De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
Iemand een idee hoe de opstoot van Vale SA valt te verklaren?
Morgen global meeting centrale bankiers in Jackson Hole. Welke impact verwachten jullie voor de beurs en ook usd/eur want dat heeft ook dit jaar al veel meegespeeld. Elk jaar is er wel eens een correctie en dit jaar hebben we die nog niet gehad.
Ik verwacht er niet veel van. Draghi heeft zijn lesje in juni geleerd. Yellen gaat praten over het voorzichtig herstel maar dat ze huidige strategie voorlopig aanhouden. Draghi gaat zeer voorzichtig spreken om de euro niet de hoogte in te jagen. Als ik hem was zou ik zelfs niet komen opdagen
De aandelen gaan kleine bewegingen maken maar volgens mij gaat de euro toch nog (licht) stijgen. Ik verwacht de boem in de december meeting.
De aandelen gaan kleine bewegingen maken maar volgens mij gaat de euro toch nog (licht) stijgen. Ik verwacht de boem in de december meeting.
Yellen blijft voorzichtig maar usd/eur future toch weer halve procent omhoog. Toch niet goed voor wie VS posities heeft wat bij mij zelfs nog beperkt is. Hoe zien jullie die usd/eur verder evolueren? Eerst werd gezegd dat de dollar nog een heel pak kan dalen, dan werd gesteld dat de bodem nu wel bereikt is. USD/EUR sinds begin dit jaar -11% is toch niet irrelevant.
Mario brengt ook nog een statement later in de dag dacht ik, en dan kunnen er nog willekeurige mensen van de centrale banken geïnterviewd worden ook.
Any man whose errors take ten years to correct is quite a man.
Rookie investor
Rookie investor
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Ze staat ook open voor een aanpassing op de Volcker-regelgeving...
Bron: De Tijd.Yellen staat wel open voor beperkte aanpassingen van de regelgeving. Sommige aspecten van de Volcker-regel, die de effectenhandel van banken voor eigen rekening beperken, kunnen worden vereenvoudigd. De Fed-voorzitster herinnert eraan dat de centrale bank al maatregelen treft om de 'onnodig complexe' regelgeving voor kleine banken te beperken.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Er is niet veel dat Mario kan zeggen om de euro naar beneden te krijgen vrees ik. Hij moet blijkbaar eerder opletten dat hij de euro nog niet verder omhoog duwt.
Nu goed, zien jullie de dollar nog verder dalen dit jaar en waarom? De signalen zijn nogal tegenstrijdig.
wel een goed moment om nu in USD te beleggen krijg je lekker veel USD voor terug.omega6 schreef: ↑25 augustus 2017, 16:46 Yellen blijft voorzichtig maar usd/eur future toch weer halve procent omhoog. Toch niet goed voor wie VS posities heeft wat bij mij zelfs nog beperkt is. Hoe zien jullie die usd/eur verder evolueren? Eerst werd gezegd dat de dollar nog een heel pak kan dalen, dan werd gesteld dat de bodem nu wel bereikt is. USD/EUR sinds begin dit jaar -11% is toch niet irrelevant.
als de USD dan weer duurder wordt is het bingo.
USDEUR blijft maar dalen, er komt geen eind aan. Barslecht voor mijn portefeuille die alleen bestaat uit 1 Amerikaans aandeel.
Aandelenportefeuille netto met 1222% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: +2,6% (tem 28 jun '24)
Momenteel: 42% IVU, WTW, Alfa, Rapid7, Salesforce, Aon; 58% cash
Momenteel: 42% IVU, WTW, Alfa, Rapid7, Salesforce, Aon; 58% cash
Is het ook niet de taak van Draghi om de Europese export te verdedigen die niet gebaat is bij een dure euro.
Nu goed, welke maatregel zou hij kunnen nemen om de euro naar beneden te krijgen?
Nu goed, welke maatregel zou hij kunnen nemen om de euro naar beneden te krijgen?
Aecom YTD -12,71% USDEUR YTD -11%
Is die combinatie niet veel meer verlies dan -18,8% YTD?
Is die combinatie niet veel meer verlies dan -18,8% YTD?
Laatst gewijzigd door omega6 op 25 augustus 2017, 21:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Het hoofddoel van de ECB is het handhaven van prijsstabiliteit, niet het ondersteunen van de Europese economie, aandelenmarkten of export.
EURUSD al +1,20%. Geen idee wanneer Draghi spreekt en of dat iets zal veranderen maar toch vreemd dat de wisselkoers zoveel stijgt nadat Yellen letterlijk niks gezegd heeft.
Laatst gewijzigd door omega6 op 25 augustus 2017, 21:20, 1 keer totaal gewijzigd.