Dividendaandelen
TIP
Re: Dividendaandelen
Ah. Totaal overgekeken. Hartelijk bedankt voor de rechtzetting!molenveld schreef: ↑13 oktober 2017, 10:04 Het staat vlak onder de quote waar je naar verwijst: Persbericht 10-06-2016: Investeringen in zorgvastgoed (opnieuw) aan 15% roerende voorheffing
1) Hoeft niet noodzakelijk bij dividendaandelen te blijven, maar deze brengen netto meer op dan wat je op je spaarboek nog krijgt.B7H4long schreef: ↑13 oktober 2017, 10:14Hallo DenDeze,DenDeze schreef: ↑12 oktober 2017, 08:51 Ik ben zelf nog vrij nieuw in het hele aandelen-land, maar aangezien een spaarboekje nauwelijks nog iets opbrengt ben ik op zoek naar wat aandelen die een dividend uitkeren.
Ik heb reeds een 20-tal aandelen van Colruyt (ben er werknemer), maar ik zou misschien ook wat aandelen van Delhaize willen inkopen.
Nu kan ik echter, tussen al deze cijfers, het bruto/netto rendement nergens terugvinden.
Heb al wat opgezocht op verschillende websites, maar daar spreken ze mekaar tegen.
Iemand die me even kan helpen?
http://www.tijd.be/beurzen/Ahold-Delhai ... ijke.11755
Een paar observaties:
1/ Waarom kijk je specifiek naar dividend aandelen?
Het rendement van een aandeel bestaat uit twee aspecten: het dividend en de prijsverandering. Het management van de onderneming beslist hoeveel van de winst ze uitkeren aan de aandeelhouders als dividend, en hoeveel ze in het bedrijf houden om zelf te gebruiken. dividend uitkeringen aan de aandeelhouders worden belast aan 30%.
Dus wederom mijn vraag: Waarom kijk je specifiek naar dividend aandelen?
2/ Investeren in aandelen van je werkgever heeft speciale risico's. Als het slechter gaat met je bedrijf kan je zowel je job als je investering verliezen. Denk eens na over een bredere diversifiering.
3/ De meeste bedrijven hebben de belangrijke informatie voor hun aandeelhouders op hun website. Dit zijn de meest officiele. Morningstar.be is een site die ook veel informatie heeft.