Koopwaardige aandelen
TIP
Re: Koopwaardige aandelen
Absoluut! Ik heb er 2 puts op geschreven, 1 in the money (44) en 1 out (ik geloof 38, niet zeker) tegen maart.
Logisch.
Had in je nest egg artikels gekeken maar daar staan die opties niet tussen?
74% aandelen, 16% obligaties, 10% cash
Even terzijde: is de optiemarkt in Brussel (Liffe) geen continumarkt?
Ik zie bv. voor de call optie ABI 1st Friday 3/11, strike 110, momenteel een bid van 0,27 en ask 0,20 (en bid hoeveelheid is groter dan ask hoeveelheid). Of is dat wegens het lage volume waardoor de koersschommeling bepaalde grenzen overschrijdt?
Ik zie bv. voor de call optie ABI 1st Friday 3/11, strike 110, momenteel een bid van 0,27 en ask 0,20 (en bid hoeveelheid is groter dan ask hoeveelheid). Of is dat wegens het lage volume waardoor de koersschommeling bepaalde grenzen overschrijdt?
- WhenDoYouRetire
- Full Member
- Contacteer:
Voor de geïnteresseerden: ik ben eens aan het kijken naar Pandora A/S, juwelenmaker. Op het eerste zicht staan die wel aantrekkelijk gewaardeerd.
Dinsdag komen ze met de Q3 resultaten.
Dinsdag komen ze met de Q3 resultaten.
https://whendoyouretire.wordpress.com/
22-jarige op weg naar financiële onafhankelijkheid.
22-jarige op weg naar financiële onafhankelijkheid.
Ik heb bijgekocht. Ik ga niet zeggen dat ik het leuk vond, maar wat een opportuniteit voor de lange termijndenker! Be greedy, afin ge kent het wel... Aan deze prijs verwacht ik zowel van de holding als van Tripadvisor een inkoop van aandelen...
Gisteren een betoog gezien met Tom Simonts over Cashflows en het gebruik ervan om bedrijven te waarderen. Zeer boeiend. Trip advisor werd in één adem genoemd met de grote Data platform bedrijven die nu de lakens uitdelen, zoals een Amazon, een Alibaba, een tencent , een Apple of Alphabet of zelfs Airbnb. De waarde staat er in relatie tot de groei van het aantal gebruikers en ze genereren enorme cashflows die ze maximaal kunnen herinvesteren. Het zijn echte cashmachines.
Tripadvisor zou wel eens een heel slimme investering kunnen zijn. Volgens Simonts staan die bedrijven dan qua waarde-beoordeling helemaal nog niet duur!
Een opportuniteit?
Vergeet niet dat Tripadvisor de laatste 2 jaar in een dalende trend zit die niet onmiddellijk omgekeerd zal worden.
Is altijd vervelend, maar achtetaf bekeken zijn dit vaak de beste opportuniteiten. Heb je toevallig wat nota’s gemaakt toen je aandeel geanalyseerd hebt die je kan delen?
Ga straks proberen wat tijd vrij te maken om ook eens te kijken.
Dit soort redeneringen zijn nuttig voor andere beleggers, want zo ontstaan zeepbellen en onderwaarderingen.Kevva schreef:Vergeet niet dat Tripadvisor de laatste 2 jaar in een dalende trend zit die niet onmiddellijk omgekeerd zal worden.
Als er een stuk informatie niet nuttig is voor mij, is het de koers van de voorbije x aantal jaren...
Los daarvan, je kijkt toch niet alleen naar cijfers, maar ook naar het businessmodel?
Als ik het goed heb, heeft deze holding gewoon een belang van 14% in Tripadvisor. En Tripadvisor is actief in een zeer competitieve markt. Cijfers zijn de laatste jaren dan ook stevig achteruit gegaan en consensus evenmin hoopgevend. Hoe zie je dit?
Als ik het goed heb, heeft deze holding gewoon een belang van 14% in Tripadvisor. En Tripadvisor is actief in een zeer competitieve markt. Cijfers zijn de laatste jaren dan ook stevig achteruit gegaan en consensus evenmin hoopgevend. Hoe zie je dit?
Persoonlijk zie ik TripAdvisor eerder verder afkalven dan stijgen, maar ik moet er direct aan toevoegen dat ik me niet heb verdiept in hun business model. Geld halen ze volgens mij vooral uit commissies op boekingen? Ik zie ze hier meer en meer marktaandeel verliezen op de boekingssites zelf, die reviews van eenzelfde kwaliteit aanbieden.
Qua adviezen voor restaurants en bezienswaardigheden zitten ze in concurrentie met (naar mijn mening) sterkere merken als lonely planet en trotter die ook sterk gewerkt hebben aan hun online presence. Die laatsten zijn ook veel beter in daar geld uit te halen.
Ten slotte merk ik ook bij mezelf op dat ik TripAdvisor minder en minder bezoek en als maar minder waarde hecht aan hun waarderingen. Elk restaurant, hotel en b&b heeft tegenwoordig wel een TripAdvisor sticker hangen... ze hadden beter wat selectiever geweest met die stickers.
Enfin, dat wou ik even kwijt. Als ik er helemaal naast zit hoor ik het graag .
Qua adviezen voor restaurants en bezienswaardigheden zitten ze in concurrentie met (naar mijn mening) sterkere merken als lonely planet en trotter die ook sterk gewerkt hebben aan hun online presence. Die laatsten zijn ook veel beter in daar geld uit te halen.
Ten slotte merk ik ook bij mezelf op dat ik TripAdvisor minder en minder bezoek en als maar minder waarde hecht aan hun waarderingen. Elk restaurant, hotel en b&b heeft tegenwoordig wel een TripAdvisor sticker hangen... ze hadden beter wat selectiever geweest met die stickers.
Enfin, dat wou ik even kwijt. Als ik er helemaal naast zit hoor ik het graag .
Dat het voor iets is dat de koers dalende is. Tripadvisor heeft problemen met haar hotelinkomsten, zoveel is duidelijk, maar afgezien daarvan stijgt de omzet elk jaar. Ook nu weer: 3mQ3 revenue +4%, 9mQ3 revenue +6%. Bij Amazon krijgt iedereen ne stijve van stijgende inkomsten jaar na jaar en uitblijvende winst, bij Tripadvisor is dit blijkbaar een probleem. De consensus is niet hoopgevend, daarmee wil je zeggen dat iedereen depressief is, ik vind dat eerder een goed teken, want anders was het aandeel overgewaardeerd zoals Amazon.jens_dev schreef: ↑8 november 2017, 09:00 Los daarvan, je kijkt toch niet alleen naar cijfers, maar ook naar het businessmodel?
Tripadvisor en de holding, die in mijn ogen aantrekkelijker is, zijn weer typisch een bedrijf zoals Gilead: stevige inkomsten, maar totaal uitgespuwd door de beleggers omdat ze hun zaakjes niet op orde hebben. Idem Spirit Airlines. Maar als ik in de stad wandel of ik ga op reis, zie ik overal bordjes hangen met "Tripadvisor" op. Dat is een immense moat die door netwerkeffecten enkel maar groter wordt. Ook kosten al die reviews hun eigenlijk niets, want die gebeuren allemaal door vrijwilligers. Maar het management doet enorme investeringen en overnames, in 2011 nog goed voor 29M$ in 2016 al voor 115M$. Mij doet de stijgende omzet alleszins het vertrouwen behouden, ik zou dat niet omschrijven als "achteruit gaan", eerder aan "opbouwen".
Dit is wat Morningstar in juni over TripAdvisor schreef:
Morningstar-analist Dan Wasiolek licht toe: 'Ondanks sterke concurrentie denken wij dat het netwerkvoordeel dat TripAdvisor heeft ook in de komende jaren op voorsprong blijft. Door zijn wereldwijde aanwezigheid zal TripAdvisor kunnen profiteren van de te verwachten groei van marketinguitgaven op online reisplatforms. Hoewel 40% van de boekingen online wordt gedaan, gaat selchts 25% van de advertentiebestedingen naar online. Dat gat zal de komende jaren steeds kleiner worden, en daar kan TripAdvisor van profiteren', verwacht analist Wasiolek.
Morningstar-analist Dan Wasiolek licht toe: 'Ondanks sterke concurrentie denken wij dat het netwerkvoordeel dat TripAdvisor heeft ook in de komende jaren op voorsprong blijft. Door zijn wereldwijde aanwezigheid zal TripAdvisor kunnen profiteren van de te verwachten groei van marketinguitgaven op online reisplatforms. Hoewel 40% van de boekingen online wordt gedaan, gaat selchts 25% van de advertentiebestedingen naar online. Dat gat zal de komende jaren steeds kleiner worden, en daar kan TripAdvisor van profiteren', verwacht analist Wasiolek.