De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
Het is juist doordat ze niets gezegd heeft dat de dollar onderuit gaat. Dat wordt door analisten als 'dovish' geïnterpreteerd.
De euro geniet al lang van zwak te staan, hieronder de euro tegenover een hele reeks andere munten.Mohamed A. El-Erian schreef:While disappointing for many, #Draghi & #Yellen avoidance of monetary policy issues is consistent with most of #JacksonHole history since 78
Het kan niet voortdurend interessant zijn voor europese exporteurs. Trump zei van het begin al dat de dollar te sterk stond naar zijn gedacht.
Any man whose errors take ten years to correct is quite a man.
Rookie investor
Rookie investor
Er is sprake van dat de Fed in september zijn balance sheet met opgekochte bonds zou willen opkuisen. Indien ze dat doen, welke impact zou dat normaal hebben op de dollar?
N. Korea is weer bezig met dingen af te vuren..
Any man whose errors take ten years to correct is quite a man.
Rookie investor
Rookie investor
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Ik heb 'n vermoeden dat GPV1 zijn beleggingsportefeuille heeft afgebouwd en hij nog louter één aandeel aanhoudt en voor de rest cash is gegaan.
GPV1 had eerder al aangegeven dat zijn gezondheid het momenteel 'een beetje te wensen over laat', dan spendeer je liever wat meer tijd aan de mensen die je lief hebben dan aan K/W-berekeningen.
Ik hoop alvast dat GPV1 hier spoedig weer komt pronken met een mooie winstgevende en ruim gevulde beleggersportefeuille.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Begrijp ik het goed dat die afbouw een verstrakking is dus de euro nog meer omhoog kan jagen. Is anderzijds de Fed niet met hetzelfde bezig? Mijn ouders hebben toch relatief veel USD posities dus zou toch idee willen hebben hoeveel verder die dollar nog kan afglijden dit jaar. Hoe zien jullie dat want ik lees veel tegenstrijdige artikels daarover."De markten zullen nu uitkijken naar monetaire vergadering op 7 september", aldus ING, dat denkt dat de druk op de ECB om zijn plannen te ontvouwen hoe het denkt het ruime monetaire beleid af te bouwen, steeds groter wordt."
https://www.beursduivel.be/Beursnieuws/ ... limax.aspx
Mogelijk. We zullen moeten afwachten.
't is ook het gegeven Trump die veel onzekerheid meebrengt. Kan hij een corporate tax reform doorvoeren, bijvoorbeeld? Of een tax repatriation holiday? US aandelen hebben een totaal andere waardering moesten multinationals 1) minder belastingen betalen, of 2) een deel van hun non US cash terug naar de US zouden kunnen brengen (dit kan dan naar de aandeelhouders vloeien via buybacks en dividenden). Momenteel moeten ze 35% belastingen betalen op hun buitenlandse winsten die ze terug naar de US brengen.
Onrechtstreeks speelt de waardering van aandelen ook mee met de koers van de dollar, want je hebt dollars nodig om aandelen te kopen.
Als je het dollar risico niet wil nemen maar wel de posities wil behouden zijn er verschillende manieren om dat in te dekken. Eén mogelijk denkpiste is om bij een broker een portfolio margin account te openen (bijvoorbeeld Interactive Brokers). Daar kan je momenteel dollars lenen tegen je portefeuille aan pakweg 2% per jaar.
Als je denkt dat de koers van de US dollar het komende jaar meer dan pakweg 3% zal dalen (of je hebt geen idee wat de koers zal doen, maar wilt geen extreem groot risico nemen op dat vlak) is het de moeite om dollars te lenen met euro aandelen als onderpand. Bij verkoop met meerwaarde betaal je gewoon de dollar lening terug met dollar meerwaarden. Gelet op de huidige waardering van de dollar zeker geen slecht idee denk ik. Wel zien dat je voldoende onderpand hebt.
FX currency swaps zijn ook een mogelijkheid, maar is meestal niet zo makkelijk werken voor aandelen. Misschien kennen andere mensen nog wel andere manieren om in te dekken.
't is ook het gegeven Trump die veel onzekerheid meebrengt. Kan hij een corporate tax reform doorvoeren, bijvoorbeeld? Of een tax repatriation holiday? US aandelen hebben een totaal andere waardering moesten multinationals 1) minder belastingen betalen, of 2) een deel van hun non US cash terug naar de US zouden kunnen brengen (dit kan dan naar de aandeelhouders vloeien via buybacks en dividenden). Momenteel moeten ze 35% belastingen betalen op hun buitenlandse winsten die ze terug naar de US brengen.
Onrechtstreeks speelt de waardering van aandelen ook mee met de koers van de dollar, want je hebt dollars nodig om aandelen te kopen.
Als je het dollar risico niet wil nemen maar wel de posities wil behouden zijn er verschillende manieren om dat in te dekken. Eén mogelijk denkpiste is om bij een broker een portfolio margin account te openen (bijvoorbeeld Interactive Brokers). Daar kan je momenteel dollars lenen tegen je portefeuille aan pakweg 2% per jaar.
Als je denkt dat de koers van de US dollar het komende jaar meer dan pakweg 3% zal dalen (of je hebt geen idee wat de koers zal doen, maar wilt geen extreem groot risico nemen op dat vlak) is het de moeite om dollars te lenen met euro aandelen als onderpand. Bij verkoop met meerwaarde betaal je gewoon de dollar lening terug met dollar meerwaarden. Gelet op de huidige waardering van de dollar zeker geen slecht idee denk ik. Wel zien dat je voldoende onderpand hebt.
FX currency swaps zijn ook een mogelijkheid, maar is meestal niet zo makkelijk werken voor aandelen. Misschien kennen andere mensen nog wel andere manieren om in te dekken.
Je zou beter kijken naar wat de euro gaat doen, de stijging van de EUR/USD is namelijk vooral te danken aan de euro die terug sterker wordt tov zowat alle andere munten. Je moet er eens een grafiekje (EUR/USD) bijnemen van de laatste 10 jaar, je zal zien dat de euro vanaf half 2014 tot begin 2015 fors is beginnen zakken. Als je je nog herinnert wat die daling veroorzaakte, begrijp je meteen ook waarom de euro nu terug sterker wordt. De goedkope euro van de laatste twee jaar moet je eigenlijk als een uitzonderlijke situatie beschouwen, maw we keren nu terug naar een min of meer normale wisselkoers, ergens rond de 1,3 is mijn pronostiek.omega6 schreef: ↑26 augustus 2017, 13:32 Begrijp ik het goed dat die afbouw een verstrakking is dus de euro nog meer omhoog kan jagen. Is anderzijds de Fed niet met hetzelfde bezig? Mijn ouders hebben toch relatief veel USD posities dus zou toch idee willen hebben hoeveel verder die dollar nog kan afglijden dit jaar. Hoe zien jullie dat want ik lees veel tegenstrijdige artikels daarover.
@Roo Op Trump zou ik niet teveel rekenen. Geen idee of het congress die tax reform er nog zal doorkrijgen gezien ze daarvoor het budget van een health care reform nodig hadden en die er niet meer komt dus zit de boel vast.
@vortex Waarom denk je dat de koers terug naar 1,3 zou gaan. Historisch ligt het idd rond die waarde maar wel zéér variabel dus niet dat er echt een referentie gemiddelde is.
@vortex Waarom denk je dat de koers terug naar 1,3 zou gaan. Historisch ligt het idd rond die waarde maar wel zéér variabel dus niet dat er echt een referentie gemiddelde is.
Hoe zien jullie de Europese beurzen de komende maanden. Toen VS te duur werd begon iedereen over Europa te spreken maar ondertussen is door de dure euro Europa nauwelijks gestegen. Welke meetings van centrale banken zijn er in september want blijbkaar speelt dat toch een grote rol. Dat Europa best goede vooruitzichten heeft speelt blijkbaar geen rol meer.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Je vraagt wel vaak, hoe zien jullie dit en dat . Bij beleggen verlammen te veel vragen bij. Periodiek spreiden en analyseren. Meer kunnen we niet doenomega6 schreef: ↑28 augustus 2017, 10:28 Hoe zien jullie de Europese beurzen de komende maanden. Toen VS te duur werd begon iedereen over Europa te spreken maar ondertussen is door de dure euro Europa nauwelijks gestegen. Welke meetings van centrale banken zijn er in september want blijbkaar speelt dat toch een grote rol. Dat Europa best goede vooruitzichten heeft speelt blijkbaar geen rol meer.
Dat perodiek dom geld in de markt steken heeft er wel voor gezorgd dat alles nu zeer duur staat. Met "dom geld" verwijs ik vooral naar de populariteit van brede ETFs waar men maandelijks massa's geld in pompt. Men gaat er steeds vanuit dat op termijn de beurs wel hoger zal klimmen maar ooit al iemand aan gedacht als er dan toch ooit de onvermijdelijke correctie of crisis (cfr de-regularisatie banken waar Trump mee bezig is) komt of de beurs dan wel persé terug hoger zal klimmen dan waar we nu staan? Neem maar eens een index op 50 jaar en je zal zien dat de klim sinds 2009 absoluut niet gewoon is.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Bedrijfswinsten groeien door de jaren heen ook, vandaar het herstel. Maar als je een goede holding neemt, doe je beter dan de beursindexen op de LT.
De beurzen zijn vandaag (weeral) wereldwijd gezakt. En eigenlijk doen ze dat al een maand of drie;alle goednieuwsberichten ten spijt;waar eindigt dat?
Nak Dori
Nak Dori
Potentieel nog heel veel lager dan vandaag
75% aandelen, 15% obligaties, 10% cash