Koopwaardige aandelen
TIP
Re: Koopwaardige aandelen
Beleggen is geduld hebben. Ik heb een funpositie van €400 genomen. Ist niet ist leute...
Zijn trouwens tot 5 gegaan, als je 40% "niets" noemt...
Wat vinden jullie van de deze : Ageas, Socfinasia, Bois Sauvage, NBB, Econocom, CFE, Exmar, RTL Group, Suez, Brunel en Tessenderlo?
Aandelen van Thai Airways, dat is voor mij de max.
Niet te vergeten dat geen enkele analist het volgt, niet dat ik die mensen geloof, maar zeker met zo'n ondoorzichtig verdienmodel heb ik graag wat kwalitatieve info.
Ik zeg het je: er zijn mensen die elke week met de lotto spelen, dit is mijn folieke...
Ik zeg het je: er zijn mensen die elke week met de lotto spelen, dit is mijn folieke...
NTIP kondigt vandaag settlement aan met Avaya ivm infringement van hun Power over Ethernet patent.
75% aandelen, 16% obligaties, 9% cash
Ik zit te denken om mijn positie in Ciner Resources te verhogen. Deze minet achter natriumcarbonaat, als competitief voordeel tegenover Solvay etc is dat het kunstmatig vervaardigen van deze stof nog altijd duurder is. Staat weer bijna op 52w low (bij $23 gaat mijn order af) en biedt momenteel 9,5% dividend (is niet netto, reken op 39% ingehouden tax wegens LP en dan nog eens de steeds hongerige Belgische staat met 30%).
Is in een no-growth scenario (meest realistische) volgens mij 35$ waard, staat nu iets onder de $24. En met 4% netto dividend is het de moeite om hier op te wachten. (ja, ik weet dat de payout ratio over de 100% is, maar is volgens mij toch sustainable door de hoge vrije kasstroom). Insiders kopen ook, eentje zelfs aan een koers van rond de 30$...
Is in een no-growth scenario (meest realistische) volgens mij 35$ waard, staat nu iets onder de $24. En met 4% netto dividend is het de moeite om hier op te wachten. (ja, ik weet dat de payout ratio over de 100% is, maar is volgens mij toch sustainable door de hoge vrije kasstroom). Insiders kopen ook, eentje zelfs aan een koers van rond de 30$...
https://www.tijd.be/krant/ipaper/201710 ... il/9940368
5 favoriete aandelen van Koen Steeland;
Econocom
KSB AG
Volution Group
Suominen
Stock spirits
Minder bekend, maar daarom niet minder interessant!
Stock spirits is hier de revue al eens gepasseerd denk ik (door Jens of GPV1?), maar lijkt de onderwaardering al voor een (groot) deel dichtgefietst te hebben.
Volution group & Suominen lijken me minstens een "growth at fair price" (na een vlugge inkijk).
Suominen
Suominen OYJ manufactures nonwovens for wipes, hygiene products, and medical applications.
It operates through the Convenience and Care business areas.
The Convenience business area offers nonwoven wiping applications for baby, personal and household care, healthcare and food service.
+ Werken met lange termijncontracten van 10jaar
marktcap = € 240M
EV = € 315M
verwachte operating profit in 2021 > € 60M
edit; als ze hun strategie weten te voltooien kan dit aandeel makkelijk x2 tegen 2021. Maar de markt lijkt daar dus niet van uit te gaan op dit moment...
Volution group
The Ventilation Group segment supplies ventilation products for residential construction applications in the UK, Sweden, Norway and Germany and ventilation products for commercial construction applications in the UK. The Torin-Sifan segment supplies motors, fans and blowers to manufacturers of heating and ventilation products for both residential and commercial construction applications in Europe.
marktcap = £ 392M
FCF(e) > 25M (TTM = 29M)
fair value; voorlopig nog een vraagteken, maar gezien hoge FCF marges, lage nettoschuld & zeer hoge groei is een multiple van 21 gerechtvaardigd lijkt me.
groot deel van de FCF gaat naar M&A.
komen dinsdag met jaarcijfers!
5 favoriete aandelen van Koen Steeland;
Econocom
KSB AG
Volution Group
Suominen
Stock spirits
Minder bekend, maar daarom niet minder interessant!
Stock spirits is hier de revue al eens gepasseerd denk ik (door Jens of GPV1?), maar lijkt de onderwaardering al voor een (groot) deel dichtgefietst te hebben.
Volution group & Suominen lijken me minstens een "growth at fair price" (na een vlugge inkijk).
Suominen
Suominen OYJ manufactures nonwovens for wipes, hygiene products, and medical applications.
It operates through the Convenience and Care business areas.
The Convenience business area offers nonwoven wiping applications for baby, personal and household care, healthcare and food service.
laatste 2 jaar zeer hoge capex door zware investeringen in extra productielijnen. Als de capex normaliseert (naar verwachting?) zie ik vrije cashflows minstens boven de 20M op korte termijn.If we succeed in the execution of our future strategy, the net sales of Suominen will exceed EUR 600 million in 2021. More- over, we are targeting to elevate our operating profit to an essentially higher level, above 10% of net sales.
+ Werken met lange termijncontracten van 10jaar
marktcap = € 240M
EV = € 315M
verwachte operating profit in 2021 > € 60M
edit; als ze hun strategie weten te voltooien kan dit aandeel makkelijk x2 tegen 2021. Maar de markt lijkt daar dus niet van uit te gaan op dit moment...
Volution group
The Ventilation Group segment supplies ventilation products for residential construction applications in the UK, Sweden, Norway and Germany and ventilation products for commercial construction applications in the UK. The Torin-Sifan segment supplies motors, fans and blowers to manufacturers of heating and ventilation products for both residential and commercial construction applications in Europe.
marktcap = £ 392M
FCF(e) > 25M (TTM = 29M)
fair value; voorlopig nog een vraagteken, maar gezien hoge FCF marges, lage nettoschuld & zeer hoge groei is een multiple van 21 gerechtvaardigd lijkt me.
groot deel van de FCF gaat naar M&A.
komen dinsdag met jaarcijfers!
Stock Spirits wellicht door mij, maar is inderdaad al meer dan 50% gestegen sinds mijn eerste artikeltjen Een zwakke 'hold', en 'sell on spikes' momenteel.
https://seekingalpha.com/article/410265 ... -year-next
https://seekingalpha.com/article/410265 ... -year-next
ivm Suominen...
MGMT verwacht dat de CapEx zo'n 12M per jaar zal bedragen tem 2021. (extra groei-investeringen daargelaten)
Maintenance CapEx zou +-1% van net sales bedragen (dus 4 a 6M), dat wordt aangevuld met 'add-on investments for competitive edge'.
Als we deze capex toepassen op de cijfers van de laatste 2 jaren, komt de gemiddelde VKS (incl. WK) uit op 30M.
FCF yield (tov marktcap) van 12,5% dus.
& indien het MGMT de verwachtingen kan waarmaken zal die nog veel hoger uitkomen tegen 2021..
al lijken er wat opstartproblemen te zijn met hun nieuwe lijnen. & zijn er minder 'high value products' verkocht, & net dat is het paradepaardje van hun strategie.
MGMT verwacht dat de CapEx zo'n 12M per jaar zal bedragen tem 2021. (extra groei-investeringen daargelaten)
Maintenance CapEx zou +-1% van net sales bedragen (dus 4 a 6M), dat wordt aangevuld met 'add-on investments for competitive edge'.
Als we deze capex toepassen op de cijfers van de laatste 2 jaren, komt de gemiddelde VKS (incl. WK) uit op 30M.
FCF yield (tov marktcap) van 12,5% dus.
& indien het MGMT de verwachtingen kan waarmaken zal die nog veel hoger uitkomen tegen 2021..
al lijken er wat opstartproblemen te zijn met hun nieuwe lijnen. & zijn er minder 'high value products' verkocht, & net dat is het paradepaardje van hun strategie.
ps wel nog iets met hybride bonds (mogelijks 8% verwatering) maar dat is niet meer voor vandaag...• Suominen expects that for the full year 2017, its net sales will improve from year 2016 but its comparable operating profit will fall short of the 2016 level.
- The start up progress has been technically more challenging than we anticipated.
- In January-June, the share of high added value products in our net sales declined from the comparison period. Once the new manufacturing line is in Bethune fully in production mode, it will have an positive impact on the product mix.
• In 2016, Suominen’s net sales amounted to EUR 416.9 million and comparable operating profit to EUR 25.6 million.
Hybrid bond: update for January–June 2017
• Suominen issued a convertible hybrid bond of EUR 17.5 million in February 2014.
• The holders of the bond notes are entitled to convert the notes and the potential accrued capitalized interest related to the notes into Suominen shares. The conversion period started on 11 February 2014 and will end on 10 February 2018.
• In February, in total EUR 0.3 million of accrued interests were capitalized.
• In March, in total EUR 0.6 million of interests on hybrid bond were paid in connection with
the payment of the dividend.
• In June 2017, bond notes and the accrued capitalized interest related to the notes were converted to total of 2,129,293 new shares.
• The number of shares in Suominen may increase in total by maximum of 4,547,680 shares on the basis of the conversion of the remaining bond notes and the potential capitalized interest.
Ik zal er eens op mijn gemakske naar zien. Hebt ge een link naar dat dingetje over de maintenance capex?
En denkt ge dat het een buy and integrate-acquisitie kan zijn voor een Ontex? Die mannen blijven natuurlijk op oorlogspad.
En denkt ge dat het een buy and integrate-acquisitie kan zijn voor een Ontex? Die mannen blijven natuurlijk op oorlogspad.
Denk dat dat in de laatste presentatie stond, vrij ver onderaan.
Ps er zijn nog ook nog mensen die gaan werken :p
Niet lang meer als ge nog in een paar AMG's investeert hé