De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
Hoe kunnen wij iets met zekerheid zeggen over toekomstige evoluties van de wisselkoersen en de markten? Wie van ons had een jaar geleden durven voorspellen dat de euro nu bijna 1,20 dollar zou staan? Ze zouden hem uitgelachen hebben.
Je bedoelt bvb Berkshire. Ook dat is 40% naar beneden gedonderd in 2008. Of bedrijfswinsten sinds 2009 evenredig zijn gestegen met de koers betwijfel ik toch ernstig. Alles staat ondertussen véél hoger dan toen, maar wie zegt dat als de S&P500 (of gelijk welke index) zou terugvallen naar 2000 dat die dan terug op enkele jaren zou klimmen naar waar we nu staan?Groeiaandelenfavoriet2014 schreef: ↑28 augustus 2017, 11:39 Bedrijfswinsten groeien door de jaren heen ook, vandaar het herstel. Maar als je een goede holding neemt, doe je beter dan de beursindexen op de LT.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Je stelt te veel vragen: zit ik goed in de markt etc. Analyseer goed je bedrijven/holdings. Koop gespreid bij. Als je te veel schrik hebt om te beleggen, dan blijf je er beter van weg. Tuurlijk is Berkshire ook gecrasht, maar het herstel mocht er ook wel zijn.
Een goed filmpje dat aansluit over LT visie: http://kanaalz.knack.be/expert/de-beurs ... 17867.html
Een goed filmpje dat aansluit over LT visie: http://kanaalz.knack.be/expert/de-beurs ... 17867.html
Dit komt vooral door de centrale bankiers. Daarom dat het niet onverstandig is van te kijken wat die de komende tijd gaan doen gezien dat dus duidelijk invloed heeft op de beurs. In september gaat geloof ik de Fed bekend maken wat ze met hun balans gaan doen en Draghi komt ook nog eens opdraven in september dacht ik..
De politieke ontwikkelingen spelen ook een grote rol. In de Verenigde Staten is Trump het aan het verbrodden terwijl in Europa de EU stand gehouden heeft tegen het populisme. Belangrijke hordes die binnenkort nog genomen moeten worden zijn:
- in Frankrijk president Macron die tegen eind deze week de arbeidshervorming rond moet hebben en de verwachte protesten van de vakbonden moet zien te overleven;
- in Italië ten laatste volgend jaar in mei parlementsverkiezingen: zullen de Italianen een pro-Europese of een anti-Europese stem uitbrengen?
Daar gaan we weer Noord Korea kon het weer niet laten.. weer een rode dag op de beurs?
Macronneke is zijn populariteit al verloren voor hij er aan begonnen is. Het is een ijdel manneke die enkel en alleen bezig is met schijn en imago. Vergis u niet, met deze man - let ook op zijn verleden als bankier - zijn de Fransen niks.Yaris schreef: ↑28 augustus 2017, 21:04 De politieke ontwikkelingen spelen ook een grote rol. In de Verenigde Staten is Trump het aan het verbrodden terwijl in Europa de EU stand gehouden heeft tegen het populisme. Belangrijke hordes die binnenkort nog genomen moeten worden zijn:Indien die twee evenementen goed aflopen voorzie ik nog een toekomst voor de EU en kan de euro verder stijgen.
- in Frankrijk president Macron die tegen eind deze week de arbeidshervorming rond moet hebben en de verwachte protesten van de vakbonden moet zien te overleven;
- in Italië ten laatste volgend jaar in mei parlementsverkiezingen: zullen de Italianen een pro-Europese of een anti-Europese stem uitbrengen?
Ik wens hem alvast geen succes.
banken mogen burgers beroven, burgers mogen geen banken beroven
Zijn populariteit was abnormaal hoog - te hoog. Niet te verbazen dus dat hij harder aan populariteit heeft ingeboet dan andere presidenten in hun beginperiode. Ik geef hem nog een kans. Dat hij bankier is geweest hoeft geen nadeel te zijn. Beter dat dan een president die van economie en financiën niets begrijpt.
Laatst gewijzigd door Yaris op 29 augustus 2017, 09:58, 2 keer totaal gewijzigd.
Algemene correctie ingezet?
Goud en euro schieten omhoog.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Mijn vakantie blijkt na terugkeer een stuk duurder dan verwacht (misschien tijd om terug te vertrekken?)
Succes mensen! Wens jullie mooie returns!
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Wat 'n raar artikel van De Tijd. Hun tickers van dollar-goud en EUR/USD lag gisteren de ganse dag plat.
Vandaag kijken ze gewoon naar de afklopkoersen van vrijdag en vergelijken die met de huidige koersen.
Dat is als een winkelier die 's avonds zijn kassa niet leeg maakt en daags nadien zegt dat hij héél veel verkocht heeft.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
zou die raket van korea richting japan ermee te maken hebben?
vandaag nog niet veel tijd gehad om actualiteiten te volgen.
vandaag nog niet veel tijd gehad om actualiteiten te volgen.