Elektro/Witgoed: welk merk?
-
- Hero Member
- Contacteer:
Re: Elektro/Witgoed: welk merk?
Ik doe het altijd zo: ik kies mijn toestel via de website van de fabrikant of via andere bronnen, en dan zoek dan op typenummer naar de goedkoopste. Soms wel opletten, want de nummertjes veranderen naargelang land. Meestal doen ze dat gewoon op onverlaten zoals ik op een dwaalspoor te brengen, maar soms gaat het om subtiele verschillen: zo staat er op onze inductiekookplaat 'marche/arret' en 'touche nettoyage', maar goed, daar kan ik mee leven als de prijs 600 euro is in plaats van 1200. Nu, in Frankrijk kopen probeer ik wel te vermijden, omdat die webwinkels ook gewoon heel slecht communiceren en zeer chaotisch zijn (met veel popups etc)
Dat je met webwinkels ook kunt onderhandelen wist ik niet. Hoe pak je dat aan?
Dat je met webwinkels ook kunt onderhandelen wist ik niet. Hoe pak je dat aan?
Mailtje sturen. 't Is soms de moeite. Gewoon de toestellen oplijsten die je wil, vraag achter een leuke pakketprijs en meestal gaat er wat af. Bij Keukenloods ben ik dan gaan aankloppen met deze al verminderde offerte van die andere webshop, deze deden dan spontaan nog eens €80 van hun prijs. Betaling zou toch bij levering zijn, dus was geen praktisch probleem. Uiteindelijk voor Loeters gekozen die iets duurder was (maar misschien nog meer zou gevraagd hebben zonder deze offerte) om de reden die je kent (4 jaar garantie ipv 2 voor gratis en niets met de Mastercard Gold).
Scheelt dat zoveel met Frankrijk? Dat wist ik niet.
Gezien wij even ver van Rijsel als van Gent wonen, kijken we bij de Ikea altijd wel achter een prijsverschil en dan is dat soms duurder, soms goedkoper. Ik heb echter nog geen lijn kunnen trekken in de algemene prijzen.
Gezien wij even ver van Rijsel als van Gent wonen, kijken we bij de Ikea altijd wel achter een prijsverschil en dan is dat soms duurder, soms goedkoper. Ik heb echter nog geen lijn kunnen trekken in de algemene prijzen.
- Brugse Leeuw
- Hero Member
- Contacteer:
Onze Miele wasmachine na 17 jaar defect.
Wat zou ik kopen qua merk?
Terug Miele of eerder Siemens of AEG?
Wat zou ik kopen qua merk?
Terug Miele of eerder Siemens of AEG?
Dat is toevallig. Onze wasmachine is ook defect, was ook zeker zo oud. In de winkel waar we al gaan kijken zijn waarschuwden ze wel dat de gemiddelde levensduur van nieuwe wasmachines slechts zeven jaar is.
wij hadden een AEG en na een paar jaar al problemen, uiteindelijk na 7 jaar moeten vervangen.
Een Miele was onze keuze.
Er zijn heel veel modellen, met supre veel mogelijkheden.
Maar laat u niet vangen, kies een toestel met minder programma's en die kosten minder.
Heel veel van die extra toestanden gebruikt toch niemand.
Trouwens onze wirhlpool vaatwasser is ook gewisseld door een Miele, zelfde geldt hier als hierboven.
Een Miele was onze keuze.
Er zijn heel veel modellen, met supre veel mogelijkheden.
Maar laat u niet vangen, kies een toestel met minder programma's en die kosten minder.
Heel veel van die extra toestanden gebruikt toch niemand.
Trouwens onze wirhlpool vaatwasser is ook gewisseld door een Miele, zelfde geldt hier als hierboven.
Ik moet een nieuwe koelkast kopen (vrijstaand model). Het zal een Liebherr worden, eentje met de hoogst mogelijke energieklasse uiteraard. Probleem: ik moet van die stomme eco-cheques af geraken, dus kan niet bij een webshop bestellen :-(
Kan je niet even naar coolblue winkel gaan(weet niet waar je woont) en daar betalen?
https://www.coolblue.be/nl/advies/betal ... eques.html
-
- Jr. Member
Ik heb een Whirlpool wasmachine, 8j oud, kostprijs 249€. 6kg uitgestelde start. Nog nooit een probleem gehad. Vroeger ook Miele gehad, zéér goed, maar na 15j zit je met een goedwerkende maar hopeloos verouderd -qua technologie- toestel.
- Brugse Leeuw
- Hero Member
- Contacteer:
Een verdeler in de buurt raadt een Siemens aan met 100€ cashback en 5 jaar garantie.
Volgens hem is Miele te duur voor wisselstukken.
Ik weet wel dat hij een boon voor Siemens heeft...misschien meer procent voor hem?
Weet niet of hij objectief is.
Volgens hem is Miele te duur voor wisselstukken.
Ik weet wel dat hij een boon voor Siemens heeft...misschien meer procent voor hem?
Weet niet of hij objectief is.
-
- Jr. Member
Best is om goedkope toestellen te kopen, en eventueel na zes-acht jaar te vervangen. Zo zit je steeds met de laatste technologie.
Met een Miele doe je makkelijk 20 jaar, maar dan zit je wel met een middeleeuws en verouderd apparaat.
Met een Miele doe je makkelijk 20 jaar, maar dan zit je wel met een middeleeuws en verouderd apparaat.
-
- Jr. Member
Zo werk ik nog steeds met een Iphone5. Perfekt in orde, maar inmiddels verouderd. Geen enkel ander merk evenaart een apple iphone, maar ze zijn veel te duur.
Droogkast van AEG (500EUR) na 4,5 jaar kapot. Na een beetje opzoekwerk gemerkt dat het een veel voorkomend probleem is voor dat type droogkast. Ondanks dat ik aan de hersteldienst aangaf wat het probleem was, moest er toch een technieker minstens 2X langs komen (1X om het probleem vast te stellen en 1X voor het te repareren). Het defecte stuk koste niet zo veel maar omdat AEG blijkbaar een soort gel op de printplaat spuit, moest heel de printplaat vervangen worden. Totale kostprijs: 2X 75EUR (technieker)+ 250EUR wisselstuk.
Heb dan maar de goedkoopste beschikbare droogkast gekocht (200 EUR), zullen wel zien hoe lang hij meegaat....
Heb dan maar de goedkoopste beschikbare droogkast gekocht (200 EUR), zullen wel zien hoe lang hij meegaat....
Oh, cool, dat is nieuw, want de vorige keer kon ik zelfs in de fysieke winkel niet betalen met die cheques omdat ze officieel een webwinkel waren. Hebben ze mij zelf gezegd.boonpwnz schreef: ↑10 november 2017, 11:44 Kan je niet even naar coolblue winkel gaan(weet niet waar je woont) en daar betalen?
https://www.coolblue.be/nl/advies/betal ... eques.html
Een vaatwasser, een wasmachine, koelkast of diepvriezer zijn geen toestellen die technologisch gezien nog enorm sterk evolueren. De marketing-afdeling wilt je natuurlijk doen geloven dat die nieuwe wasmachine zoveel beter is en dat je was zoveel properder zal zijn, maar eigenlijk is de techniek in essentie nog steeds dezelfde als 30 jaar geleden. Als je alles in beschouwing neemt dan ben je bijna altijd beter af met een degelijk toestel dat jarenlang meegaat. Bij mijn ouders staat nog de originele ingebouwde Miele koelkast, moet bijna 40 jaar oud zijn. Er is amper eem verschil te merken met een gloednieuwe: fluisterstille werking, verbruikt weinig stroom, en de groenten bewaren er even lang in als een nieuwer model. Het lampje erin is dan wel een gewoon gloeilampje ipv een LED, en hij piept niet als je de deur per ongeluk laat open staan. Maar zijn dat nu redenen om een nieuwe te gaan kopen?Eloadaintavi schreef: ↑10 november 2017, 12:09 Best is om goedkope toestellen te kopen, en eventueel na zes-acht jaar te vervangen. Zo zit je steeds met de laatste technologie.