De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
Ik had het over de Noorse Kroon. Denk niet dat de outlook daarvan van de ene op de andere dag verandert.
Volgens wat ik onlangs ergens gelezen heb, zou die nog gaan stijgen. Maar op wat dat gebaseerd was ? 't Stond er niet echt bij...
Wisselkoersen zijn quasi niet te voorspellen. Grootste drijvende kracht zijn de centrale banken, maar ook de olieprijs, politiek, economie en speculatie.
Trump dreigt budget niet goed te keuren als hij geen geld krijgt voor zijn muur. Een wet tegenhouden is één zaak, maar kan een president zijn veto ook gebruiken om een budget tegen te houden? Klinkt beetje vreemd.
- KapiteinHaak
- Newbie
- Contacteer:
Veto kan overruled worden als de twee huizen daar met een tweederdemeerderheid voor stemmen. Is waarschijnlijk niet erg realistisch op dit moment, maar ontbreekt wel in de infographic.
Het is in ieder geval geen goed teken dat een president chantage moet gebruiken om zijn wil in een Congres door te drukken waar zijn eigen partij in beide huizen in de meerderheid is. Dat wijst op een gebrek aan vertrouwen tussen de Republikeinse partij en de president en het zal niet helpen als Trump de Congresleden onder druk zet en uitscheldt als ze hem niet volgen (cfr. het debacle om Obamacare te schrappen).
https://www.businessinsider.nl/noord-ko ... nen-komen/
beloofd niet veel goeds..
wat zou een goede oplossing zijn? noord Korea is gewoon aan het wachten tot Amerika in grijpt denk ik persoonlijk. en dan zal niet lang duren
beloofd niet veel goeds..
wat zou een goede oplossing zijn? noord Korea is gewoon aan het wachten tot Amerika in grijpt denk ik persoonlijk. en dan zal niet lang duren
There’s a powerfull group of people out there that are secretely running the world. I’m talking ’bout the guys noone knows about, the guys that are invisible. The top 1% of the top 1%. The guys that play God without permission
Dat NK en VS mekaar uitdagen is niks nieuws. Volgens mij stelt zich wel nieuw probleem nu dat NK een kernmacht wil worden wat de VS nooit zullen aanvaarden. Vraag is hoelang het zal duren alvorens VS of Japan zo'n raket gaan neerhalen. Yaris postte hier onlangs link dat VS/Japan het nog niet gedaan hadden uit schrik dat hun AMS zou falen om zo'n raket neer te halen. Wordt tijd dat VS daar iets op vindt denk ik dan.
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Het zou wel eens een héél warme herfst kunnen worden, niet met de opwarming van de aarde maar door wankele financiële instellingen.
Wie gaat de schade financieren van Harvey (+$180 Bn) gevolgd door Irma (??? Bn) die gans Florida dreigt te vernielen, gevolgd door José (??? Bn)
Katia lijkt mee te vallen...
Je kan dan wel stellen dat vele Amerikanen hun huizen niet verzekeren maar dan zal één en anders toch niet kunnen afbetaald worden, of het nu om hun huis, hun boot, hun studies, hun auto, ...
Maar ook voor de Europese banken, door herverzekering, door het treffen van St. Maarten/st. Martin die deel uit maken van resp. Nederland en Frankrijk. Wat gaat dit geven voor hun begroting, want Nederland en Frankrijk gaan hier niet zomaar langs de kant kunnen blijven staan.
Edit 13u20: kaart en cursieve tekst toegevoegd
Wie gaat de schade financieren van Harvey (+$180 Bn) gevolgd door Irma (??? Bn) die gans Florida dreigt te vernielen, gevolgd door José (??? Bn)
Je kan dan wel stellen dat vele Amerikanen hun huizen niet verzekeren maar dan zal één en anders toch niet kunnen afbetaald worden, of het nu om hun huis, hun boot, hun studies, hun auto, ...
Maar ook voor de Europese banken, door herverzekering, door het treffen van St. Maarten/st. Martin die deel uit maken van resp. Nederland en Frankrijk. Wat gaat dit geven voor hun begroting, want Nederland en Frankrijk gaan hier niet zomaar langs de kant kunnen blijven staan.
Edit 13u20: kaart en cursieve tekst toegevoegd
Laatst gewijzigd door Spruitekop op 8 september 2017, 13:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Euh, ik weet wel dat Frans(talig)en graag annexeren maar Sint Maarten (het land) maakt tot nader order nog steeds deel uit van het Koninkrijk der Nederlanden.Spruitekop schreef: ↑8 september 2017, 11:27 Maar ook voor de Europese banken, door herverzekering, door het treffen van St. Maarten/st. Martin die deel uit maken van Frankrijk. Wat gaat dit geven voor hun begroting, want Frankrijk gaat hier niet zomaar langs de kant kunnen blijven staan.
Over de grens tussen het Nederlandse en Franse deel van Sint Maarten (het eiland) doen er een aantal verhalen de ronde. Een mooie: "De grens moest in 1648 middels een voettocht rond het eiland worden bepaald. De Fransman vertrok richting het noorden en naar verluid sneed hij geregeld stukken af via het binnenland, terwijl de gekke Hollander via het zuiden liep, zich liet afleiden door vrouwelijk schoon en geregeld een borreltje nam."
Daardoor is het Franse deel iets groter, maar de bekende internationale luchthaven ligt wel op het Nederlandse deel.
Maho Beach:
Laatst gewijzigd door CarpeNoctem op 8 september 2017, 22:34, 1 keer totaal gewijzigd.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Inderdaad CarpeNoctem... was verstooid. St. Maarten is Nederlands natuurlijk.
Mijn excuses. :OEPS
Naast St. Maarten is ook Saba en St. Eustatius getroffen, het hulpprogramma zou gestart worden vanop Curacao, volgens Z.K.H. Willem Alexander
Mijn excuses. :OEPS
Naast St. Maarten is ook Saba en St. Eustatius getroffen, het hulpprogramma zou gestart worden vanop Curacao, volgens Z.K.H. Willem Alexander
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Ik ben vandaag volledig uit IWDA gestapt, vorige maand had ik al een groot deel verkocht.
Zie de opgeblazen big cap waarderingen omwille van de ETF populariteit eigenlijk niet goed komen.
Hierdoor zakt mijn blootstelling aan aandelen naar 36%.
Zie de opgeblazen big cap waarderingen omwille van de ETF populariteit eigenlijk niet goed komen.
Hierdoor zakt mijn blootstelling aan aandelen naar 36%.
75% aandelen, 15% obligaties, 10% cash
Eens kijken of Irma Mar a Lago kan wegblazen :Spruitekop schreef: ↑8 september 2017, 11:27 Het zou wel eens een héél warme herfst kunnen worden, niet met de opwarming van de aarde maar door wankele financiële instellingen.
Hurricane Irma is forcing Trump’s Mar-a-Lago estate to evacuate
http://www.miamiherald.com/news/weather ... 17002.html
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Een post van 3 jaar geleden, over ... Exmar. toen nog 12€Piper schreef: ↑5 augustus 2014, 12:19 Spruitekop, Europa en de VS hebben wel degelijk sancties genomen m.b.t. Gazprom.
Zij zullen beiden meer importeren uit Noorwegen en andere landen. De VS staat trouwens klaar om zijn schaliegas massaal te gaan exporteren. Goed nieuws voor Exmar is dat, en aan de huidige vraag is reeds een tekort aan schepen. Prijzen voor LNG-tankers zullen dus minimaal stabiel blijven maar allicht zelfs nog verder doorstijgen.