De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
Wat is eigenlijk de reden dat september meestal negatief is? Q3 cijfers worden pas in oktober bekend gemaakt denk ik. Vorig jaar was trouwens de dip in oktober.
"There are several theories which attempt to explain this phenomenon. One particular theory points to the fact the summer months usually offer light trading volumes on the stock market, as a good deal of investors typically take vacation time and refrain from selling stocks from their portfolio. Once fall begins these investors typically return to work and exit positions they had been planning on selling. When this occurs, the market experiences increased selling pressure, and thus an overall decline.
As well, many mutual funds experience their fiscal yearend in September. Mutual fund managers, on average, typically sell losing positions before yearend, and this trend is another possible explanation for the market's poor performance during September."
Bron: Investopedia
As well, many mutual funds experience their fiscal yearend in September. Mutual fund managers, on average, typically sell losing positions before yearend, and this trend is another possible explanation for the market's poor performance during September."
Bron: Investopedia
Noord-Korea heeft een waterstofbom getest. Zou er morgen een bommetje op de beurs vallen?
De productie van veel bedrijven zal in Q3 wat lager uitvallen wegens zomervakantie, daarnaast spenderen consumenten meer geld aan reizen en worden er misschien wat minder duurdere zaken gekocht. Zou kunnen dat beleggers op een zwakker Q3 anticiperen en na een goed H1 is er sowieso meer goesting op winstneming.
Door toedoen van orkaan Harvey in Houston dienen een 500 000 tal autos vervangen worden... de een zijn brood...
Zal wellicht hoofdzakelijk om jeeps en suv s gaan... amerikanen kennende.
Zal wellicht hoofdzakelijk om jeeps en suv s gaan... amerikanen kennende.
Of je moet een lokale, kleine beursgenoteerde bank zoeken die geen verzekeringen doet, maar wel geld uitleent.
Any man whose errors take ten years to correct is quite a man.
Rookie investor
Rookie investor
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
En ik dacht dat er al een bubble was bij de autoleningen in de VS...
Wie gaat dat allemaal betalen? Wie heeft zoveel ping-ping-ping?
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Spruitekop schreef: ↑3 september 2017, 15:00 En ik dacht dat er al een bubble was bij de autoleningen in de VS...
Grandioos gevonden. Vroeg of laat barst de bom he.
Is dat niet de reden dat men steeds cijfers vergelijkt met hetzelfde kwartaal het jaar ervoor en niet het vorige kwartaal in het huidige jaar? Dus dat men alles per seizoen bekijkt?vortex schreef: ↑3 september 2017, 10:49De productie van veel bedrijven zal in Q3 wat lager uitvallen wegens zomervakantie, daarnaast spenderen consumenten meer geld aan reizen en worden er misschien wat minder duurdere zaken gekocht. Zou kunnen dat beleggers op een zwakker Q3 anticiperen en na een goed H1 is er sowieso meer goesting op winstneming.
Wat denken jullie dat de Noorse Kroon verder zal doen. Heb nog enkele oblis daarin.
Naar mijn weten is de NOK sterk gelinkt aan Brent Crude.
Naar mijn weten is de NOK sterk gelinkt aan Brent Crude.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Omega, je vraagt altijd wat denken jullie... Een glazen bol bestaat niet, maar als je periodiek geld kan stoppen in iets dat opbrengt op LT, dan is er geen probleem m.i.
Groeiaandelen, alles op de beurs heeft een reden vandaar mijn vraag. Ik weet dat er hier zitten die geloven dat het allemaal maar willekeur is maar mijn inziens is dat dan meer speculeren dan beleggen.
Alsof alles op de beurs rationeel te verklaren en te voorspellen valt. Vandaag heeft de beleggersmeute een reden om iets te denken en morgen hebben ze een andere reden om het tegenovergestelde te denken. De kudde loopt gewoon van hier naar daar en terug. Meer emoties dan rede.