hypotheek vs lange termijnsparen
TIP
Kies voor het hoogste rendement vergelijk alle langetermijnsparen aanbieders
hypotheek vs lange termijnsparen
vraagje, iemand wiens lening is afbetaald en gaat verbouwen, wat kan die best doen . 50.000 euro hypothecair lenen op 10 jaar ( en alle kosten erbij betalen ) of spaargeld gebruiken en aan lange termijnsparen doen ?
Re: hypotheek vs lange termijnsparen
Persoonlijk zou ik daar geen lening meer voor afsluiten, tenzij je die kan krijgen onder 2% rente. Het geld van je spaarboekje kun je dan beleggen en hopelijk haal je er meer dan 2% rente uit.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
- spaarfrits
- Full Member
- Contacteer:
Moest ik 55 zijn, zou ik nog lange termijnparen overwegen. Liever geen hypotheek en geen lange termijnparen + investeren in etf's. Ik ken natuurlijk uw totale situatie niet.
"I want money in order to get the things that money will not buy" Carl Sandburg
Lenen wat fiscaal optimaal is met vaste kapitaal delging.
En zal heus geen 50000€ moeten zijn.
Estate Guru believer.
volgens hetgene ik nu gevonden heb, in te brengen bedrag is beiden 2280 euro . bij lange termijnsparen 30 % belastingvermindering, woonbonus enige woning is 40% , maw +/- 200 euro minder belasting per jaar ... ?
dit weegt uiteraard niet op tegen kosten lening...
En om aan bovenstaande bedragen te komen of ge daarvoor 50000 € moet lenen ?daver schreef: ↑6 oktober 2017, 18:27 volgens hetgene ik nu gevonden heb, in te brengen bedrag is beiden 2280 euro . bij lange termijnsparen 30 % belastingvermindering, woonbonus enige woning is 40% , maw +/- 200 euro minder belasting per jaar ... ?
Estate Guru believer.
Om je fiscale korf van de woonbonus maximaal te benutten, dien je als koppel min 4560€ (2 x 2280€) per jaar af te betalen aan je lening. Zonder rekening te houden met de premies schuldsaldoverzekering, komt dit neer op een vaste maandelijkse aflossing van 380€ per maand. Momenteel leen je een 45.000€ op 10 jaar voor een vaste mensualiteit van rond de 400€... Hierdoor geniet je een jaarlijks belastingsvoordeel van 1824€ + bv 7,5 % gemeentelijke opdeciemen = 1960€ of 19600€ op 10 jaar...
Bij langetermijnsparen krijg je ook het geld pas na die bepaalde periode.
Bij woonbonus is dit elk jaar via belastingen.. (correct me if I'm wrong)
Bij woonbonus is dit elk jaar via belastingen.. (correct me if I'm wrong)
-
- Full Member
- Contacteer:
Als het via een wederopname kan zeker te overwegen maar 2-3000€ notariskosten wegen niet op
Dan kies ik voor lange termijnsparen waar je niet mag vergeten dat je nog rente krijgt ipv rente te betalen.. ook al is dit nog altijd te weinig..
als je de gelden idd zou beleggen en een lening neemt kan het eventueel interessanter zijn..
Dan kies ik voor lange termijnsparen waar je niet mag vergeten dat je nog rente krijgt ipv rente te betalen.. ook al is dit nog altijd te weinig..
als je de gelden idd zou beleggen en een lening neemt kan het eventueel interessanter zijn..
Bij lange termijnsparen krijg je dit voordeel toch ook jaarlijks van de belastingen en rest van het geld zit in huis dus