. De resultaten van een veranderend magaement kunnen jaren op zich laten wachten. Het is wel interessant om op te volgen. Het kan even goed positief uitpakken voor GIMV.
Denk wel dat ze zich bij GIMV al beklaagd hebben dat ze indertijd Vandeurzen binngehaald hebben.
Denk wel dat ze zich bij GIMV al beklaagd hebben dat ze indertijd Vandeurzen binngehaald hebben.
Zelfs als GIMV de komende jaren een paar missers begaat, komt hun dividend niet in gevaar. Al eens gekeken hoe sterk hun cashpositie is? Bovendien heeft GIMV de gewoonte op veel paarden tegelijk te wedden, bovendien paarden uit veel verschillende sectoren. Dat geeft ook wel een zekere veiligheidsmarge.
Bovendien behoudt GIMV een uitstekende relatie met de Vlaamse startupwereld. Als spin-offs van pakweg het VIB of een Vlaamse universiteit hun startkapitaal van hun moederinstelling opgebruikt hebben, is GIMV vaak de eerste partner waar ze naar kijken. Om eens naar de biotechcluster in Zwijnaarde (UGent-VIB) te kijken: GIMV zit achter Devgen (nu Syngenta), Ablynx en Agrosavfe. Het zou me niet verbazen als daar in de toekomst onder andere nog Aphea.Bio bijkomt.
GIMV heeft nog altijd de reputatie geduldiger te zijn dan andere venture-capital groepen en heeft bovendien ook een sterke lokale verankering. Voor een startup, zeker in "trage" sectoren zoals biotech of chemie, is dat veel waard.
Ik denk dat de althans in Vlaanderen de naam GIMV ondertussen zo'n instituut is dat opportuniteiten naar GIMV komen eerder dan dat GIMV er zelf naar moet zoeken. In onze buurlanden is het natuurlijk een hardere strijd.
Bovendien behoudt GIMV een uitstekende relatie met de Vlaamse startupwereld. Als spin-offs van pakweg het VIB of een Vlaamse universiteit hun startkapitaal van hun moederinstelling opgebruikt hebben, is GIMV vaak de eerste partner waar ze naar kijken. Om eens naar de biotechcluster in Zwijnaarde (UGent-VIB) te kijken: GIMV zit achter Devgen (nu Syngenta), Ablynx en Agrosavfe. Het zou me niet verbazen als daar in de toekomst onder andere nog Aphea.Bio bijkomt.
GIMV heeft nog altijd de reputatie geduldiger te zijn dan andere venture-capital groepen en heeft bovendien ook een sterke lokale verankering. Voor een startup, zeker in "trage" sectoren zoals biotech of chemie, is dat veel waard.
Ik denk dat de althans in Vlaanderen de naam GIMV ondertussen zo'n instituut is dat opportuniteiten naar GIMV komen eerder dan dat GIMV er zelf naar moet zoeken. In onze buurlanden is het natuurlijk een hardere strijd.
Bedankt voor de tip, maar de koersontwikkeling van dit aandeel is zeer matig: van €92 naar €104 op 10 jaar tijd.doorwinterd schreef: ↑28 juni 2017, 20:29 Wie gelooft in een verdere stijging van de beurzen kan overstappen naar Belreca.
https://www.belreca.be/Portefeuille.pdf / https://www.belreca.be/frame1N-2.html
kwalitatieve portefeuille
40% korting op intrinsieke waarde
familiale holding
deugdelijk bestuur - lage kostenstructuur
Met het (bescheiden) dividend erbij kom je dan op een rendement van een paar procent op jaarbasis.
Hmm... nog nooit van gehoord. Maar ga er wel afblijven. Af en toe eens opvolgen dat wel. Bedankt voor de tip.doorwinterd schreef: ↑28 juni 2017, 20:29 Wie gelooft in een verdere stijging van de beurzen kan overstappen naar Belreca.
familiale holding
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Is het rendement van Gimv op jaarbasis veel beter op die 10j tijd? (euro indexen verloren zelfs 10%)dreamy schreef: ↑29 juni 2017, 15:12Bedankt voor de tip, maar de koersontwikkeling van dit aandeel is zeer matig: van €92 naar €104 op 10 jaar tijd.doorwinterd schreef: ↑28 juni 2017, 20:29 Wie gelooft in een verdere stijging van de beurzen kan overstappen naar Belreca.
familiale holding
Met het (bescheiden) dividend erbij kom je dan op een rendement van een paar procent op jaarbasis.
Maar vooral, de koers is niet spectaculair gestegen maar de intrinsieke waarde en dus korting wel. https://bib.kuleuven.be/files/ebib/jaar ... 2008nl.pdf
Vandaar het vermelden waard dacht ik, terwijl meeste holdingkortingen slonken.
Niet dat er meteen spektakel te verwachten valt en de beurzen zijn niet goedkoop meer.
Vandaag minder gezakt dan de coupon die er af is. Kan niet slecht zijn denk ik.
Is GIMV op dit moment nog interessant om in te stappen als long term investment?
Ik dacht om in te stappen voor zo'n 15 a 20 K voor +5 jaar.
Ik dacht om in te stappen voor zo'n 15 a 20 K voor +5 jaar.
Dat denk ik persoonlijk niet. Wat is de reden van uw keuze voor dit aandeel?
Momenteel staat dit aandeel redelijk duur genoteerd. Zelf doe ik momenteel 42% winst op dit aandeel.
Momenteel staat dit aandeel redelijk duur genoteerd. Zelf doe ik momenteel 42% winst op dit aandeel.
Wat is duur, als het voor de lange termijn Is!
- realisticview
- Sr. Member
- Contacteer:
Heeft de traditie om ongeveer met een 10% premie te noteren.
Laatste IW was iets van een 49,5€ dus momenteel staat de beurskoers wat gunstiger nl. 51,5€.
Qua langetermijn +5j zou ik er gerust investeren als je ze onmiddellijk wilt, zelf probeer ik zelf bij deze om de IW te evenaren alvorens in te stappen.
Laatste IW was iets van een 49,5€ dus momenteel staat de beurskoers wat gunstiger nl. 51,5€.
Qua langetermijn +5j zou ik er gerust investeren als je ze onmiddellijk wilt, zelf probeer ik zelf bij deze om de IW te evenaren alvorens in te stappen.
Omdat ik één van die gekken ben die wil investeren in een bedrijf omwille van hun verhaal en niet enkel rendement.
Als ik de grafiek van de laatset 10 jaar bekijk vraag ik me wel af hoe je aan 42% komt?
GIMV is een aandeel dat elke belegger zou moeten hebben. Stabiel aandeel met mooi dividend. Ook is het algemeen geweten dat GIMV samen met GBL zeer trouwe aandeelhouders hebben die niet vlug verkopen als het eventjes wat minder gaat.