Dividendaandelen
TIP
Re: Dividendaandelen
zie topic zeezoutjes
zie nest egg portfolio van user Poldermol
enkele typische namen:
Bpost, WDP, BNB, Fluxys, Elia, Ageas...
74% aandelen, 16% obligaties, 10% cash
http://www.dividendnieuws.be/2017/07/aa ... idend.html
Goede dividendaandelen zijn dus niet noodzakelijk altijd de best presterende aandelen.
Goede dividendaandelen zijn dus niet noodzakelijk altijd de best presterende aandelen.
Je hebt al een paar goede voorbeelden ontvangen.
De meeste fondsbeheerders hebben websites, waar je alle informatie kan vinden.
Alle fondsen hebben jaarlijkse rapporten, die kan je op vele sites vinden.
Als je dit niet kan vinden, zou ik her hard aan twijfelen om in zo'n fondsen te beleggen.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Fundmanagers van dividend-fondsen hanteren criteria om hun aandelen te selecteren.
Elk van de volgende fondsen hebben een andere manier van selecteren.
+ IAPD iShares Asia Pacific Dividend
+ EXX5 iShares Dow Jones U.S. Select Dividend
+ WQDV iShares MSCI World Quality Dividend
+ VHYL Vanguard FTSE All-World High Dividend Yield
Misschien kan je vertrekken van de aandelen van het fonds wiens strategie je het beste vind?
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik ben zelf nog vrij nieuw in het hele aandelen-land, maar aangezien een spaarboekje nauwelijks nog iets opbrengt ben ik op zoek naar wat aandelen die een dividend uitkeren.
Ik heb reeds een 20-tal aandelen van Colruyt (ben er werknemer), maar ik zou misschien ook wat aandelen van Delhaize willen inkopen.
Nu kan ik echter, tussen al deze cijfers, het bruto/netto rendement nergens terugvinden.