De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
September is nog een gevaarlijke maand. De afgelopen dertig jaar zagen we in de maanden augustus en september een terugval van gemiddeld 4%.
De euro op een uur tijd van 1,1920 dollar naar 1,1980 en terug naar 1,1850.
Ik bekijk het zo. Elk jaar is er wel eens een correctie (dip van 10% of toch tenminste 5%). Dit jaar hebben we die nog niet gehad. Sinds mei is de beurs wel zo'n 3% afgegleden maar vraag is dus eerder of we in sep of okt dan zo'n dip kunnen verwachten en waarom? Van Macron en politiek in het algemeen schrikt de beurs al lang niet dus het zou eerder moeten komen van centrale bankiers (weinig waarschijnlijk?) of tegenvallende Q3 resultaten.
@Jarexx Waarom geef jij commentaar op Yaris dat hij hier meermaals post? Toch niks verkeerd mee.
Ga je daar rekening mee houden?
Lijkt mij een non event.
Als het zich al voordoet, kan net zo goed -9% zijn of + 13%, wie zal het zeggen.
@Jhn: tja, het is gemiddeld hé. Als je iemand met zijn voeten op de stoof legt en zijn hoofd in de koelkast, heeft hij het gemiddeld warm.
@omega6: een correctie kan er mijns inziens alleen maar komen als de aandelen onterecht overgewaardeerd zijn (zeepbel) of wanneer er een schok komt, iets wat beleggers helemaal niet hadden verwacht en waarvan ze danig schrikken. Er is nu geen zeepbel op de aandelenmarkten en de verstrakking door de centrale banken is verwacht dus daarvan zullen de beleggers niet meer schrikken.
Weet je, de beurs is tegenwoordig een zottekot. Vroeger volgde de koers bij resultaten van het bedrijf en nu ??
Nu daalt de koers soms nadat het bedrijf uitstekende resultaten bekendgemaakt heeft. De resultaten zaten al in de koers verrekend en de beleggers nemen winst, is de uitleg dan.
Yaris, waar zit hier de logica ? Als een bedrijf goed presteert wil ik daarin wel investeren en aandelen kopen, het aanbod verhoogt en de koers stijgt ! Redeneer ik fout ?
Ik denk dat het volgende all decenia oud is:
buy the rumor; sell the news
Definition
A market adage based on the belief that stock prices move in anticipation of news and rebound back when profit taking occurs after the news is released.
Read more: http://www.investorwords.com/15101/buy_ ... _news.html
buy the rumor; sell the news
Definition
A market adage based on the belief that stock prices move in anticipation of news and rebound back when profit taking occurs after the news is released.
Read more: http://www.investorwords.com/15101/buy_ ... _news.html
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Wat Yaris bedoelt is dat de verwachtingen al in de koers zitten. Als die verwachtingen dan gewoon uitkomen gebeurt er niks, alleen bij afwijking daarvan.
Iets anders.. waarom hebben Japen of de VS die test raket van N-Korea in feite niet neergehaald? Het argument van escalatie willen vermijden houdt volgens mij weinig steek. N-Korea zal toch zowiezo doorgaan met testen en afweging voor de VS zal steeds zijn of NK echt gevaarlijk wordt of dat het blijft bij vooral binnenlandse PR door Kim Jong Un. Maar als NK een raket afschiet zou je van de gelegenheid kunnen gebruik maken van te tonen dat je die ook kan neerhalen indien nodig.
Iets anders.. waarom hebben Japen of de VS die test raket van N-Korea in feite niet neergehaald? Het argument van escalatie willen vermijden houdt volgens mij weinig steek. N-Korea zal toch zowiezo doorgaan met testen en afweging voor de VS zal steeds zijn of NK echt gevaarlijk wordt of dat het blijft bij vooral binnenlandse PR door Kim Jong Un. Maar als NK een raket afschiet zou je van de gelegenheid kunnen gebruik maken van te tonen dat je die ook kan neerhalen indien nodig.
Dat eerste deel klopt zeker maar wat verstaat men onder "rebound back". Dat na de bekendmaking de koers terug zal dalen? Het gebeurt idd dat op de dag van kwartaalcijfers veel mensen dat aandeel weggooien maar of dat zinvol is. Als je alleen die stijging wil kan je beter net ervoor verkopen.
Dat is inderdaad hoe ik dit gezegde ook begrijp.omega6 schreef: ↑1 september 2017, 20:42Dat eerste deel klopt zeker maar wat verstaat men onder "rebound back". Dat na de bekendmaking de koers terug zal dalen?
Het gebeurt idd dat op de dag van kwartaalcijfers veel mensen dat aandeel weggooien maar of dat zinvol is. Als je alleen die stijging wil kan je beter net ervoor verkopen.
En inderdaad beleggers die dagkoersen belangrijk vinden kunnen de actie nemen die je aangeeft.
En dat bevestigd ook jouw kommentaar dat alle nieuws in de koers zit. Geruchten zijn nieuws.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.