Effectentaks
TIP
Re: Effectentaks
In het artikel is er nergens sprake van een uitzondering voor "aandelen op naam", men spreekt wel over "niet-beursgenoteerde aandelen". Dit is niet hetzelfde.omega6 schreef: ↑30 september 2017, 09:57 https://www.tijd.be/politiek-economie/b ... ks/9937212
Details zijn dus bekend en zoals verwacht staat het bol van de fiscale discriminaties zoals..
...
- andere behandeling (dus discriminatie) voor aandelen "op naam".. waarom? wat maakt aandeel "op naam" zo anders dat daarvoor een uitzondering gemaakt wordt?
...
Het "op naam" plaatsen van een beursgenoteerd aandeel zal dus niet helpen om deze taks te ontwijken.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Effectentaks geldt niet voor:
Niet-beursgenoteerde aandelen
Aandelen op naam
Pensioenspaarfondsen
Levensverzekeringen
http://www.standaard.be/cnt/dmf20170929_03102499
Wie moeten we nu geloven?
Eerlijk is het niet. Men zou elk beursgenoteerd bedrijf in de wereld moeten aanschrijven en verplichten om alle in België wonende aandeelhouders op naam te melden.
Niet-beursgenoteerde aandelen
Aandelen op naam
Pensioenspaarfondsen
Levensverzekeringen
http://www.standaard.be/cnt/dmf20170929_03102499
Wie moeten we nu geloven?
Eerlijk is het niet. Men zou elk beursgenoteerd bedrijf in de wereld moeten aanschrijven en verplichten om alle in België wonende aandeelhouders op naam te melden.
eerlijk is geen juridisch begrip
als je een taks op effectenrekening invoert,
lijkt het me juridisch logisch dat al wat niet op een effectenrekening staat zoals aandelen op naam er niet onder valt.
anders zou het taks op effectenbezit of zo moeten heten.
taksen op dieselautos gelden ook niet voor benzine wagens enz...