Contactloos betalen
Contactloos betalen
Welke banken geven een kaart uit waarmee je contactloos kan betalen?
Ik heb een Mastercard bij DB en Argenta, deze hebben het allebei niet. Mijn VISA van KeyTrade ook niet
Ik heb een Mastercard bij DB en Argenta, deze hebben het allebei niet. Mijn VISA van KeyTrade ook niet
Re: Contactloos betalen
Niet de klassiekers, maar mijn mastercards van Beobank, Revolut, N26, en mijn betaalpas (maestro) van bunq zijn ervan voorzien.
Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
De grootste uitgever is op dit moment in België zonder twijfel KBC voor wat hun debetkaart betreft. Over Visa/Mastercard heb ik geen info.
Bij de Visakaarten doet ook Europabank al mee (niet voor hun Mastercard, vreemd genoeg)
Bij Mastercards zijn het vooral de prepaid-actoren. In ieder geval bij NewB, maar de overige zou ik moeten uitzoeken.
Bij de Visakaarten doet ook Europabank al mee (niet voor hun Mastercard, vreemd genoeg)
Bij Mastercards zijn het vooral de prepaid-actoren. In ieder geval bij NewB, maar de overige zou ik moeten uitzoeken.
Ook de nieuwe Visa Classic kaart van Beobank is contactloos.
Misschien kan je eens horen of de banken waar je nu een kaart hebt op hun nieuwe kaarten die service aanbieden.
Ik denk, als je dat wil, dat er veel kans is dat ze je kaart vervangen door een exemplaar waarmee je contactloos kan betalen (als ze het ondertussen al aanbieden).
Een jaar of twee geleden zat dat niet echt standaard op de kaart.. tegenwoordig al wel.
Enkel mijn Beobank Mastercard die onlangs werd vervangen heeft tot nu toe deze dienst beschikbaar. Nog nooit gebruikt...
Ik denk, als je dat wil, dat er veel kans is dat ze je kaart vervangen door een exemplaar waarmee je contactloos kan betalen (als ze het ondertussen al aanbieden).
Een jaar of twee geleden zat dat niet echt standaard op de kaart.. tegenwoordig al wel.
Enkel mijn Beobank Mastercard die onlangs werd vervangen heeft tot nu toe deze dienst beschikbaar. Nog nooit gebruikt...
Bij KeyTrade is het alvast niet mogelijk om een bankkaart met contactloos betalen te krijgen (nagevraagd bij klantendienst)
- miljonairtje
- Full Member
- Contacteer:
KBC heeft dit, met de kaart werkt het zeer goed. Contactloos betalen met smartphone is ook mogelijk sinds kort, dit werkt alleen minder goed. Verkoopsters durven je ook wel eens vreemd bekijken als je met je smartphone naast de betaalterminal zit te zwaaien.
-
- Hero Member
- Contacteer:
dank voor dit te melden,
Ging er eerlijk gezegd vanuit dat "elke" kaart die ik vanaf dit jaar zou krijgen/vernieuwt ik een contactloze functie zou krijgen. Niet dus
Succes mensen! Wens jullie mooie returns!
De ING bankkaart is ook contactloos.
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Befluis begint er ook mee. Ik dacht vanaf 25/10.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Keytrade is doorgaans zeer traag met het implementeren van "nieuwe" snufjes. 3-D secure op Maestro bijv. heeft een eeuwigheid geduurd.Henkie1984 schreef: ↑11 oktober 2017, 14:51dank voor dit te melden,
Ging er eerlijk gezegd vanuit dat "elke" kaart die ik vanaf dit jaar zou krijgen/vernieuwt ik een contactloze functie zou krijgen. Niet dus
Lage volume van kaarten bij Keytrade maakt het volgens mij relatief duurder om dit snel te implementeren dan bij grotere banken. Toen ze van logo zijn veranderd hebben ze ook eerst nog hun oude kaarten opgebruikt alvorens de nieuwe te distribueren.
Fortis nog geen spoor van contactloos, wel Android Pay
Het werd hier al gezegd, maar beobank, kbc, ing zitten al op de wagen en inderdaad, belfius binnenkort ook. Ik had gelezen vanaf november... we zien wel. De anderen volgen wel.
Ik stond er nogal weigerachtig tegenover omdat ik er het nut niet van inzag.
Blijkt dat een betaling toch wel makkelijker en sneller gaat op die manier.
Als je je kaart tegen de lezer houdt komt er na een seconde "verwijder de kaart" op het scherm. Om alles snel te laten gaan moet je je kaart dan wel direct wegnemen. Anders wacht de terminal en blijft dat bericht tonen. Geen idee hoe lang... nog niet geprobeerd. Ik denk dat betalen met nfc minder dan 2 seconden duurt.
Voor wie zijn vertrouwen aan dit systeem wil geven en een klein risico wil lopen is het vooruitgang, vind ik. Het risico loopt wel op als je met meerdere kaarten op zak loopt en ze allemaal actief staan voor nfc.
Ik stond er nogal weigerachtig tegenover omdat ik er het nut niet van inzag.
Blijkt dat een betaling toch wel makkelijker en sneller gaat op die manier.
Als je je kaart tegen de lezer houdt komt er na een seconde "verwijder de kaart" op het scherm. Om alles snel te laten gaan moet je je kaart dan wel direct wegnemen. Anders wacht de terminal en blijft dat bericht tonen. Geen idee hoe lang... nog niet geprobeerd. Ik denk dat betalen met nfc minder dan 2 seconden duurt.
Voor wie zijn vertrouwen aan dit systeem wil geven en een klein risico wil lopen is het vooruitgang, vind ik. Het risico loopt wel op als je met meerdere kaarten op zak loopt en ze allemaal actief staan voor nfc.
Ik vind het een super systeem, in Hongarije kan je het nagenoeg overal gebruiken, tot zelfs om je pintjes te betalen op festivals. Als je dat dan doet met een kaart van N26 if Revolut krijg je ook onmiddellijk een push melding op je smartphone.
België hinkt zoals met veel zaken wat achterop, maar in Aldi winkels kan het al, kaart tegen de zijkant van de terminal houden, wel nog pincode in te geven.
België hinkt zoals met veel zaken wat achterop, maar in Aldi winkels kan het al, kaart tegen de zijkant van de terminal houden, wel nog pincode in te geven.
Bij Fintro is het sinds september. Het zou me sterk verbazen als het dan ook niet bij BNP is, want dat loopt meestal samen.