Einde van de Rabobank applicatie
Re: Einde van de Rabobank applicatie
Ik heb helemaal geen app nodig om dagelijks te weten war er op mijn rekeningen (en dat zijn er wel een paar) staat.
Re: Einde van de Rabobank applicatie
Als er genoeg saldo op je rekening staat niet maar soms kan het wel eens nipt zijn en dan moet je oppassen dat je je facturen niet te vroeg betaalt of je kar te vol laadt in de supermarkt.
Re: Einde van de Rabobank applicatie
Bij gebrek aan een app zou tenminste de website op een mobiele browser moeten werken.
Dat moet zelfs geen mobile friendly/optimized website zijn, maar de huidige werkt gewoon niet op een Android browser. Je kan inloggen, maar de menu's achter de pijltjes werken niet, dus je kan verder niks doen. Met de oude website ging dit wel.
Dat moet zelfs geen mobile friendly/optimized website zijn, maar de huidige werkt gewoon niet op een Android browser. Je kan inloggen, maar de menu's achter de pijltjes werken niet, dus je kan verder niks doen. Met de oude website ging dit wel.
Re: Einde van de Rabobank applicatie
Beste,
komt er ooit nog een app voor belgische klanten waarop je je rekening kan checken, overschrijving doen? In tijden als deze vind ik dit zo een immense tekortkoming....
komt er ooit nog een app voor belgische klanten waarop je je rekening kan checken, overschrijving doen? In tijden als deze vind ik dit zo een immense tekortkoming....
- Rabobank.be
- Woordvoerder
- Berichten: 1329
- Lid geworden op: 25 feb 2008
- Contacteer:
Re: Einde van de Rabobank applicatie
We hebben prioriteit gegeven aan de verhuis van onze beleggingsproducten. Die focus op enkel spaarproducten laat ons nu toe verder tijd en middelen te investeren in oa een app. Een app komt eraan in de loop van 2018.
Re: Einde van de Rabobank applicatie
Ik ben toch benieuwd naar de weg die Rabobank wil inslaan na de afsplitsing van de beleggingsproducten.
Gaan jullie bij het huidige aanbod blijven? En m.a.w. een bank worden zoals ook MoneYou en NIBC?
Of gaan jullie de bankdiensten uitbreiden? (Bankkaarten, kredietkaarten,domiciliëringen etc, dus een basis bankdienst aanbieden)
In het eerste geval zie ik eerlijk gezegd jullie differentiatie punten niet:
* Waarom dan nog een app nodig?
=> Een bankrekening waar je eigenlijk niet veel mee bent (enkel als tussenstation tussen spaarrekening en andere externe rekeningen)
=> Zijn er mensen die de rabobank rekening gebruiken om hun dagdagelijks bankieren te doen? Dus loon erop storten en rekeningen van betalen?
=> Mijn spaarrekeningen zijn niet zo volatiel dat ik elke dag wil controleren hoeveel geld erop staat en al zeker niet vanaf elke locatie.
=> Dus wat is dan de meerwaarde van een app?
* Jullie hebben in het verleden spaargelden aangetrokken via 2 wegen
1/ In het begin hogere rentes dan de concullega's
2/ Doordat mensen hun beleggingsproducten bij jullie hadden, was er het gemak van ook spaarrekeningen bij jullie te hebben
Hoe het er nu uitziet, vallen beiden weg. De rente is niet hoger/lager dan bij andere banken. Bijkomend dat het op enkele duizenden euro's ook geen echt verschil gaat maken.
Waarom moeten we spaargeld bij Rabobank aanhouden en waarom zouden we ook dit niet onderbrengen bij Keytrade of andere bank waar we toch al klant zijn voor de overige bankdiensten?
Gaan jullie bij het huidige aanbod blijven? En m.a.w. een bank worden zoals ook MoneYou en NIBC?
Of gaan jullie de bankdiensten uitbreiden? (Bankkaarten, kredietkaarten,domiciliëringen etc, dus een basis bankdienst aanbieden)
In het eerste geval zie ik eerlijk gezegd jullie differentiatie punten niet:
* Waarom dan nog een app nodig?
=> Een bankrekening waar je eigenlijk niet veel mee bent (enkel als tussenstation tussen spaarrekening en andere externe rekeningen)
=> Zijn er mensen die de rabobank rekening gebruiken om hun dagdagelijks bankieren te doen? Dus loon erop storten en rekeningen van betalen?
=> Mijn spaarrekeningen zijn niet zo volatiel dat ik elke dag wil controleren hoeveel geld erop staat en al zeker niet vanaf elke locatie.
=> Dus wat is dan de meerwaarde van een app?
* Jullie hebben in het verleden spaargelden aangetrokken via 2 wegen
1/ In het begin hogere rentes dan de concullega's
2/ Doordat mensen hun beleggingsproducten bij jullie hadden, was er het gemak van ook spaarrekeningen bij jullie te hebben
Hoe het er nu uitziet, vallen beiden weg. De rente is niet hoger/lager dan bij andere banken. Bijkomend dat het op enkele duizenden euro's ook geen echt verschil gaat maken.
Waarom moeten we spaargeld bij Rabobank aanhouden en waarom zouden we ook dit niet onderbrengen bij Keytrade of andere bank waar we toch al klant zijn voor de overige bankdiensten?
Re: Einde van de Rabobank applicatie
Ik denk dat Rabo ons binnenkort zal vertellen dat ze de Belgische markt verlaten
Re: Einde van de Rabobank applicatie
Een paar dagen geleden mijn papieren opgestuurd om alles af te sluiten. Rabo heeft geen nut meer voor mij dus final exit.
Pessimisme is zoals porno, het verkoopt.
- Rabobank.be
- Woordvoerder
- Berichten: 1329
- Lid geworden op: 25 feb 2008
- Contacteer:
Re: Einde van de Rabobank applicatie
Rabobank.be focust sinds het prille begin in 2002 op sparen. Met steeds de nadruk op een gezonde rente, transparantie, veiligheid en service. Daarmee hebben we het verschil kunnen maken. Rabobank.be wil deze keuze bevestigen en stopt daarom met het aanbieden van beleggingsproducten.anonymous schreef: ↑9 november 2017, 12:01 Ik ben toch benieuwd naar de weg die Rabobank wil inslaan na de afsplitsing van de beleggingsproducten.
Gaan jullie bij het huidige aanbod blijven? En m.a.w. een bank worden zoals ook MoneYou en NIBC?
Of gaan jullie de bankdiensten uitbreiden? (Bankkaarten, kredietkaarten,domiciliëringen etc, dus een basis bankdienst aanbieden)
In het eerste geval zie ik eerlijk gezegd jullie differentiatie punten niet:
* Waarom dan nog een app nodig?
=> Een bankrekening waar je eigenlijk niet veel mee bent (enkel als tussenstation tussen spaarrekening en andere externe rekeningen)
=> Zijn er mensen die de rabobank rekening gebruiken om hun dagdagelijks bankieren te doen? Dus loon erop storten en rekeningen van betalen?
=> Mijn spaarrekeningen zijn niet zo volatiel dat ik elke dag wil controleren hoeveel geld erop staat en al zeker niet vanaf elke locatie.
=> Dus wat is dan de meerwaarde van een app?
* Jullie hebben in het verleden spaargelden aangetrokken via 2 wegen
1/ In het begin hogere rentes dan de concullega's
2/ Doordat mensen hun beleggingsproducten bij jullie hadden, was er het gemak van ook spaarrekeningen bij jullie te hebben
Hoe het er nu uitziet, vallen beiden weg. De rente is niet hoger/lager dan bij andere banken. Bijkomend dat het op enkele duizenden euro's ook geen echt verschil gaat maken.
Waarom moeten we spaargeld bij Rabobank aanhouden en waarom zouden we ook dit niet onderbrengen bij Keytrade of andere bank waar we toch al klant zijn voor de overige bankdiensten?
Het juridische kader rond beleggen wordt steeds complexer. Slechts een klein deel van onze klanten was actief met de beleggingsproducten van Rabobank.be. Daarom hebben we besloten om onze aandacht en investeringen in de toekomst exclusief te richten op onze hoofdactiviteit: sparen. Dat is een logische stap – want al onze klanten zijn ook spaarders bij ons. Voor heel wat klanten verandert er dus helemaal niets. We blijven de bank die ze kennen: een online spaarbank die gezond rendement oplevert. Dat doen we op een transparante, eenvoudige en service-gerichte manier. Concreet betekent dat geen stuntrentes, wel een mooi rendement op langere termijn. En een uitstekende service via ons contact center.
Onze spaarrekeningen behoren op lange termijn tot de beste van de markt. Die politiek houden we vast. Wij trekken als online bank vooral goed geïnformeerde spaarders aan, die zijn op zoek naar hyperexpertise, gratis sparen, een mooi rendement, transparantie én veiligheid. Die veiligheid is voor veel van onze klanten erg belangrijk.
De investeringen die we doen zijn dan ook exclusief gericht om deze belofte in te vullen. De eerste resultaten zullen in 2018 duidelijk worden, waardoor we kunnen bevestigen dat we de online spaarspecialist in België zijn en blijven. Deze investeringen richten zich ook op de ontwikkeling van een app. Uit reacties bij onze klanten, bevestigd door onderzoek, leren we dat het beschikbaar stellen van een mobiele app voor een toenemende groep van onze klanten als een nuttige toevoeging wordt gezien. Daarom is dit een keuze die we maken, en bereiden we ons voor om dit aan te bieden aan onze klanten. Qua timing kunnen we nog geen harde datum geven, maar de voorbereidingen lopen volop.
Re: Einde van de Rabobank applicatie
Hmmm. Veel mooie woorden maar niets dat mij kan overtuigen. Hogere rentes op langere termijn komen grotendeels uit het verleden. De huidige rentes zijn niet zoveel hoger dan andere van de internetbanken zodat ik voor een minimum verlies aan rente elders kan genieten van meer complete bankdiensten.
Voor mij hoeven jullie niet te investeren in een app voor de Belgische markt, want aangezien ik meer doe dan sparen op de klassieke spaarrekening is een spaarbuffer bij Rabobank nauwelijks added value.
Eens de verhuis van mij producten achter de rug is mogen jullie ook mijn afscheidsbrief verwachten. En die mijn mag je gerust als ons lezen, want ook mijn partner gaat mee de overstap doen.
Voor mij hoeven jullie niet te investeren in een app voor de Belgische markt, want aangezien ik meer doe dan sparen op de klassieke spaarrekening is een spaarbuffer bij Rabobank nauwelijks added value.
Eens de verhuis van mij producten achter de rug is mogen jullie ook mijn afscheidsbrief verwachten. En die mijn mag je gerust als ons lezen, want ook mijn partner gaat mee de overstap doen.
Re: Einde van de Rabobank applicatie
denk ik ook, begin volgend jaar mijn rekeningen opkuisen.
jammer, want ik ben eigenlijk klant van dag 1.
maar enkel sparen aan deze rampzalige rente maakt hen overbodig, daar hebben ze zelf voor gekozen.
maar er is keuze genoeg aan banken die weinig rente uitbetalen.
Re: Einde van de Rabobank applicatie
Daar hebben ze niet zelf voor gekozen, dat komt door de overheid met al haar regeltjes die voortdurend veranderen. Voor een kleine bank is het te veel werk om al die veranderingen te blijven opvolgen en te implementeren.
Re: Einde van de Rabobank applicatie
Rabobank zou ik niet catalogeren als een kleine bank, ze hebben een vrij grote activiteit in Nederland. Feit is dat ze de Belgische tak als een nevenactiviteit beschouwen waar met een minimum aan inspanning een maximum aan rendement dient gerealiseerd te worden. Daardoor is het implementeren van alle extra regeltjes te kostelijk.
Terugschroeven van hun aanbod gaat hen op termijn niet helpen hier groei te realiseren ... maar dat lijkt ook niet echt hun bedoeling te zijn.
Terugschroeven van hun aanbod gaat hen op termijn niet helpen hier groei te realiseren ... maar dat lijkt ook niet echt hun bedoeling te zijn.
Re: Einde van de Rabobank applicatie
ok, maar welke andere bank heeft nog de handdoek in de ring gegooid?
Re: Einde van de Rabobank applicatie
In de loop van 2018 ? Nog een paar weken...Rabobank.be schreef: ↑9 november 2017, 11:10We hebben prioriteit gegeven aan de verhuis van onze beleggingsproducten. Die focus op enkel spaarproducten laat ons nu toe verder tijd en middelen te investeren in oa een app. Een app komt eraan in de loop van 2018.