Limiet om cash te storten op je zichtrekening
Re: Limiet om cash te storten op je zichtrekening
Maar dit is wél de rubriek "Vraag het aan Rabobank.be". Dus de vraag van TO werd aan Rabobank.be- gesteld.
En dat je grote(re) bedragen kunt in een bankautomaat storten, of aan een bankloket: daar twijfel ik niet aan.
Maar de mogelijkheid bestaat dat er controle zal gedaan worden op de herkomst van het geld.
Ik neem aan dat horeca-uitbaters en bepaalde zelfstandigen daar niet aan onderworpen worden, door de aard van hun beroepsactiviteit.
Elke financiele instelling is verplicht om cash-operaties van méér dan 10.000€ te melden aan de witwascel. Wat die witwascel daarmee doet, weet niemand. Maar ik kan me voorstellen dat als je een magazijnierke bent of dokwerkerke, en regelmatig bakken cash komt storten, dat ze wel eens aan je deur zullen staan.
a.d.h.v. de zaken die u hier post kan ik enkel concluderen dat u niet veel ervaring heeft met zulke transacties.
Hoe is degene die de overschrijving doet zeker dat hij het goed kan ontvangen? Voorgaande als degene die verkoopt wacht tot het geld op zijn rekening verschijnt.
Hoe is degene die moet ontvangen zeker dat het geld op zijn rekening zal komen? Een overschrijvingsbewijs wordt dikwijls vervalst bij dergelijke transacties. Als het goed wordt overhandigd voor het geld op de rekening verschijnt, dan zal het niet lang duren voor he wordt opgelicht vrees ik.
De verkoper stelt de eisen! In mijn geval is dat "boter bij de vis" en anders geen verkoop.
Dat had ik niet gezien. Mijn verontschuldigingen hiervoor.Nefertari schreef: ↑21 september 2017, 10:52Maar dit is wél de rubriek "Vraag het aan Rabobank.be". Dus de vraag van TO werd aan Rabobank.be- gesteld.
En dat je grote(re) bedragen kunt in een bankautomaat storten, of aan een bankloket: daar twijfel ik niet aan.
Maar de mogelijkheid bestaat dat er controle zal gedaan worden op de herkomst van het geld.
Ik neem aan dat horeca-uitbaters en bepaalde zelfstandigen daar niet aan onderworpen worden, door de aard van hun beroepsactiviteit.
Van mij mag de herkomst gerust worden gecontroleerd. Ik lig er niet wakker van.
Mocht dit voor bepaalde personen een probleem zijn, dan moeten deze maar zo slim zijn om het niet te storten op een rekening en er wat anders mee te doen.
Ik heb inderdaad geen ervaring met cash-transacties van 9000€. En ik denk niémand hier, want het is wettelijk verboden!Zeezot schreef: ↑21 september 2017, 11:00a.d.h.v. de zaken die u hier post kan ik enkel concluderen dat u niet veel ervaring heeft met zulke transacties.
Hoe is degene die de overschrijving doet zeker dat hij het goed kan ontvangen? Voorgaande als degene die verkoopt wacht tot het geld op zijn rekening verschijnt.
Hoe is degene die moet ontvangen zeker dat het geld op zijn rekening zal komen? Een overschrijvingsbewijs wordt dikwijls vervalst bij dergelijke transacties. Als het goed wordt overhandigd voor het geld op de rekening verschijnt, dan zal het niet lang duren voor he wordt opgelicht vrees ik.
De verkoper stelt de eisen! In mijn geval is dat "boter bij de vis" en anders geen verkoop.
Handelaars mogen maximum 3000 euro in cash als betaling ontvangen. Voor particuleren is er bij mijn weten geen limiet...
TUSSEN PARTICILIEREN MOGEN CASHTRANSACTIES ONGEACHT HET BEDRAG
Ik doe dit altijd zo.vdbherman schreef: ↑21 september 2017, 11:10Ik heb inderdaad geen ervaring met cash-transacties van 9000€. En ik denk niémand hier, want het is wettelijk verboden!Zeezot schreef: ↑21 september 2017, 11:00
a.d.h.v. de zaken die u hier post kan ik enkel concluderen dat u niet veel ervaring heeft met zulke transacties.
Wat anderen doen maakt mijn rekening niet. Maar denk dat er velen van een onheil gespaard kunnen blijven door de procedure die ik beschreef te volgen.
De wet m.b.t. de max. cash transacties "interesseert mij niet ene flikker" om het zijn Nederlands te zeggen. Ik wil zeker zijn dat ik mijn geld heb alvorens ik hetgeen ik verkoop uit handen geef. De overheid kan het trouwens controleren/opvolgen want het wordt cash op de rekening gestort. En bewijzen van overschrijving, cheques,.... zijn geen garantie op betaling (de overschrijving kan nog worden geannuleerd, het kan een ongedekte cheque zijn, de cheque kan worden geblokkeerd,... . "Boter bij de vis". M.a.w. cash of geen vis.
Als particulier doe ik regelmatig transacties van boven de 3000 € in cash. Daar is, buiten enkele uitzonderingen, geen wettelijke beperking op. Het is niet omdat iets in Thailand niet kan of dat U geen ervaring hebt met bepaalde transacties dat het in België plotseling tegen de wet is.
Het gaat hier nl. over de Belgische wetgeving. Niet over de Thaise over eender welke andere wetgeving.
Leer bij en neem kennis van de Belgische wetgeving volgens een Belgisch instituut.
https://www.nbb.be/doc/ts/enterprise/ac ... rfodnl.pdf
En kom mij, naar analogie met andere topics, niet vragen ter verduidelijking wat deze verrichtingen dan inhouden want daar hebt U idd geen zaken mee.Nationale Bank België meldt:
Verkopen door een particulier
Geen beperking, behalve voor de verkoop van gebouwen
(0 euro) alsook voor de verkoop van edele metalen
(3.000 euro) en koperen kabels (0 euro ) aan een handelaar.
Voorbeeld: het is geoorloofd van een particulier een tweedehandswagen
ter waarde van 100.000 euro
geheel cash te kopen, onverschillig of de koper
al dan niet handelaar is.
Indien u werkzaam bent bij een bevoegde instantie, dan kan u een onderzoek inrichten naar mijn transacties en mij evt. bestraffen voor inbreuken die ik heb gedaan. Zo niet, dient u zich niet te bemoeien met andermans transacties en de manier waarop deze werden uitgevoerd.
De onzin die u hier verspreid doet trouwens weinig ter zake. Het gaat erover of je al dan niet grote bedragen kan storten in een automaat.
Wat een naar en bijna ziekelijk wantrouwen heerst hier . Kontant geld stinkt niet en kan om vele redenen in iemands bezit zijn. Ik zal een voorbeeldje noemen , buiten de verkoop van het antieke kastje van oma .
Al een tijdje kwam Deutsche bank vrij slecht in het nieuws en ik besloot met regelmaat geld te pinnen . beter onder het hoofdkussen dan al of niet tijdelijk weg of geblokkeerd omdat een bank " STRUIKELT ".
Nu is de lucht geklaard en wil ik wel op de rekening terug storten . Voila , niets byzonders aan de hand. Mag ik dat a.u.b. doen zonder vragen te krijgen of verantwoording af te leggen ??
De mensen die meteen denken aan witwassen , Thailand en misdaad zijn degene die iets met "zwart" temaken hebben ....
zwartkijkers !
Al een tijdje kwam Deutsche bank vrij slecht in het nieuws en ik besloot met regelmaat geld te pinnen . beter onder het hoofdkussen dan al of niet tijdelijk weg of geblokkeerd omdat een bank " STRUIKELT ".
Nu is de lucht geklaard en wil ik wel op de rekening terug storten . Voila , niets byzonders aan de hand. Mag ik dat a.u.b. doen zonder vragen te krijgen of verantwoording af te leggen ??
De mensen die meteen denken aan witwassen , Thailand en misdaad zijn degene die iets met "zwart" temaken hebben ....
zwartkijkers !
Het is de wet die de banken verplicht om naar de herkomst van cash geld te vragen. Of zelfs bij overschrijvingen van een bank naar een andere. En als ze niet kunnen bewijzen dat ze dit doen, hangt hen zelf grote boetes boven het hoofd.
En niet alleen de Belgische wet, we zien het fenomeen overal. Zie bijvoorbeeld de FATCA regels sinds een paar jaar waarin de Amerikaanse fiscus alle rekeningen van Amerikaanse staatsburgers en ingezeten wil kennen: banken en verzekeraars wereldwijd moeten de rekeningen en wat erop staat, melden aan de fiscus. Dit zit bijvoorbeeld in de Belgische wetgeving.
Soortgelijke CRS wetgeving voor tientallen OESO landen onderling die ook alle rekeningen en inhoud aan elkaar moeten meedelen. De usual suspects Luxemburg en Zwitserland hebben een beetje respijt gekregen om hun klanten de gelegenheid te geven hun geld weg te halen.
Je voelt je hier persoonlijk door geviseerd. Waarom dan, als je niets misdaan hebt? Je uittreksels met de cash afhalingen zijn toch voldoende bewijs van wat je schreef?
En niet alleen de Belgische wet, we zien het fenomeen overal. Zie bijvoorbeeld de FATCA regels sinds een paar jaar waarin de Amerikaanse fiscus alle rekeningen van Amerikaanse staatsburgers en ingezeten wil kennen: banken en verzekeraars wereldwijd moeten de rekeningen en wat erop staat, melden aan de fiscus. Dit zit bijvoorbeeld in de Belgische wetgeving.
Soortgelijke CRS wetgeving voor tientallen OESO landen onderling die ook alle rekeningen en inhoud aan elkaar moeten meedelen. De usual suspects Luxemburg en Zwitserland hebben een beetje respijt gekregen om hun klanten de gelegenheid te geven hun geld weg te halen.
Je voelt je hier persoonlijk door geviseerd. Waarom dan, als je niets misdaan hebt? Je uittreksels met de cash afhalingen zijn toch voldoende bewijs van wat je schreef?
"Mag ik dat a.u.b. doen zonder vragen te krijgen of verantwoording af te leggen ?? "
aan ons moet je niets verantwoorden, maar aan de bank zal je alles dubbel en dik moeten verantwoorden, met kilos bewijsstukken of ze blokkeren je geld
je moet ons natuurlijk niet geloven
mensen die proberen te bank te slim af te zijn, daar doen ze een extra controle op
bv heel dikwijls kleine bedragen storten
in princiepe kan een storting van 1 euro al verdacht zijn.
Dus een bank zal op dergelijke vraag nooit antwoorden, alleen zal ze het heeeeeeeeeeeeeeel verdacht vinden als iemand hen die vraag stelt. Het is een bank trouwens verboden om de hun criteria te zeggen , waarbij ze controles gaan uitvoeren, en het is hen eveneens bij wet verboden enige medewerking of enige uitleg te geven op straf van zware boete voor de bank zelf
Elke bank bepaalt zijn eigen criteria, op basis van de verrichtingen uit het verleden van de klant.
Hun computer speurt nauwgezet a-typische verrichtingen op
ze laten je desnoods een tijdje doen, totdat het aantal verrichtingen verdacht genoeg is, om het toeval niet meer te kunnen inroepen
aan ons moet je niets verantwoorden, maar aan de bank zal je alles dubbel en dik moeten verantwoorden, met kilos bewijsstukken of ze blokkeren je geld
je moet ons natuurlijk niet geloven
mensen die proberen te bank te slim af te zijn, daar doen ze een extra controle op
bv heel dikwijls kleine bedragen storten
in princiepe kan een storting van 1 euro al verdacht zijn.
Dus een bank zal op dergelijke vraag nooit antwoorden, alleen zal ze het heeeeeeeeeeeeeeel verdacht vinden als iemand hen die vraag stelt. Het is een bank trouwens verboden om de hun criteria te zeggen , waarbij ze controles gaan uitvoeren, en het is hen eveneens bij wet verboden enige medewerking of enige uitleg te geven op straf van zware boete voor de bank zelf
Elke bank bepaalt zijn eigen criteria, op basis van de verrichtingen uit het verleden van de klant.
Hun computer speurt nauwgezet a-typische verrichtingen op
ze laten je desnoods een tijdje doen, totdat het aantal verrichtingen verdacht genoeg is, om het toeval niet meer te kunnen inroepen
"Dus een bank zal op dergelijke vraag nooit antwoorden, alleen zal ze het heeeeeeeeeeeeeeel verdacht vinden als iemand hen die vraag stelt."
Ik stelde die vraag vanmorgen bij de bank en kreeg gewoon antwoord wat binnen de wet en zonder verantwoording af te leggen is toegestaan , zowel wat betreft cash stortingen als overboekingen. Wat mag , dat mag en valt niet in de
sector " verdacht ".
Als je nog nét door groen rijdt ( wat is toegestaan ) , zal niemand je aanhouden .
Verdachtmakingen , zoals hier enkele inzenders spuien , zijn onterecht en ongegrond.
Ik stelde die vraag vanmorgen bij de bank en kreeg gewoon antwoord wat binnen de wet en zonder verantwoording af te leggen is toegestaan , zowel wat betreft cash stortingen als overboekingen. Wat mag , dat mag en valt niet in de
sector " verdacht ".
Als je nog nét door groen rijdt ( wat is toegestaan ) , zal niemand je aanhouden .
Verdachtmakingen , zoals hier enkele inzenders spuien , zijn onterecht en ongegrond.
als de bank op je vraagt heeft geantwoord
waarom kom je dan hier je gal nog spuwen ?
De prijzen worden enkel bij de finisch uitgedeeld, ondertussen heeft de vriendelijke bank jou naam al en die zullen ze mogelijk aan hun speciale cel melden
waarom kom je dan hier je gal nog spuwen ?
De prijzen worden enkel bij de finisch uitgedeeld, ondertussen heeft de vriendelijke bank jou naam al en die zullen ze mogelijk aan hun speciale cel melden