Contactloos betalen
Re: Contactloos betalen
Niet enkel bij Aldi, maar in principe overal waar ze de laatste generatie terminals hebben.
Pincode wel of niet ingeven hangt af van het bedrag. Boven de 25 EUR is een pincode altijd vereist.
Dat is fijn om te lezen, nu nog de boetes voor betalingen met kaart afschaffen, en we gaan weer een stap de goede richting uit [emoji106]
Wel opletten bij verlies van de kaart, ik ga er een op zak houden die ik in dat geval onmiddellijk zelf kan blokkeren via de smartphone.
Wel opletten bij verlies van de kaart, ik ga er een op zak houden die ik in dat geval onmiddellijk zelf kan blokkeren via de smartphone.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Succes mensen! Wens jullie mooie returns!
Ja, hopelijk wordt er dan ook op toegezien dat dit zo is, nu is er ook een maximumkost die mag aangerekend worden, maar ik heb toch al veel plaatsen gezien waar een hoger bedrag wordt gevraagd.Henkie1984 schreef: ↑12 oktober 2017, 12:36 Vanaf January kunnen ze geen extra kosten meer rekenen
klik
Gaat het afgeschaft worden voor enkel bancontact, of voor alle betaalkaarten (ikzelf betaal bij voorkeur met mijn mastercard)
Je kan de optie "contactloos betalen " op je bankkaart via je bank laten uitschakelen,. Zo kan er nooit misbruik van gemaakt worden bij diefstal of verlies.savantas schreef: ↑12 oktober 2017, 12:03 Dat is fijn om te lezen, nu nog de boetes voor betalingen met kaart afschaffen, en we gaan weer een stap de goede richting uit [emoji106]
Laatst gewijzigd door ludo op 12 oktober 2017, 14:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Als je Android Pay gebruikt als tussenlaag heb je 2 extra voordelen:
- geen betalingen mogelijk als je telefoon niet ontgrendeld is
- virtueel kaartnummer; enkel bank en Google kunnen dit terugkoppelen aan je echte kaart, wat de kans op misbruik verder reduceert
- geen betalingen mogelijk als je telefoon niet ontgrendeld is
- virtueel kaartnummer; enkel bank en Google kunnen dit terugkoppelen aan je echte kaart, wat de kans op misbruik verder reduceert
De wetgeving is van toepassing voor alle particuliere kaarten die voldoen aan een vier-partijen schema en uitgegeven binnen de EEA. Kortom: Bancontact, Maestro, V-Pay, Mastercard, VISA, ... Maar niet American Express, Diners Club, ...savantas schreef: ↑12 oktober 2017, 13:49Ja, hopelijk wordt er dan ook op toegezien dat dit zo is, nu is er ook een maximumkost die mag aangerekend worden, maar ik heb toch al veel plaatsen gezien waar een hoger bedrag wordt gevraagd.Henkie1984 schreef: ↑12 oktober 2017, 12:36 Vanaf January kunnen ze geen extra kosten meer rekenen
klik
Gaat het afgeschaft worden voor enkel bancontact, of voor alle betaalkaarten (ikzelf betaal bij voorkeur met mijn mastercard)
Als handelaar zou ik zowieso American Express en consoorten niet aanvaarden omdat de commissies hierop echt te duur zijn.
Vorige week eens splinternieuwe Deutsche Bank Maestro-kaart gekregen, goed voor vijf jaar.
Nog steeds niet contactloos betalen.
Lekker is dat.
Nog steeds niet contactloos betalen.
Lekker is dat.
Hun Mastercard idem.
http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20171103_03167106
Vandaag nog in de pers over contactloos betalen. Voor wat het waard is (a storm in a teacup ?)
Vandaag nog in de pers over contactloos betalen. Voor wat het waard is (a storm in a teacup ?)
-
- Jr. Member
nochtans zijn de meeste terminals al uitgerust met die terminologie
Zelfs als kwaadwilligen erin slagen om transacties uit te voeren door dicht genoeg bij de portefeuille van het slachtoffer te staan, dan nog is de ontvanger perfect gekend. Je sluit als crimineel niet ongezien een contract af met een betalingsverwerker.
Much ado about nothing.
Much ado about nothing.
Banken vinden alle nieuwe IT technieken uit welke helemaal niet zo veilig zijn ,maar enkel dienen voor hun eigen gemak en welzijn, maar de klant moet zich maar voldoende beveiligen geven ze als antwoord.Crimineel gedrag van de banken noem ik dat.
Wat is het gemak voor de bank precies volgens jou?
Ik zie vooral voordelen voor handelaars en winkeliers. Contactloos betalen gaat veel sneller dan een bankkaart zoeken, die in de terminal stoppen en een pincode ingeven.
Ik zie vooral voordelen voor handelaars en winkeliers. Contactloos betalen gaat veel sneller dan een bankkaart zoeken, die in de terminal stoppen en een pincode ingeven.
Een bankkaart " zoeken " zal je zowiezo moeten doen als je wil betalen, ook contactloos heb je die nodig, en pincode ingeven is hooguit 10 seconden.Zie dus echt niet enorm voordeel voor de handelaars. Ook het beperkt gebruik tot 25/ 50 euro bruikbaar, mensen zullen dan gedurig een betaling moeten doen via pincode, of da spul werkt niet meer, zou wel is willen weten hoeveel er zullen zijn dat het spul niet werkt op het moment dat ze het willen gebruiken en alsnog via pincode moeten betalen. Wat bij de ene " tijdwinst " kan opleveren zal bij een andere dubbel verloren gaan.Heb zo al paar keer toestanden gezien, """ oei te weinig geld voor contactloos, dan maar via pincode betalen,,,, is dubbel tijdverlies.
Wat nu het voordeel is voor banken weet ik niet, maar zal wel een voorloper zijn voor andere toepassingen die de bank gaat hanteren in de toekomst.