Dividendaandelen
TIP
Re: Dividendaandelen
zie topic zeezoutjes
zie nest egg portfolio van user Poldermol
enkele typische namen:
Bpost, WDP, BNB, Fluxys, Elia, Ageas...
74% aandelen, 16% obligaties, 10% cash
http://www.dividendnieuws.be/2017/07/aa ... idend.html
Goede dividendaandelen zijn dus niet noodzakelijk altijd de best presterende aandelen.
Goede dividendaandelen zijn dus niet noodzakelijk altijd de best presterende aandelen.
Je hebt al een paar goede voorbeelden ontvangen.
De meeste fondsbeheerders hebben websites, waar je alle informatie kan vinden.
Alle fondsen hebben jaarlijkse rapporten, die kan je op vele sites vinden.
Als je dit niet kan vinden, zou ik her hard aan twijfelen om in zo'n fondsen te beleggen.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Fundmanagers van dividend-fondsen hanteren criteria om hun aandelen te selecteren.
Elk van de volgende fondsen hebben een andere manier van selecteren.
+ IAPD iShares Asia Pacific Dividend
+ EXX5 iShares Dow Jones U.S. Select Dividend
+ WQDV iShares MSCI World Quality Dividend
+ VHYL Vanguard FTSE All-World High Dividend Yield
Misschien kan je vertrekken van de aandelen van het fonds wiens strategie je het beste vind?
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik ben zelf nog vrij nieuw in het hele aandelen-land, maar aangezien een spaarboekje nauwelijks nog iets opbrengt ben ik op zoek naar wat aandelen die een dividend uitkeren.
Ik heb reeds een 20-tal aandelen van Colruyt (ben er werknemer), maar ik zou misschien ook wat aandelen van Delhaize willen inkopen.
Nu kan ik echter, tussen al deze cijfers, het bruto/netto rendement nergens terugvinden.
Heb al wat opgezocht op verschillende websites, maar daar spreken ze mekaar tegen.
Iemand die me even kan helpen?
http://www.tijd.be/beurzen/Ahold-Delhai ... ijke.11755
Ik heb reeds een 20-tal aandelen van Colruyt (ben er werknemer), maar ik zou misschien ook wat aandelen van Delhaize willen inkopen.
Nu kan ik echter, tussen al deze cijfers, het bruto/netto rendement nergens terugvinden.
Heb al wat opgezocht op verschillende websites, maar daar spreken ze mekaar tegen.
Tussen Bruto en Netto zit altijd 30%.
Brave aandelen met een goed dividendrendement zijn volgens mij:
WDP
Cofinimmo
Solvay
EVS (iets meer risico)
Barco (beperkt rendement)
En verder, google maar eens op 'zeezoutjes'
Brave aandelen met een goed dividendrendement zijn volgens mij:
WDP
Cofinimmo
Solvay
EVS (iets meer risico)
Barco (beperkt rendement)
En verder, google maar eens op 'zeezoutjes'
2 aanvullende comments;
* Tiens, ik dacht dat Ierland 20% was? Dat is raar
* UK REIT's betalen wel een 20% dividendbelasting. 'Gewone' bedrijven zijn inderdaad 'vrijgesteld' (tis te zeggen, het is er wel, maar je merkt er niets van)
* Tiens, ik dacht dat Ierland 20% was? Dat is raar
* UK REIT's betalen wel een 20% dividendbelasting. 'Gewone' bedrijven zijn inderdaad 'vrijgesteld' (tis te zeggen, het is er wel, maar je merkt er niets van)
Na toepassing dubbelbelastingsverdrag 0% - volgens TAankoop
Ah netjes. Maar door hoeveel hoepels moet je dan springen? Want dat is vaak de merde voor kleinere garnalen zoals wij.
Klopt dat wel? Op de website van CPI lees ik:
Bron: http://carepropertyinvest.be/investeren ... verwerven/De dividenden van Care Property Invest werden tot eind 2015 onderworpen aan 15% roerende voorheffing.
Het verlaagde tarief van roerende voorheffing van 15% op de dividenden van residentiële GVV’s werd herzien en verhoogd naar 27% vanaf aanslagjaar 2016 (wet van 26 december 2015).
Dit werd nadien opnieuw verlaagd naar 15% , omdat CPINV deze verhoging (zoals contractueel voorzien) gewoon doorrekende aan de klanten, vnl. OCMW's.
Het staat vlak onder de quote waar je naar verwijst: Persbericht 10-06-2016: Investeringen in zorgvastgoed (opnieuw) aan 15% roerende voorheffing
Het staat vlak onder de quote waar je naar verwijst: Persbericht 10-06-2016: Investeringen in zorgvastgoed (opnieuw) aan 15% roerende voorheffing
Hallo DenDeze,DenDeze schreef: ↑12 oktober 2017, 08:51 Ik ben zelf nog vrij nieuw in het hele aandelen-land, maar aangezien een spaarboekje nauwelijks nog iets opbrengt ben ik op zoek naar wat aandelen die een dividend uitkeren.
Een paar observaties:
1/ Waarom kijk je specifiek naar dividend aandelen?
Het rendement van een aandeel bestaat uit twee aspecten: het dividend en de prijsverandering. Het management van de onderneming beslist hoeveel van de winst ze uitkeren aan de aandeelhouders als dividend, en hoeveel ze in het bedrijf houden om zelf te gebruiken. dividend uitkeringen aan de aandeelhouders worden belast aan 30%.
Dus wederom mijn vraag: Waarom kijk je specifiek naar dividend aandelen?
2/ Investeren in aandelen van je werkgever heeft speciale risico's. Als het slechter gaat met je bedrijf kan je zowel je job als je investering verliezen. Denk eens na over een bredere diversifiering.
3/ De meeste bedrijven hebben de belangrijke informatie voor hun aandeelhouders op hun website. Dit zijn de meest officiele. Morningstar.be is een site die ook veel informatie heeft.
4/ Netto getallen hangen af van je specifieke situatie, je zal dit zelf moeten bepalen.