Koopwaardige aandelen
TIP
Re: Koopwaardige aandelen
Geen idee, Heb Ontex feitelijk nooit naderbij bekeken. Zou kunnen als ze verticale integratie wensen?
Zover ik begrijp maakt Suominen de 'non-wovens', zeg maar de grondstof die men dan gebruikt om te verwerken in allerhande "hygiëne products", zoals luiers.
Suominen levert hun producten aan grote spelers als P&G, Reckitt Beckinser, Unilever, Mölnlycke healthcare...
& de gemiddelde contractduur is 10 jaar, stijgende grondstoffen worden na enkele maanden pas doorgerekend.
Bestaan er websites waar je kunt afleiden of een aandeel defensief, neutraal, dynamisch, ... is? Zoals je bij sommige banken een schaal van 1 tot 6 hebt.
Kan ook belangrijk zijn bij sommige beleggers.
Kan ook belangrijk zijn bij sommige beleggers.
geen idee; maar bij een bank is een aandeel altijd (zeer) dynamisch volgens mij...
Klopt, aandelen zijn steeds dynamisch.
Misschien ben je iets met de volatiliteit van een aandeel ? Ik dacht dat Morningstar dit publiceerde bij zijn selecties.
Ik heb me lichtjes verkeerd uitgedrukt. Ik bedoelde dat je bij de bank soms een fondsenfolder ziet liggen met een schaal van 1 tot 6 waarbij de 1 voor zeer defensief en 6 voor zeer dynamisch staat.
Misschien kunnen aandelen ook op die manier ingedeeld worden, zo kun je een backbone maken met groeiaandelen met een defensief karakter die daarnaast een dividend uitkeren. En kun je in volatiele tijden de meer dynamische aandelen gaan bijkopen.
Volatiliteit van aandelen wordt met de Beta uitgedrukt.Kevva schreef: ↑10 oktober 2017, 08:34Ik heb me lichtjes verkeerd uitgedrukt. Ik bedoelde dat je bij de bank soms een fondsenfolder ziet liggen met een schaal van 1 tot 6 waarbij de 1 voor zeer defensief en 6 voor zeer dynamisch staat.
Misschien kunnen aandelen ook op die manier ingedeeld worden, zo kun je een backbone maken met groeiaandelen met een defensief karakter die daarnaast een dividend uitkeren. En kun je in volatiele tijden de meer dynamische aandelen gaan bijkopen.
1 = gemiddeld even volatiel dan de brede markt
>1 = volatieler
<1 = minder volatiel
Verschillende financiële sites tonen de beta's.
Bijvoorbeeld:
JNJ, beta = 0,8 (https://finviz.com/quote.ashx?t=jnj)
Citigroup, beta = 1,57 (https://finviz.com/quote.ashx?t=c)
75% aandelen, 15% obligaties, 10% cash
Op de Morningstar site kan je veel informatie vinden over aandelen. Als belegger in individuele aandelen weetje dat waarschijnlijk al. Ik vind dit nog steeds een van de beste sites voor vergelijkingen. De Style-box is een krachtig tool. Elk aandeel word op de twee assen gecatalogeerd : volgens grootte en volgens Waarde->Gemengd->GroeiKevva schreef: ↑10 oktober 2017, 08:34 Ik heb me lichtjes verkeerd uitgedrukt. Ik bedoelde dat je bij de bank soms een fondsenfolder ziet liggen met een schaal van 1 tot 6 waarbij de 1 voor zeer defensief en 6 voor zeer dynamisch staat.
Je zoekt naar groeibedrijven met een defensief karakter die daarnaast een dividend uitkeren. Dat zal niet zo makelijk zijn.
1/ groeibedrijven zijn meestal offensief
2/ Veel groeibedrijven keren een lage/geen dividend uit omdat ze liever het geld zelf gebruiken voor hun groei.
Success in je zoektocht.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
groeibedrijf die een dividend uitkeert & beheersbare schulden heeft op de balans??
... Ze bestaan nog hoor
http://www.4-traders.com/VOLUTION-GROUP ... inancials/
Vandaag kwam Volution group met alweer sterke resultaten!
VKS = £ 28,1M
Net Debt = £ 36,6M
Markt cap = £ 393M
VKS-marge al 3 jaar boven de 15%
omzetgroei; 20% (combinatie organische groei, m&A; 14,5% excl. wisselkoersen)
outlook;
GEEN KOOPADVIES!
... Ze bestaan nog hoor
http://www.4-traders.com/VOLUTION-GROUP ... inancials/
Vandaag kwam Volution group met alweer sterke resultaten!
VKS = £ 28,1M
Net Debt = £ 36,6M
Markt cap = £ 393M
VKS-marge al 3 jaar boven de 15%
omzetgroei; 20% (combinatie organische groei, m&A; 14,5% excl. wisselkoersen)
outlook;
Marktcap van £ 550M lijkt me fair gezien de groei & hoge marges. oftewel mogelijks opwaarts potentieel van 40%.The new financial year has started well with organic growth ahead of that achieved in the same period in the prior year. Our significant investment in new product development as well as specific initiatives in both public and private RMI are translating into benefits as anticipated. As a result, the Board is confident of delivering good progress in this financial year.
GEEN KOOPADVIES!
Omzetgroei vooral door overnames en goedkoper pond. Organisch en excl. valutaschommelingen slechts +2%.
Precies zeer lage capex-noden.
Groot verschil tussen vks en winst door hoge afschrijvingen, wat wel vaker voor onderwaardering zorgt.
Ook weer construction. Britse bedrijfjes in die sector noteren precies allemaal goedkoop tot spotgoedkoop. Zie ook Norcros.
Volution Group Plc is a supplier of ventilation products to the residential construction market in UK, Sweden and Germany.
Ticker: FAN
Bedrijf is amper 3 jaar oud.
Zal ze ook eens in mijn Excel gooien.
Precies zeer lage capex-noden.
Groot verschil tussen vks en winst door hoge afschrijvingen, wat wel vaker voor onderwaardering zorgt.
Ook weer construction. Britse bedrijfjes in die sector noteren precies allemaal goedkoop tot spotgoedkoop. Zie ook Norcros.
Volution Group Plc is a supplier of ventilation products to the residential construction market in UK, Sweden and Germany.
Ticker: FAN
Bedrijf is amper 3 jaar oud.
Zal ze ook eens in mijn Excel gooien.
Interessante sector en zeker nog vele jaren groei mogelijk. Ga ik zeker eens bekijken.
In dezelfde sector en ook qua regio's kan je het Zweedse Systemair ter vergelijking nemen.
In dezelfde sector en ook qua regio's kan je het Zweedse Systemair ter vergelijking nemen.
75% aandelen, 15% obligaties, 10% cash
Hierbij een lijstje van aandelen en enkele Etf's, met volgens mij, potentiële meerwaarde en/of vooral veilig /stabiel.
Wat is jullie mening /advies over deze aandelen /ETF's?
AMG Advanced Metallurgical Group N.V.
BorgWarner Inc. (USA / DE)
Brederode SA
Danske Bank A/S
Elia System Operator SA
Energiekontor AG
General Motors Company
Johnson Matthey Plc
Koninklijke DSM N.V.
Krones AG
Melexis NV
Mycronic AB
Quest for Growth Belgium
Schaeffler AG
Shareholder Value Beteiligungen AG
Siemens AG
Siltronic AG
TKH Group N.V.
X-FAB Silicon Foundries SE
iShares (DE) I - iShares STOXX Europe 600 Health Care UCITS ETF (DE)
iShares (DE) I - iShares STOXX Europe 600 Industrial Goods & Services UCITS ETF (DE)
iShares STOXX Europe 600 Technology (DE)
Wat is jullie mening /advies over deze aandelen /ETF's?
AMG Advanced Metallurgical Group N.V.
BorgWarner Inc. (USA / DE)
Brederode SA
Danske Bank A/S
Elia System Operator SA
Energiekontor AG
General Motors Company
Johnson Matthey Plc
Koninklijke DSM N.V.
Krones AG
Melexis NV
Mycronic AB
Quest for Growth Belgium
Schaeffler AG
Shareholder Value Beteiligungen AG
Siemens AG
Siltronic AG
TKH Group N.V.
X-FAB Silicon Foundries SE
iShares (DE) I - iShares STOXX Europe 600 Health Care UCITS ETF (DE)
iShares (DE) I - iShares STOXX Europe 600 Industrial Goods & Services UCITS ETF (DE)
iShares STOXX Europe 600 Technology (DE)
Warren Buffet: "Rule No. 1: Never lose money. Rule No. 2: Never forget rule No. 1. "
Wat vind je er zelf van?
- stockzombie
- VIP member
- Contacteer:
Ik zie nog weinig aandelen die koopwaardig zijn in deze markt. Maar als we er dan toch 1 moeten noemen zou ik Cameco durven vermelden (CCJ).
Zowel Kazachprom, Areva als Cameco schroeven laatste maanden productie terug en zetten mensen op straat. Prijs van "yellow cake" nu ongeveer 20$ (komt van 70$) en terwijl anderen over kop gaan kan CCJ nog -nipt- positieve operationele cashflows genereren (earnings nipt negatief met div en capex).
Negatief is de eventuele boete van de Canadese belastingsdienst die nog boven hun hoofd hangt. Maar er staan centjes opzij en zit in de koers verwerkt.
Indien Abe later deze maand Japanse verkiezingen wint (en de Nikkei is hem aan het helpen) zie ik het aandeel stijgen. IMO
Zowel Kazachprom, Areva als Cameco schroeven laatste maanden productie terug en zetten mensen op straat. Prijs van "yellow cake" nu ongeveer 20$ (komt van 70$) en terwijl anderen over kop gaan kan CCJ nog -nipt- positieve operationele cashflows genereren (earnings nipt negatief met div en capex).
Negatief is de eventuele boete van de Canadese belastingsdienst die nog boven hun hoofd hangt. Maar er staan centjes opzij en zit in de koers verwerkt.
Indien Abe later deze maand Japanse verkiezingen wint (en de Nikkei is hem aan het helpen) zie ik het aandeel stijgen. IMO
Volgt er iemand nog Envipco Holding?
Aan de huidige koers lijkt me dit aandeel toch ook koopwaardig. Zou er hier zelfs intussen een bodem in de koers gevormd zijn?
Aan de huidige koers lijkt me dit aandeel toch ook koopwaardig. Zou er hier zelfs intussen een bodem in de koers gevormd zijn?