De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
Iemand idee waarom Belgie 5Y bonds vrijdag blijbkaar 11% verloren?
https://www.beursduivel.be/Rente-Koers/ ... -jaar.aspx
Zag toevallig op beursduivel.
Wist niet dat korte termijn bonds zulke capriolen maakten.
https://www.beursduivel.be/Rente-Koers/ ... -jaar.aspx
Zag toevallig op beursduivel.
Wist niet dat korte termijn bonds zulke capriolen maakten.
Als je de prospectus leest zie je dat de NAV bij listing 98 pence zal zijn. Als ik er op dag 1 kan kopen in de 98-102 range, zal ik kopen, ja. 5.5% is voor jaar 1, het jaar erop willen ze naar 6%. Goed mogelijk doordat de rental yield 7%+ is, en de cost of debt en schuldratio's laag.
Uiteraard niet vergeten dat UK REITS wel aan 20% dividendbelasting onderhevig zijn in het VK.
Uiteraard niet vergeten dat UK REITS wel aan 20% dividendbelasting onderhevig zijn in het VK.
http://money.cnn.com/data/fear-and-greed/
Fear & greed index momenteel 81 dus extreme greed.
Geen idee of dat goed beeld geeft.
Markt lijkt me eerder voorzichtig momenteel.
Fear & greed index momenteel 81 dus extreme greed.
Geen idee of dat goed beeld geeft.
Markt lijkt me eerder voorzichtig momenteel.
-
- Newbie
- Contacteer:
Inderdaad, que pasa indien Catalonie begin oktober de onafhankelijkheid uitroept ...
De FED heeft gesproken, de kraan gaat dicht.
Idd wat zal dat morgen/straks geven.
-
- Newbie
- Contacteer:
niet zoveel blijkbaar, dollar stijgt terug
Iedereen is voorbereid, zal niet veel doen volgens mij.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
Is toch een normale reactie?
De tijd zal het uitwijzen. Een verstrakking van het monetair beleid zal in principe nooit een goede invloed hebben op de economie. Op zich gaat dit waarschijnlijk niet voor een drama zorgen, maar dit gecombineerd met een onverwachte schok wel.
Als de dollar nu een stijging inzet voor een periode is dat goed nieuws voor bijvoorbeeld UCB, Ahold, Agfa Gevaert, ...
75% aandelen, 15% obligaties, 10% cash
- Brugse Leeuw
- Hero Member
- Contacteer:
Bolero platform ligt ook plat...
WEER eens, ik begin het aardig moe te worden
Dat het referendum een dikke "Sí" wordt, staat nu al vast. Of dat daarmee het zeker wordt dat Catalonië onafhankelijk wordt, durf ik betwijfelen, aangezien Spanje de legitimiteit van het referendum betwist. Wat ze met haar hardvochtige houding hoopt te bereiken, begrijp ik niet zo goed, mijn Catalaanse vrienden zijn allemaal pissed like hell (ik ben géén Catalaan) en heel wat mensen die het niet kon schelen, laten nu van zich horen. Bovendien is dit niet het eerste referendum, voorheen ook allemaal "sí".greenscharlie schreef: ↑20 september 2017, 20:34Inderdaad, que pasa indien Catalonie begin oktober de onafhankelijkheid uitroept ...
Hier bij ons begrijpen wij dat allemaal niet zo goed, die Catalaanse drang naar zelfbeschikking. We extrapoleren hoogstens de N-VA of het Vlaams Belang naar ginder en gaan voorbij aan het feit dat wij Vlamingen hier de meerderheid zijn, net als in de Benelux de Nederlandstaligen de meerderheid hebben. Ginder is er echt een eeuwenlange voorgeschiedenis van onderdrukking, vooral vorige eeuw hebben die mensen het erg gehad. Dat gaat lang genoeg terug om in de Catalaanse geest door te dringen dat de geschiedenis nooit vaarwel zegt, enkel tot ziens. En nu zien ze de kans schoon.
Ga eens op vakantie naar daar. In elk dorp wappert de Estelada, dansen ze de Sardana en hebben ze een schijthekel aan alles wat Spaans is, ze spreken het enkel uit beleefdheid voor wie geen Catalaans spreekt.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Moh! Hoeveel keer hebben ze daar al geen referendum over georganiseerd? Ik eloof dat ze 10 jaar geleden al eens unilateraal de onafhankelijkheid hebben uitgeroepen. Er is echt wel meer nodig om een onafhankelijke staat te worden in Europa. Zolang andere landen dit niet erkennen gebeurt er gewoon helemaal niets.
In 2014 werd al een "peiling" gehouden nadat de Spaanse staat met de spierballen had gerold (ipv een referendum).
Alles hangt af van de belangen van die andere landen. Nu het UK voor de Brexit heeft gekozen, zal de EU maar al te graag de Schotse onafhankelijkheid erkennen, gezien die Schotten zeker gaan toetreden tot de EU. De onafhankelijkheid van Kosovo wordt ook bv enkel door het westen erkend (saillant detail: niet door Spanje die met teveel Basken en Catalanen zit). Omgekeerd wordt de onafhankelijkheid van Abchazië enkel door Rusland en zijn toenmalige maat Hugo Chavez erkend.Er is echt wel meer nodig om een onafhankelijke staat te worden in Europa. Zolang andere landen dit niet erkennen gebeurt er gewoon helemaal niets.
Soms moeten landen zich door hun eigen belangen neerleggen bij de feiten. Willem I deed dat bv pas in 1839 bij de Belgische onafhankelijkheid.