Overdracht effectenrekening Rabo naar MeDirect
Re: Overdracht effectenrekening Rabo naar MeDirect
Ah, dan is er geen probleem. Uit je recente posts had ik afgeleid dat je bezig was met de transfert naar MeDirect.
Al mijn fondsen zijn al weken geleden overgedragen naar MeDirect op één fonds na dat maar niet overgezet geraakt. Ik snap niet waarom dat zo lang moet duren. Ondertussen kan ik geen fondsen verkopen want MeDirect heeft ergens gezegd dat ik niets mag verkopen tot heel de overdracht afgerond is. Stuurt MeDirect en/of Rabobank een bericht wanneer de transfer achter de rug is?
Bij mij zijn het de Aberdeen's die blijven steken.
Bij mij een fonds van Pictet. Des te vreemder omdat de andere Pictets wel al overgedragen zijn. Die van Aberdeen staan bij MeDirect maar tegelijkertijd nog altijd bij Rabobank.
Die kritiek had ik al verwacht. Het verschil is dat de uitbetaling van de premie slechts een paar dagen vertraging had. Met de trage overdracht van mijn portefeuille zou ik geen probleem hebben als al mijn fondsen traag overgedragen werden. In mijn geval echter is alles al een maand achter de rug terwijl één enkel fonds blijft hangen. Dat is wat bij mij vragen oproept.
bij mij duurde de transfert iets meer dan 1 maand en uiteindelijk werd alles correct getransfereerd. Ik denk dat niet enkel de betrokken banken een rol spelen maar ook de fondsenbeheerders. Premie ook correct ontvangen met 2 dagen vertraging. Al bij al geslaagde operatie.
Bij mij zijn het dan weer alle fondsen van Threadneedle die bij zowel MD als Rabo staan. En dat al gedurende bijna een maand!
De premie is deze week wel al gestort.
Maar ik treed Yaris wel bij, waarom moet het in de huidige "computertijd" zoveel moeite en tijd kosten om een rekening (in feite wat records in een database) over te hevelen? Zoals het nu gaat vermoed je bijna dat het een compleet manueel proces is.
De premie is deze week wel al gestort.
Maar ik treed Yaris wel bij, waarom moet het in de huidige "computertijd" zoveel moeite en tijd kosten om een rekening (in feite wat records in een database) over te hevelen? Zoals het nu gaat vermoed je bijna dat het een compleet manueel proces is.
Gaat inderdaad een grotendeels manueel proces zijn. Is trouwens veel complexer dan een overdracht tussen 2 banken. De fondsen zitten namelijk niet bij de banken zelf maar bij een custodian en om het nog complexer te maken hebben Rabo en Medirect een verschillende custodian. Met andere woorden er zijn dus vier partijen bij betrokken met elk hun eigen systeem, dus veel handwerk en misschien zelfs papieren formulieren per post.