De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
Rood dagje vandaag. Maar ThromboGenics wel +21%
74% aandelen, 16% obligaties, 10% cash
Ja, inderdaad, maar men focust zich blijkbaar op een offerte.
Als ik een offerte vraag, veronderstel ik dat ze zonder BTW is, anders wordt dit wel apart vermeld.
Als ik een offerte vraag, veronderstel ik dat ze zonder BTW is, anders wordt dit wel apart vermeld.
Als de oogst in China enkele jaren op rij zou tegenvallen, gaan ze er geen korrel rijst minder om eten. Voor de belangrijkste voedingsmiddelen zoals granen, sojabonen en varkensvlees heeft China een 'strategische reserve' die volstaat om de volledige vraag naar voedsel een jaar lang te dekken. En een mislukte oogst betekent natuurlijk niet dat er dat jaar helemaal geen landbouwproductie is, dus met die reserve kunnen ze langer dan een jaar voort. Tel daar nog enorme cashreserves bij om voedsel te importeren en het wordt duidelijk dat China veilig zit.Yaris schreef: ↑17 oktober 2017, 17:41 Vergeet het politieke risico niet. Het kan altijd verkeerd lopen in India of China. Voor China denk ik bijvoorbeeld aan een mislukte oogst, gevolgd door hongersnood en sociale onrust of een volksopstand tegen het communistische regime. Ik zou eerder opteren voor een fonds met een ruime spreiding aan groeilanden dan me te beperken tot één enkel land.
Terzijde: de Chinese landbouw laat de Europese ondertussen op veel punten achter zich. Een aantal van de beste onderzoeksintellingen en universiteiten voor landbouwkundig onderzoek bevinden zich al in China (o.a. Universiteit van Nanjing), er zijn 'inheemse' en erg innovatieve GGO's op de markt en het gebruik van meststoffen en pesticiden is torenhoog. Dat laatste is natuurlijk niet zo fijn voor het milieu, maar het verkleint de kanst op tegenvallende oogsten wel enorm.
Het politiek risico in China is enorm, maar ik zou dan eerder naar politieke instabiliteit (conflicten binnen de Partij) en oplopende schulden kijken, niet naar natuurrampen of hongersnoden. Dat stadium is China nu wel ontgroeid.
- DoubleDigitsOrBust
- Full Member
- Contacteer:
Donderdag heeft mister T. een gesprek met Yellen. Hij zou voor 3 november kiezen wie van onderstaande 5 namen het volgende hoofd van de fed zal worden.
Van Warsh verwacht men dat hij sneller de rente zou verhogen of het geld van QE sneller terug draaien dan alle andere kandidaten. Enkel als het Warsh zou worden verwacht ik schokken.
De voorspellingen geven voorkeur aan Powell. Hij zou voorspelbaar zijn, heeft de steun van Steven Mnuchin (nieuws van vorige week), heeft ervaring binnen de fed (sinds 2012) en "in de praktijk" (was vroeger investment banker). Hij zou ook meer open staan voor wat deregualisatie dan Yellen. Het wordt ook wat verwacht dat Trump niet verder gaat met de keuze van Obama. Tergelijk blijft Cohn dan ook beschikbaar binnen hun administratie. Powell heeft al z'n interview met Trump gehad.
Hij spreekt in zekere zin dezelfde visie uit al Trump.
- Jerome Powell, Fed Gov.
- Janet Yellen, the current Fed chair
- Gary Cohn, National Economic Council Director [ex Goldman Sachs]
- Kevin Warsh, former Fed Gov.
- John Taylor, Stanford professor
Van Warsh verwacht men dat hij sneller de rente zou verhogen of het geld van QE sneller terug draaien dan alle andere kandidaten. Enkel als het Warsh zou worden verwacht ik schokken.
De voorspellingen geven voorkeur aan Powell. Hij zou voorspelbaar zijn, heeft de steun van Steven Mnuchin (nieuws van vorige week), heeft ervaring binnen de fed (sinds 2012) en "in de praktijk" (was vroeger investment banker). Hij zou ook meer open staan voor wat deregualisatie dan Yellen. Het wordt ook wat verwacht dat Trump niet verder gaat met de keuze van Obama. Tergelijk blijft Cohn dan ook beschikbaar binnen hun administratie. Powell heeft al z'n interview met Trump gehad.
Hij spreekt in zekere zin dezelfde visie uit al Trump.
Powell schreef:The biggest challenge we face as a country is to do what we can to sustain the sustainable growth rate of the U.S. economy—just another percentage point over time would make dramatic differences in lives over time, in dramatic differences in political dialogue and so many dimensions.
I think we need to be doing those things that support higher growth — stronger workforce, higher productivity, balanced regulation.
That is the No. 1 thing I am worried about
vreemd dat er geen generaal tussen zit
- DoubleDigitsOrBust
- Full Member
- Contacteer:
Ander centrale banken-gerelateerd nieuws:
http://uk.reuters.com/article/uk-britai ... KKBN1CM0VD
Inflatie => kans op hike binnenkort stijgt.
http://uk.reuters.com/article/uk-britai ... KKBN1CM0VD
Inflatie => kans op hike binnenkort stijgt.
Bij Britse inflatie zou het pond normaal wat moeten stijgen. Lijkt niet echt te gebeuren.
Volgende week donderdag (26/10) dus die meeting ECB. Nog andere dingen gepland deze/volgende week die de boel wat in beweging zouden kunnen zetten?
Volgende week donderdag (26/10) dus die meeting ECB. Nog andere dingen gepland deze/volgende week die de boel wat in beweging zouden kunnen zetten?
Over een half uur weten we of Catalonië onafhankelijk wordt of niet, hoe je het ook draait of keert. De Spaanse beurzen zullen klappen krijgen, wat het antwoord ook mag zijn.
Telefonica SA wordt een pak interessanter.
Telefonica SA wordt een pak interessanter.
zalig zijn ...
luie belegger met voorliefde voor aandelen met stijgende dividenden die je heel Lang kan bijhouden en simpele regeltjes
Er circuleert een oproep van de Catalanen om morgen van de 5 grote banken zoveel mogelijk geld weg te halen, vooral van de Sabadell bank en de Caixabank. Die twee laatsten dreigden met te verhuizen bij onafhankelijkheid.
Ik ben benieuwd of dit effect heeft. Ze kunnen zoals op Cyprus beslissen dat je per dag maar bv. 50€ per dag kan halen...
Ik ben benieuwd of dit effect heeft. Ze kunnen zoals op Cyprus beslissen dat je per dag maar bv. 50€ per dag kan halen...
Het valt te bezien hoeveel Catalanen echt hun geld van de bank gaan halen en of dat nationaal enig effect gaat hebben. Het gaat immers om een regionale bankrun. Ik verwacht weinig effect op de financiële positie van die banken. Ik zie het eerder als een symbolische actie. Morgen is het trouwens zaterdag. Zijn de banken in Spanje dan open? Anders kunnen ze hooguit de geldautomaten leeghalen.
@Inversor, die zijn beiden al verhuisd een week of twee terug. Wat gek is, is dat de Fundacio Caixa naar een andere stad verhuisde dan Caixabank.
Maandag zullen de Spaanse beurzen wel een duikje nemen.
Welnee. Is er vandaag iets gebeurd dat niet aangekondigd of verwacht was?