Keytrade - SEPA overschrijving
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Keytrade - SEPA overschrijving
Ik probeerde zopas m'n eerste overschrijving te doen via m'n Keytrade zichtrekening en pas achteraf zag ik dat ik me vergist had en dit via een SEPA overschrijving had gedaan. Dat er ook de mogelijkheid was om dit via een normale overschijving te doen had ik vreemd genoeg niet opgemerkt.
Mijn eerste vraag is, what on earth is een SEPA overschrijving? En welke gevolgen heeft het dat ik een normale binnenlandse betaling heb gedaan via dit systeem...??
Tweede probleem is dat m'n SEPA overschrijving in het vakje 'Multi-overschrijving' is blijven staan. Ik vul m'n 'Bevestigingscode' in en klik op bevestigen maar daarna gebeurt er niets. Ook als ik de betaling probeer te schrappen gebeurt er helemaal niets.
Heeft iemand dit als eens ervaren bij een overschrijving via Keytrade dat je betaling blijft staan? Of is dit de normale gang van zaken mss en zal ik pas morgen ofzo de betaling zien verdwijnen?
Mijn eerste vraag is, what on earth is een SEPA overschrijving? En welke gevolgen heeft het dat ik een normale binnenlandse betaling heb gedaan via dit systeem...??
Tweede probleem is dat m'n SEPA overschrijving in het vakje 'Multi-overschrijving' is blijven staan. Ik vul m'n 'Bevestigingscode' in en klik op bevestigen maar daarna gebeurt er niets. Ook als ik de betaling probeer te schrappen gebeurt er helemaal niets.
Heeft iemand dit als eens ervaren bij een overschrijving via Keytrade dat je betaling blijft staan? Of is dit de normale gang van zaken mss en zal ik pas morgen ofzo de betaling zien verdwijnen?
Re: Keytrade - SEPA overschrijving
Binnenkort (datum weet ik niet precies) wordt alles SEPA. Zowel binnen als buitenlandse overschrijvingen, zal je altijd IBAN en BIC moeten ingeven van ontvanger.
Sinds de nieuwe site heb ik dat ook dat probleem dat u beschrijft. Ik heb dit aan de technische dienst gemeld, maar geen antwoord meer gekregen nadat ik hen screenshots gestuurd had.
vannacht (rond 0u30) kon ik nog steeds geen verrichting schrappen, maar ik kon de overschrijvingen in "multi overschrijving" wel wijzigen en terug bewaren en zo heb ik ze gewijzigd in nieuwe overschrijvingen en die kon ik toen wel alle 3 samen bevestigen met mijn code.
Sinds de nieuwe site heb ik dat ook dat probleem dat u beschrijft. Ik heb dit aan de technische dienst gemeld, maar geen antwoord meer gekregen nadat ik hen screenshots gestuurd had.
vannacht (rond 0u30) kon ik nog steeds geen verrichting schrappen, maar ik kon de overschrijvingen in "multi overschrijving" wel wijzigen en terug bewaren en zo heb ik ze gewijzigd in nieuwe overschrijvingen en die kon ik toen wel alle 3 samen bevestigen met mijn code.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
De overgansperiode loopt nog tot eind 2010. Vanaf 2011 gebeuren alle verichtingen via het Europese overschrijvingsformulier.BartVW schreef: Binnenkort (datum weet ik niet precies) wordt alles SEPA. Zowel binnen als buitenlandse overschrijvingen, zal je altijd IBAN en BIC moeten ingeven van ontvanger.
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Ik heb recent zowel een buitenlandse(sepa) als een binnenlandse overschrijving
gedaan bij keytrade.
Beide zijn onmiddellijk van mijn rekening gegaan.
Ik heb gemerkt dat als je op "binnenlandse" overschrijving klikt, je nadien
nog eens de keuze krijgt tussen een gewone en een SEPA overschrijving.
Ik heb de gewone aangeklikt voor mijn binnenlandse.
Binnenkort gaan dat allemaal SEPA overschrijvingen worden.
Maar ik begrijp niet goed hoe u dit sepa-formulier kon gebruiken om een
gewone overschrijving te doen : u moet daar een IBAN en BIC-code op invullen.
Dat zou toch moeten opgevallen zijn...
U zou best eens contact nemen met Keytrade(via interne mail of tel.)
SEPA staat voor “Single Euro Payments Area"
Voor meer info zie : www.sepabelgium.be
gedaan bij keytrade.
Beide zijn onmiddellijk van mijn rekening gegaan.
Ik heb gemerkt dat als je op "binnenlandse" overschrijving klikt, je nadien
nog eens de keuze krijgt tussen een gewone en een SEPA overschrijving.
Ik heb de gewone aangeklikt voor mijn binnenlandse.
Binnenkort gaan dat allemaal SEPA overschrijvingen worden.
Maar ik begrijp niet goed hoe u dit sepa-formulier kon gebruiken om een
U zou best eens contact nemen met Keytrade(via interne mail of tel.)
SEPA staat voor “Single Euro Payments Area"
Voor meer info zie : www.sepabelgium.be
Laatst gewijzigd door Nefertari op 17 december 2008, 20:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Bedankt voor de tip Bart, na het aanpassen van m'n SEPA overschrijving naar een normale overschrijving is de betaling wel in de verzendmap gekomen. Alleen is de SEPA overschrijving wel nog steeds blijven staan.BartVW schreef: ...maar ik kon de overschrijvingen in "multi overschrijving" wel wijzigen en terug bewaren en zo heb ik ze gewijzigd in nieuwe overschrijvingen en die kon ik toen wel alle 3 samen bevestigen met mijn code.
Ik zal Keytrade ook een screenshot opsturen met woordje uitleg.
Ik geef u volledig gelijk louise dat zou indd moeten opvallen. Maar ze maken het je zo gemakkelijk om een gewoon rekeningnummer om te zetten naar die IBAN & BIC-code dat ik eigelijk gewoon dacht dat dit de normale werkwijze was van Keytrade en er verder niets achter zocht.louise schreef: Maar ik begrijp niet goed hoe u dit sepa-formulier kon gebruiken om een
Feit blijft dus wel dat die SEPA overschrijving vast zit in 'Multi-overschrijvingen'. Wanneer ik een antwoord krijg van Keytrade zal ik het hier posten.