De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
Wie zei daar weer dat oktober een volatiele beursmaand is? Er beweegt bijna niets.
Nog even geduld Yaris. Black monday was pas op 19 oktober (1987) of 28 oktober (1929)
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Iedereen zit blijkbaar op café en vertikt het te handelen.
Zelfs BASF wordt niet afgestraft voor zijn 'vervuilde' TDI.
Zelfs BASF wordt niet afgestraft voor zijn 'vervuilde' TDI.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Ik weet niet of je veel betekenis moet zoeken achter het feit dat die beide events in oktober begonnen. De aanhoudende lage volatiliteit is wel vreemd. Is ook al langste periode zonder correctie.
Denk dat men eerder moet kijken waar de volgende positieve of negatieve triggers liggen die de beurs wat kunnen doen bewegen. Eind oktober ECB meeting cfr die bond taper maar anders zie ik niet veel. De september PMI cijfers voor zowel Duitsland als VS waren nochtans positief maar deden weinig met de beurs.
Laatst gewijzigd door omega6 op 11 oktober 2017, 19:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Iedereen weet toch al lang dat er aan beide kanten van de oceaan een monetaire verstrakking zit aan te komen, waarom zou dat nog aanleiding geven voor een neerwaartse correctie? Ik denk dat zo een aanleiding eerder vanuit (geo)politieke hoek zal komen: oorlog met Noord-Korea of een crisis rond Trump bijvoorbeeld.
Die van blackrock vreest dat de Fed de volgende crash zal veroorzaken.
Any man whose errors take ten years to correct is quite a man.
Rookie investor
Rookie investor
De Fed is doorgaans heel voorzichtig in haar bewoordingen en acties om geen schokken op de markten te veroorzaken.
Denk ook niet dat die ECB taper veel zal doen met de beurs. Wou alleen aangeven dat er anders niet veel triggers in het vooruitzicht liggen. Moeten er nog Q3 cijfers komen?
Beste zou zijn dat Kim Jong Oen nog eens ne vuilbak naar Japan smijt. Uiteindelijk is dat vooral PR voor Oen intern en de VS wapenindustrie anderzijds zodat die meer oorlogstuig mogen maken. Als Oen zelfs diplomaten naar Washington moest sturen om te vragen waarom Trump niet mooi binnen het script reageert zegt dat genoeg.
Beste zou zijn dat Kim Jong Oen nog eens ne vuilbak naar Japan smijt. Uiteindelijk is dat vooral PR voor Oen intern en de VS wapenindustrie anderzijds zodat die meer oorlogstuig mogen maken. Als Oen zelfs diplomaten naar Washington moest sturen om te vragen waarom Trump niet mooi binnen het script reageert zegt dat genoeg.
Akkoord, maar hoelang blijft Yellen nog aan? Hoeveel is gespeeld van de afwijkende visies soms binnen de fed tov wat Yellen verteld?
't zelfde met Draghi, zijn termijn loopt ook binnenkort af. Wat duitsland betreft helpt z'n visie Italië meer dan het Duitsland helpt.
Moest er opeens een nieuwe Greenspan komen die zoiets heeft van, laat de markt maar bepalen wanneer het boomt en wanneer het bust, zal het beursleven wel anders bewegen dan nu het geval is.
Larry Fink crash is misschien wat veel gezegd, maar goed. Als een man van z'n positie het zegt, zal het wel gehoord worden en verkleind de kans alsnog.
't zelfde met Draghi, zijn termijn loopt ook binnenkort af. Wat duitsland betreft helpt z'n visie Italië meer dan het Duitsland helpt.
Moest er opeens een nieuwe Greenspan komen die zoiets heeft van, laat de markt maar bepalen wanneer het boomt en wanneer het bust, zal het beursleven wel anders bewegen dan nu het geval is.
Larry Fink crash is misschien wat veel gezegd, maar goed. Als een man van z'n positie het zegt, zal het wel gehoord worden en verkleind de kans alsnog.
Rookie investor
Rookie investor
Zoals ik al eerder betoogde: Kim is het probleem niet. Iedereen 'weet' dat hij van zijn land een kernmacht wil maken. Daar horen tests bij. Voor zijn interne PR moet hij ook wat raketten afvuren in oostelijke richting. Dat is zo klaar als pompwater, maar wat niet duidelijk is: hoe reageert Trump? Die speelt het spel niet volgens het 'script'. Voor Kim is dat een gigantisch risico, maar heeft hij een andere keuze dan zijn plan te volgen? Zonder testen komt er niets van die kernbom en zonder provocaties dreigt hij de controle over zijn land te verliezen. Momenteel houdt hij zich koest, maar dat kan hij niet eindeloos volhouden.omega6 schreef: ↑11 oktober 2017, 19:24 Beste zou zijn dat Kim Jong Oen nog eens ne vuilbak naar Japan smijt. Uiteindelijk is dat vooral PR voor Oen intern en de VS wapenindustrie anderzijds zodat die meer oorlogstuig mogen maken. Als Oen zelfs diplomaten naar Washington moest sturen om te vragen waarom Trump niet mooi binnen het script reageert zegt dat genoeg.
In Zuid-Korea blijken ze vooralsnog vertrouwen te hebben op een status quo, maar maken ze daar wel een correcte inschatting van het risico genaamd Trump? Als er één Amerikaanse bom op Noord-Koreaans grondgebied terechtkomt, zitten ze niet veel later in Seoul met een probleem. Ik zou er namelijk niet te veel op willen vertrouwen dat Zuid-Korea en de VS letterlijk iedere aanval vanuit het noorden kunnen afslaan. Natuurlijk is Noord-Korea geen partij voor de VS, maar dat betekent niet dat een oorlog geen ernstige gevolgen zou hebben voor Zuid-Korea. Het zou me zeer sterk verbazen mocht dat geen onmiddellijk effect hebben op de beurzen wereldwijd.
Wall Street naar nieuwe records. Hoe vaak hebben we dat al niet gelezen. Blijven de meeste onder jullie momenteel gewoon geld bijsteken op de beurs of toch eerder wachten op minstens een dip? Ben zelf momenteel 55% belegd in aandelen en wacht toch eerder af. Heb in 20 jaar beleggen de beurs nog nooit zo frustrerend meegemaakt.
Ik had een plan opgesteld met verschillende hoeveelheden aan te houden cash.
bij ATH; normaal; 10% dip; -20% ; -40%
in functie van :
- wat ik per maand bij kan pompen
- grote van de dynamische port
- hoe groot ik de kans van dergelijke (bruikbare) gebeurtenissen inschat.
- hoelang ik inschat dat het dal er blijft.
Serieuze rode cijfers die maar slechts enkele minuten zou duren ben ik niets mee.
Uiteindelijk heb ik nooit echt veel cash, mede gezien ik nog niet zo lang bezig ben. De kans op een klein dipje is relatief groot, maar de potentiële winst beperkt. Bovendien als het -40% zou zaken, ga ik er vanuit dat het niet in 2 maand terug op normaal niveau staat.
Het opmaken en nadenken over het plan heeft wel even geduurd, maar dat maakt de uitvoering gemakkelijker, want het is zelf beredeneerd, en niet op het buikgevoel. Misschien dat ik het over 1-2 jaar eens herbekijk of er iets instop dat rekening houdt met de omvang van kapitaal.
bij ATH; normaal; 10% dip; -20% ; -40%
in functie van :
- wat ik per maand bij kan pompen
- grote van de dynamische port
- hoe groot ik de kans van dergelijke (bruikbare) gebeurtenissen inschat.
- hoelang ik inschat dat het dal er blijft.
Serieuze rode cijfers die maar slechts enkele minuten zou duren ben ik niets mee.
Uiteindelijk heb ik nooit echt veel cash, mede gezien ik nog niet zo lang bezig ben. De kans op een klein dipje is relatief groot, maar de potentiële winst beperkt. Bovendien als het -40% zou zaken, ga ik er vanuit dat het niet in 2 maand terug op normaal niveau staat.
Het opmaken en nadenken over het plan heeft wel even geduurd, maar dat maakt de uitvoering gemakkelijker, want het is zelf beredeneerd, en niet op het buikgevoel. Misschien dat ik het over 1-2 jaar eens herbekijk of er iets instop dat rekening houdt met de omvang van kapitaal.
Rookie investor
Rookie investor
In plaats van gefrustreerd te raken over de 45% van je vermogen die op een rekening staat, omega6, verheug je liever over de 55% die elke dag in waarde stijgt.
Deftige (dead cat) bounce bij de retailers in de Verenigde Staten. Gebeurt natuurlijk wel meer na een goed-nieuws-show. Maar een snel verval is al even gewoon. Ben benieuwd naar volgende week. Bring it on !