DeGiro (spotgoedkope onlinebroker)
TIP
Re: DeGiro (spotgoedkope onlinebroker)
er kunnen ook obligaties tussen zitten of belgische aandelen
het is misschien minder simpel dan het lijkt
-
- Full Member
Het is in zijn geval ook een obligatiefonds en daar moet je nog steeds RV op betalen?paul schreef:er kunnen ook obligaties tussen zitten of belgische aandelen
Plus dan nog eens de tax op meerwaarde van obligatiefondsen, eens je verkoopt.
Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk
Het is wat zoek- en rekenwerk, maar dividenden aangeven is wel degelijk simpel: gewoon het bedrag van de dividenden waarop geen bronheffing is afgehouden optellen.
Is dit dan hetzelfde vak waarin je ook jaarlijks je fondsen (carmignac, ethna aktiv, ...) moet ingeven?
En hoe zit dit concreet. Alle dividenden optellen en daarna optellen bij de getallen van de fondsen en invullen op de belastingaangifte?
Dat bedrag begint bij mij wel de spuigaten uit te lopen. Ik zou beter die obligaties verkopen?
Sent from my iPhone using Tapatalk
En hoe zit dit concreet. Alle dividenden optellen en daarna optellen bij de getallen van de fondsen en invullen op de belastingaangifte?
Dat bedrag begint bij mij wel de spuigaten uit te lopen. Ik zou beter die obligaties verkopen?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Ja, in datzelfde vak. Je kan best ook de bewijsstukken (rekeningafschriften) als bijlage toevoegen.
Hum. Ok, ik had de topictitel beter moeten bekijken. Je broker is Degiro. Dan moet je idd wel zelf aangeven, vermits Degiro dat niet afhoudt. Veel gedoe wel imho.Kevva schreef: ↑10 juli 2017, 14:14En hoe gaat dit dan?Incremental schreef: ↑10 juli 2017, 11:48 Je moet die wel aangeven hé.
Degiro houdt geen RV af, dit moet je zelf.
Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk
DeGiro zegt zelf dat ze geen antwoord kunnen geven en dat ik een boekhouder moet raadplegen.
Ja, want die trackers keren 4x per jaar dividend uit. Elk kwartaal, dus je mag echt gaan tellen.
Daarbovenop komen ook nog eens mijn fondsen waar toch ook een groot kapitaal in zit.
Mijn vriendin zal lachen. Op onze gemeenschappelijke aangifte staat dat bedrag dus bijgeteld maar betekend ook dat we 'minder' terug krijgen van de belastingen. Voor haar is dit nadelig want zij betaalt onrechtstreeks mee in de RV die onder mijn verantwoordelijkheid valt.
Maar het is gewoon ook psychologisch.
Stel dat je €100 aan dividend krijgt en je betaald daar €30 van terug het jaar er op via de belastingen.
Of je krijgt maar €70 dividend en je moet verder zelf niets doen. Dat is een wereld van verschil en toch 2x hetzelfde.
Kevva, Kan je zo nergens inloggen bij 'account management'? Bij Todays Brokers (allez, tradersonly nu), kijk ik gewoon op het einde van elk jaar naar het jaaroverzicht, en daar staan de totaaldividenden netjes opgelijst.
DeGiro gebruikt ook Interactive Brokers geloof ik, dus ik zou denken dat diezelfde tool met het jaaroverzicht ook gewoon moet bestaan? Dat zal u echt enorm veel tijd besparen want als ge alles moet beginnen optellen ben je inderdaad een tijdje bezig, amai!
DeGiro gebruikt ook Interactive Brokers geloof ik, dus ik zou denken dat diezelfde tool met het jaaroverzicht ook gewoon moet bestaan? Dat zal u echt enorm veel tijd besparen want als ge alles moet beginnen optellen ben je inderdaad een tijdje bezig, amai!
- DoubleDigitsOrBust
- Full Member
- Contacteer:
Ik vraag me af als die mensen, die vaak heel defensief een voorzichtig ingesteld zijn, dan zoveel transacties doen?
Als ze dan toch gewoon zijn van zoveel te tellen
, kunnen jullie eens tellen hoeveel jullie zo uitsparen?
Als ze dan toch gewoon zijn van zoveel te tellen

Veel gedoe? Je krijgt een jaarlijks rapport. Er is meer gedoe aan al die kinderopvang uit te rekenen van speelplein, kampen, naschoolse opvang,...
-
- Newbie
- Contacteer:
Ik ben bezig met de verschillende brokers te vergelijken. Kunnen jullie even controleren of ik mijn huiswerk juist gemaakt heb?
bv. Kosten bij DeGiro (Custody Account) voor het aan-/verkopen van aandelen:

Klopt dit - of zie ik nog iets over het hoofd?
Alvast bedankt!
bv. Kosten bij DeGiro (Custody Account) voor het aan-/verkopen van aandelen:

Klopt dit - of zie ik nog iets over het hoofd?
Alvast bedankt!
Ik heb gisteren mijn eerste beleggingen bij DeGiro gedaan, wel op producten van de gratis kernselectie dus ik kan je niet formeel bevestigen dat wat je zegt klopt.
Maar wiskundig gezien kom ik op dezelfde bedragen als jou uit.
I.v.m. de beurstaks reken je 0.27% maar dat hangt uiteraard af van wat je aan het kopen/verkopen bent.
Als je een in Belgie niet-geregistreerde ETF koopt klopt het.
Als je een kapitaliserend product met onderliggend veel obligaties verkoopt klopt je berekening ook niet want daar komen nog extra belastingen op.
-
- Newbie
- Contacteer:
Bedankt voor je reactie.quizzical schreef: ↑10 augustus 2017, 12:43Ik heb gisteren mijn eerste beleggingen bij DeGiro gedaan, wel op producten van de gratis kernselectie dus ik kan je niet formeel bevestigen dat wat je zegt klopt.
Maar wiskundig gezien kom ik op dezelfde bedragen als jou uit.
I.v.m. de beurstaks reken je 0.27% maar dat hangt uiteraard af van wat je aan het kopen/verkopen bent.
Als je een in Belgie niet-geregistreerde ETF koopt klopt het.
Als je een kapitaliserend product met onderliggend veel obligaties verkoopt klopt je berekening ook niet want daar komen nog extra belastingen op.
Gaat hier inderdaad over aandelen, maar zal dan nog een extra keuzevakje toevoegen om de correcte taks te bereken.
-
- Full Member
- Contacteer:
Wordt bij degiro automatisch het dubbel belastingsverdrag met USA toegepast, ttz 15% bronbelasting op amerikaanse dividenden?
Als je het formulier daarvoor invult normaal gezien wel.