Hoeveel interest in de toekomst ?
TIP
Re: Hoeveel interest in de toekomst ?
Op 11/11 gaf Argenta nog 4,80 op de termijn intussen 4,50.
Jammer dat de termijnrentes niet aangepast worden hier bij spaargids..
Normaal worden de termijnrentes wel aangepast. Ik zie wel dat het bv. voor Argenta niet klopt op dit moment. Ik zal dat melden aan de webmaster.nomoney schreef: Jammer dat de termijnrentes niet aangepast worden hier bij spaargids..
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Met alle respect én met dank voor de makers van deze interessante website, maar dit zou toch echt niet mogen gebeuren, want wellicht zijn er veel mensen die op basis en omwille van jullie neutrale rente-overzichten belangrijke beslissingen nemen.
Dat is inderdaad zo. Had mijn vader al naar Argenta gestuurd en heb die op t laatste nippertje nog kunnen onderscheppen. Ik had alleen maar naar de termijnrentes op de site van spaargids gekeken en niet op de site van Argenta (dom van mij) Op heden is de termijnrente nog altijd niet aangepast bij spaargids, spijtig...Buidel schreef: Met alle respect én met dank voor de makers van deze interessante website, maar dit zou toch echt niet mogen gebeuren, want wellicht zijn er veel mensen die op basis en omwille van jullie neutrale rente-overzichten belangrijke beslissingen nemen.
- centenkliever
- Hero Member
- Contacteer:
@ buidel & nomoney
jullie hebben overschot van gelijk
Ik durf te betwijfelen dat er belangrijke besllissingen genomen worden zonder eerst even te checken op de site zelf, zoals u schrijft. Normaliter krijg je bij de inschrijving de rentes te zien en dan kan je nog steeds terug.
*Gelieve de juistheid van de rentestanden bij de betreffende instellingen te verifiëren alvorens uw beslissing te nemen (lees ook de disclaimer) heeft de bedoeling de mensen er op te wijzen dat de controle absoluut moet gebeuren voor u vast te leggen.
Door de drukte onder andere met het Kaupthing dossier en bezoek aan premier enz... blijkt idd één en ander achterop te geraken. 't is allemaal geen excuus natuurlijk en de websmurf is bij deze verwittigd.
jullie hebben overschot van gelijk
Ik durf te betwijfelen dat er belangrijke besllissingen genomen worden zonder eerst even te checken op de site zelf, zoals u schrijft. Normaliter krijg je bij de inschrijving de rentes te zien en dan kan je nog steeds terug.
*Gelieve de juistheid van de rentestanden bij de betreffende instellingen te verifiëren alvorens uw beslissing te nemen (lees ook de disclaimer) heeft de bedoeling de mensen er op te wijzen dat de controle absoluut moet gebeuren voor u vast te leggen.
Door de drukte onder andere met het Kaupthing dossier en bezoek aan premier enz... blijkt idd één en ander achterop te geraken. 't is allemaal geen excuus natuurlijk en de websmurf is bij deze verwittigd.
Laatst gewijzigd door Anonymous op 20 november 2008, 22:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik denk toch eventueel te wachten tot begin januari 2009 voor het openen van een termijnrekening ergens...?? Ik weet nog wel niet waar maar ik hou ook deze site in het oog.
Karine, met jouw tak 21 moet je toch rekening houden met een termijn van 8 jaar plus één dag EN geen roerende voorheffing.
Als je op vandaag de termijnrekeningen bekijkt op 5 jaar zit je enkel bij CE en DHB met bruto rentes boven de 5%, als de rest is zielig laag.
Zelf heb ik bij Dexia een dexia-life-invest, ook een tak 21 produkt, die qua basis ook rond de 3,3 schommelt... doch ieder jaar kwam er toch minimaal 1 à 1,5% bonus bij. Dat dit voor 2008 nul zal zijn kan ik mij wel voorstellen.
Let wel op: als je gelden uit je tak 21 wil halen betaal je 1) roerende voorheffing en 2) afhankelijk van hoelang je tak 21 al loopt een uittredevergoeding van 1 tot 5%.
Zelf wou ik ook 100.000 euro uit mijn tak 21 halen en dit ging dus ook "uittredingskosten" meebrengen, doch de dag nadien belde dexia al om te zeggen dat "brussel" beslist had dit voor "goeie" klanten niet te doen... dus hier had ik eventjes geluk.
Kortom: vergelijk de rentes van termijnrekeningen op 8 jaar eens met jouw rente op je tak 21... als 2009 iets beter wordt en er is een beetje bonus zit je volgens mij nog steeds goed.
Ik haalde zelf geld uit mijn tak 21 omwille van aankoop van iets, niet omwille van ontevreden of te weinig rente...
mvg, Luc
Als je op vandaag de termijnrekeningen bekijkt op 5 jaar zit je enkel bij CE en DHB met bruto rentes boven de 5%, als de rest is zielig laag.
Zelf heb ik bij Dexia een dexia-life-invest, ook een tak 21 produkt, die qua basis ook rond de 3,3 schommelt... doch ieder jaar kwam er toch minimaal 1 à 1,5% bonus bij. Dat dit voor 2008 nul zal zijn kan ik mij wel voorstellen.
Let wel op: als je gelden uit je tak 21 wil halen betaal je 1) roerende voorheffing en 2) afhankelijk van hoelang je tak 21 al loopt een uittredevergoeding van 1 tot 5%.
Zelf wou ik ook 100.000 euro uit mijn tak 21 halen en dit ging dus ook "uittredingskosten" meebrengen, doch de dag nadien belde dexia al om te zeggen dat "brussel" beslist had dit voor "goeie" klanten niet te doen... dus hier had ik eventjes geluk.
Kortom: vergelijk de rentes van termijnrekeningen op 8 jaar eens met jouw rente op je tak 21... als 2009 iets beter wordt en er is een beetje bonus zit je volgens mij nog steeds goed.
Ik haalde zelf geld uit mijn tak 21 omwille van aankoop van iets, niet omwille van ontevreden of te weinig rente...
mvg, Luc
Die tak21 is intussen al even afgesloten, mijn grote probleem was dat ik maar met een basisintrest van 3,25% zat.