Koopwaardige aandelen
TIP
Re: Koopwaardige aandelen
Ge kunt dan wellicht beter kijken naar parent Wereldhave NL. Staat aan 25% korting tov NAV (ik vermoed dat WHA BE aan ene premie staat?), en als de NL dividendbelasting geschrapt wordt in 2019 hebt ge een dik nettodividend. Nadeel: REIT's verliezen hun belastingstatus in NL, maar de impact zou redelijk beperkt moeten blijven voor WHA NL, aangezien het merendeel buiten NL gegenereerd wordt). Zelfs na het in rekening brengen van de 21% belasting op 40% van het resultaat, kan je makkelijk naar 5% netto-yield in 2019. Wellicht zelfs ietsje meer.Kevva schreef: ↑25 oktober 2017, 10:23 Wereldhave Belgium lijkt me interessant.
Het aandeel is de laatste maanden serieus afgestraft toch zijn de vooruitzichten positief. Meer huurinkomsten en binnenkort een nieuw project die voor een meerwaarde van de portefeuille zal zorgen. Dat in combinatie met een aantrekkelijk dividend maakt van WEHB een aandeeltje die misschien binnen 1 jaar wel €100 kan noteren.
Ik ben ook eens aan het kijken naar Liberty Tripadvisor. Het aandeel trok mijn aandacht door de hoge FCF, maar onmiddellijk vielen mij de hoge stock based compensation op alsook een non-cash donatie (met treasury stock) in 2015 aan hun Tripadvisor Charitable Foundation. Ondank dat kom ik toch op een 3y gemiddelde OE van 2,17$ per aandeel met een aandelenkoers van 11,5$. Cash=schuld, dus hier hoef je geen rekening mee te houden. Met een multiple van 15 kom ik op een Fastfoodwaardering van 32$, ofwel178% opwaarts potentieel.
Dit is het werk van 10 minuutjes, dus niet te vertrouwen...
De beurs is toch een raar beestje. Slechte cijfers, maar niet zo slecht als gedacht dus vandaag even 14% omhoog... Tsss...Inversor schreef: Spirit Airlines (SAVE), het toekomstige Ryanair van de US. .
Dus positiever verwoord: het bedrijf presteert boven de verwachtingen en meestal is er dan een koerstijging.
Zeer interessant artikel:Inversor schreef: ↑25 oktober 2017, 13:33 Ik ben ook eens aan het kijken naar Liberty Tripadvisor. Het aandeel trok mijn aandacht door de hoge FCF, maar onmiddellijk vielen mij de hoge stock based compensation op alsook een non-cash donatie (met treasury stock) in 2015 aan hun Tripadvisor Charitable Foundation. Ondank dat kom ik toch op een 3y gemiddelde OE van 2,17$ per aandeel met een aandelenkoers van 11,5$. Cash=schuld, dus hier hoef je geen rekening mee te houden. Met een multiple van 15 kom ik op een Fastfoodwaardering van 32$, ofwel178% opwaarts potentieel.
https://valueinvestorsclub.com/idea/TRI ... INC/138926
Voor LTRPA moet je maal 0,42 doen. De holding staat dus momenteel nog aantrekkelijker geprijsd...
Nee. Misschien later als ik iets heb afgebouwd.
SCS group plc heb ik even in portefeuille gehad, maar beschouw ik als miskoop, dus al even geleden van de hand gedaan (13% verlies). Ze staan misschien visueel goedkoop, maar leasen quasi al hun gebouwen, en hebben lage marges. Hun klanten zijn ook iets minder gemiddeld welgesteld. Het zijn ook typische producten (zetels) waarvan je aankoop uitstelt bij economisch moeilijke momenten. Bovendien ook recent (terug) naar de beurs gebracht door private equity. Kortom, ik vond aankoop achteraf een foute beslissing. Sectorgenoot DFS furniture vind ik nu sterker. Die doen ook zelf productie dacht ik, SCS niet. Heb geen van beide op dit moment.
Ik vind de business op zich ook alles behalve aantrekkelijk hoor. Alleen, die waardering. De afgelopen 2 boekjaren een vks van £11m tegenover een ondernemingswaarde van £33m. Vks-marges 3,2-3,3%. Dat is een rendement van 33%. Natuurlijk de verwachting dat dit gaat dalen, maar in welke mate? Zelfs als de vks halveert vind ik het aandeel nog meer waard dan de huidige koers.
Ik denk dat dit de kern aangeeft van het beursgebeuren.
Alle informatie die gekend is is verwerkt in de prijs: officiele informatie, geruchten, verwachtingen.
Indien er een verandering is in de informatie zullen de deelnemers aan de markt actie nemen en zal de prijs van het aandeel aangepast worden.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
daar komt het mijn inziens inderdaad op neer, koers wordt bepaald door alle informatie en verwachtingen die beschikbaar is.
als er info bijkomt of verwachtingen veranderen , beweegt de koers naar nieuw evenwicht.
Hoe meer de nieuwe info afwijkt van de verwachtingen hoe heviger de reactie.
enige manier om beurs te 'kloppen' is dus dat jou verwachtingen gemiddeld correcter zijn dan die van alle pro's en amateurs samen.
geen sexy gedachte, leuker te geloven in kaarsen, manipulaties, magische formules, ...
wie weet bestaat die wel en wordt die door een spaargidsers gevonden
naricht : blijkbaar heeft ons jongste lid de heilige graal Hoe beleg ik succesvol zonder risico gevonden !
als er info bijkomt of verwachtingen veranderen , beweegt de koers naar nieuw evenwicht.
Hoe meer de nieuwe info afwijkt van de verwachtingen hoe heviger de reactie.
enige manier om beurs te 'kloppen' is dus dat jou verwachtingen gemiddeld correcter zijn dan die van alle pro's en amateurs samen.
geen sexy gedachte, leuker te geloven in kaarsen, manipulaties, magische formules, ...
wie weet bestaat die wel en wordt die door een spaargidsers gevonden
naricht : blijkbaar heeft ons jongste lid de heilige graal Hoe beleg ik succesvol zonder risico gevonden !
luie belegger met voorliefde voor aandelen met stijgende dividenden die je heel Lang kan bijhouden en simpele regeltjes
Natuurlijk, als ik als amateur moet schaken tegen mijn neefje en de buurman, maak ik een veel grotere kans dan tegen Anand en Carlsen in een wereldwijd tornooi.zeezout schreef: enige manier om beurs te 'kloppen' is dus dat jou verwachtingen gemiddeld correcter zijn dan die van alle pro's en amateurs samen.
hangt er vanaf naast wie je woont en hoe je neefje heet,
leve de kaboutertjes beurs
leve de kaboutertjes beurs
luie belegger met voorliefde voor aandelen met stijgende dividenden die je heel Lang kan bijhouden en simpele regeltjes
Misschien ook een interessant aandeel om een putoptie te schrijven?Poldermol schreef: ↑25 oktober 2017, 10:45Ge kunt dan wellicht beter kijken naar parent Wereldhave NL. Staat aan 25% korting tov NAV (ik vermoed dat WHA BE aan ene premie staat?), en als de NL dividendbelasting geschrapt wordt in 2019 hebt ge een dik nettodividend. Nadeel: REIT's verliezen hun belastingstatus in NL, maar de impact zou redelijk beperkt moeten blijven voor WHA NL, aangezien het merendeel buiten NL gegenereerd wordt). Zelfs na het in rekening brengen van de 21% belasting op 40% van het resultaat, kan je makkelijk naar 5% netto-yield in 2019. Wellicht zelfs ietsje meer.Kevva schreef: ↑25 oktober 2017, 10:23 Wereldhave Belgium lijkt me interessant.
Het aandeel is de laatste maanden serieus afgestraft toch zijn de vooruitzichten positief. Meer huurinkomsten en binnenkort een nieuw project die voor een meerwaarde van de portefeuille zal zorgen. Dat in combinatie met een aantrekkelijk dividend maakt van WEHB een aandeeltje die misschien binnen 1 jaar wel €100 kan noteren.
Niet zo'n schokkende sector, zakken ze toch onder de strike price dan raap je ze op met netto dividenden boven de 5% en anders strijk je gewoon de premie op.
74% aandelen, 16% obligaties, 10% cash