De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
Communisme heeft gefaald, de meerderheid van de mensen ziet nu in dat een planeconomie gepaard gaat met een dictatuur. Ook een feodale samenleving lijkt me niet meer van deze tijd.Yaris schreef:Zullen we binnen honderd jaar nog wel een kapitalistisch systeem hebben? Als de mens de aarde uit winstbejag zo blijft vervuilen en uitbuiten zoals nu is het zelfs te betwijfelen of er binnen honderd jaar nog een beschaving zal bestaan die op de onze lijkt.
Het enige wat we nog niet geprobeerd hebben is een post-scarcity economie. Technologisch is dat nog niet mogelijk. Honger? Uw Star Trek replicator maakt u een biefstuk-friet klaar in een oogwenk.
Ik denk dat we dus nog wel gerust een aantal decennia lang een kapitalistisch systeem tegemoet gaan.
Ik lees zerohedge al lang niet meer. Tylerdurden voorspelt al 50 jaar lang de nakende implosie.omega6 schreef:Yaris, zie de link net hierboven op zerohedge ivm Golman Sachs.
Gaap (neen, niet dat boekhoudkundige)
Dat zou pas een ramp zijn. Stel je voor dat iedereen eten zou hebben... dat zou leiden tot een enorme bevolkingsexplosie, overbevolking, ziektes, ongedierte en burgeroorlogen.
OK. De referentie gaat over the "correlatie between U.S. stock and the value of the U.S. dollar".
Corrolatie is een getal tussen -1 en +1.
+1 is de perfekte correlatie - als de ene omhoog ging in the verleden, ging de andere ook omhoog.
0 betekent dat er geen relatie was in de evolutie van de twee
Negatieve correlatie betekent dat de twee typisch in verschillende richtingen evalueren.
Correlatie spreekt over gelijklopen van evoluties, niet over oorzaak en gevolg.
De referentie vermeld
Hieruit besluiten datNotice also that each coefficient is below 0.4, which means that only about 35% to 40% of the stock indexes' movements are associated with the movement of the U.S. dollar.
[]
which means that only about 35% to 40% of the stock indexes' movements are associated with the movement of the U.S. dollar.
is voor mij zeer kort door de bocht.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Dat is een verkeerde veronderstelling. Hogere welvaart (en lagere kindersterfte) resulteert in lagere geboortecijfers (kijk maar naar de meeste Westerse landen) en vice versa, geboorteplanning laat een land toe om gemakkelijker de gehele bevolking van voldoende voedsel te voorzien. Zoek gerust ook eens op Hans Rosling, best interessant.
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Dus honger is volgens jou een goede zaak voor de wereldbevolking...
Ipv 'honger' als belangrijke parameter aan te geven kan je misschien beter 'geloofsovertuiging' als belangrijkste factor kunnen aanbrengen. Geboortebeperking zou het aantal tweevoeters op zo'n peil kunnen brengen dat Moeder Aarde maar 1 keer per jaar wordt opgebruikt, dat wereldoorlogen voorkomen gaan worden, ...
Of er nu 'honger' is of niet, het maakt voor de gemiddelde Afrikaan niet uit om zijn/haar genen meermaals door te geven.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Voor de gemiddelde Europeaan maakte dat ook niet uit. Toen wij het ontwikkelingsniveau hadden van Zuid-Aziatische en Afrikaanse landen, was onze fertiliteit minstens even hoog. Every sperm is sacred van Monty Python was vrij accuraat hier
Noch religie, noch cultuur lijken een belangrijke rol te spelen. Zowel onder de landen met de allerlaagste en allerhoogste fertiliteit ter wereld vinden we extreem islamitische en extreem christelijke landen. Kijk naar Iran: veel religieuzer kan een land niet zijn, en toch heeft het land een fertiliteit die lager ligt dan die van menig West-Europees land (1.8 kinderen per vrouw).
Fertiliteit daalt vanzelf wanneer aan drie voorwaarden voldaan is:
1) Onderwijs en formele tewerkstelling voor vrouwen
2) Een dalend percentage van de bevolking dat actief is in de landbouw
3) Toegang tot en informatie over gratis/goedkope anticonceptie (en liefst ook legale, veilige abortus)
Voor de rest zijn er eigenlijk bitter weinig factoren die een sterke correlatie met fertiliteit vertonen, laat staan een causaal verband.
Noch religie, noch cultuur lijken een belangrijke rol te spelen. Zowel onder de landen met de allerlaagste en allerhoogste fertiliteit ter wereld vinden we extreem islamitische en extreem christelijke landen. Kijk naar Iran: veel religieuzer kan een land niet zijn, en toch heeft het land een fertiliteit die lager ligt dan die van menig West-Europees land (1.8 kinderen per vrouw).
Fertiliteit daalt vanzelf wanneer aan drie voorwaarden voldaan is:
1) Onderwijs en formele tewerkstelling voor vrouwen
2) Een dalend percentage van de bevolking dat actief is in de landbouw
3) Toegang tot en informatie over gratis/goedkope anticonceptie (en liefst ook legale, veilige abortus)
Voor de rest zijn er eigenlijk bitter weinig factoren die een sterke correlatie met fertiliteit vertonen, laat staan een causaal verband.
Ik zeg nergens dat dit de enige reden is. Dat & de vertraagde doorvoering van de renteverhoging zorgt alleszins voor minder volatiliteit. (volgens mij)
The value of American stocks, especially those that are included in market indexes, tend to increase along with the demand for U.S. dollars - in other words, they are positively correlated. One possible explanation for this relationship is foreign investment. As more and more investors put their money in U.S. equities, they are required to first buy U.S. dollars, which can be used to purchase American stocks, causing the indexes to increase in value.
Follow us: Investopedia on Facebook
dubbel
Laatst gewijzigd door B7H4long op 28 september 2017, 19:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Als de schaal van 0 naar 1 gaat, zou ik niet het woord "veel" gebruiken voor de waarde 0.4.
Voor omega6 is hier een artikel met statistieken over de maand oktober. De volatiliteit is in oktober gewoonlijk hoog maar dat wil niet zeggen dat er een correctie komt. Sinds het jaar 2000 is oktober zelfs de op twee na beste beursmaand met een gemiddeld rendement van 1,84%.
Maar neen, we gaan over tot de sterilisatie van 99% van de bevolking, bepaald door lotje trek.
Zelfs in hogere mate dan in landen waar wél relatieve overvloed is.Spruitekop schreef: ↑28 september 2017, 15:11
Of er nu 'honger' is of niet, het maakt voor de gemiddelde Afrikaan niet uit om zijn/haar genen meermaals door te geven.
Dat is feitelijk wel opvallend: hoe lager het aantal bruikbare resources, hoe meer er gepoept wordt en dus hoe minder er beschikbaar zijn door verdunning. Misschien zit het hem er in dat je alzo een leger "kweekt" die de resources voor je kunnen verzamelen, een soortement piramidesysteem: alle zonen onderhouden hun vader.