De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
Waarom een dead cat bounce? De meeste retailers zetten nog steeds deftige resultaten neer en zijn mi ondergewaardeerd. Lijkt me nog geen dode kat te zijn
Amazon is coming.. met draaien aan break even kan je niet concurreren. Walmart moet winst draaien om een bepaalde beurswaarde te behouden. Amazon niet. Dus hebben ze een concurrentieel voordeel.
Amazon lijkt me het meest gehypete aandeel ooit, op L&H na natuurlijk.
Wel goed dat jullie denken dat retailers dood zijn, onderwaardering kan niet ontstaan als iedereen het eens is over een bedrijf.
Wel goed dat jullie denken dat retailers dood zijn, onderwaardering kan niet ontstaan als iedereen het eens is over een bedrijf.
Dus vele retailers zijn ondergewaardeerd omdat een groot deel van de beleggers er niet, en een ander groot deel er wel in geloofd ?
Hmmm, interessante theorie. Ik zit met Sears en Dillard's op de short run. Fingers crossed.
ps Daarom dat ik benieuwd ben naar de koersen van volgende week.
Hmmm, interessante theorie. Ik zit met Sears en Dillard's op de short run. Fingers crossed.
ps Daarom dat ik benieuwd ben naar de koersen van volgende week.
Momenteel zijn ze zeker niet dood. Maar Amazon speelt in een ander speelveld. De beurskoers stijgt samen met de omzet (en ze draaien nooit) winst. De beurskoersen van de meeste retailers stijgen enkel wanneer er meer winst is.
Zie o.a. https://www.bloomberg.com/news/articles ... -first-day
Dat is zo...pukkie007 schreef:Dus vele retailers zijn ondergewaardeerd omdat een groot deel van de beleggers er niet, en een ander groot deel er wel in geloofd ?
Ik denk niet dat je 2 bedrijven had kunnen noemen die meer van elkaar schelen. Sears is dood, Dillard's is kerngezond. Zelf zit ik in FRAN en HIBB. Die laatste overigens al met 35%winst, toevallig in de laatste low gekocht (dat lukt haast nooit).Hmmm, interessante theorie. Ik zit met Sears en Dillard's op de short run. Fingers crossed.
Nu is er al een onderwerp lopende over retailers en de Amazon hype, laat ons daar verder keuvelen.
Maar mijn hypothese hou ik vol: bedrijven waar iedereen warm voor loopt ga je nooit met korting kunnen kopen. Ofwel moet het sentiment tegen zitten zoals bij de retailers. Ofwel moet geen kat ze kennen, zoals bv La Doria, een Italiaanse producent van tomatenconserven. Verleden jaar gekocht aan 8,85, staat nu aan 15,81. Niemand heeft immers zin om jaarverslagen uit te pluizen mbv Google Translate.
Deze week blijkbaar alleen Q3 cijfers. Zitten daar dingen bij die de beurs wat in beweging kunnen zetten? Beurs kan triggers wel gebruiken.
Misschien oud nieuws, maar wat denken jullie hiervan:
https://www.8020sourcing.com/china-epa- ... -in-sight/
De gevolgen zijn echt niet te overzien in bepaalde sectoren. Juist nu de economie op volle toeren draait zijn problemen als dit in de supply chain toch van zeer groot belang? Snap niet dat de gehele markt hier niet op reageert.
https://www.8020sourcing.com/china-epa- ... -in-sight/
De gevolgen zijn echt niet te overzien in bepaalde sectoren. Juist nu de economie op volle toeren draait zijn problemen als dit in de supply chain toch van zeer groot belang? Snap niet dat de gehele markt hier niet op reageert.
Ik snap niet waarom je denkt dat de markt hier niet heeft op gereageerd.
De markt heeft deze informatie volledig verwerkt in de huidige prijzen
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
- DoubleDigitsOrBust
- Full Member
- Contacteer:
Nieuwe ultra lage TER etf's:
[Link]
Misschien dat varianten die interessant zijn voor ons dmv competitie hun TER's hierzien
@omega:
De grootste namen die cijfers rapporteren deze week.
[Link]
Misschien dat varianten die interessant zijn voor ons dmv competitie hun TER's hierzien
@omega:
De grootste namen die cijfers rapporteren deze week.
De maand september was voor mijn portefeuille beter dan de maanden maart tot augustus samen. Als de trend blijft zoals nu wordt oktober nog beter.
Als er dagelijks gemiddeld 0,10% bijkomt dan is dat op een maand (20 beursdagen) 2%.
Zouden jullie momenteel geld bijsteken in indexen zoals Europa. De boel lijkt nauwelijks te bewegen. Waarop wacht men eigenlijk?
Wie wacht ergens op? Ik op niets.