Elektro/Witgoed: welk merk?
Re: Elektro/Witgoed: welk merk?
Ik denk dat dit niet zo lang geleden werd geintroduceerd want denk dat het voorheen niet kon.sintorama schreef: ↑10 november 2017, 12:48Oh, cool, dat is nieuw, want de vorige keer kon ik zelfs in de fysieke winkel niet betalen met die cheques omdat ze officieel een webwinkel waren. Hebben ze mij zelf gezegd.boonpwnz schreef: ↑10 november 2017, 11:44 Kan je niet even naar coolblue winkel gaan(weet niet waar je woont) en daar betalen?
https://www.coolblue.be/nl/advies/betal ... eques.html
En als ze zeggen nu dat het niet zou lukken dan moet je dat linkje tonen
Ik woon in een huurappartement en heb alleen een diepvriezer en stofzuiger moeten aanschaffen. De ene is van AEG en de stofzuiger is van domo(gekregen)sintorama schreef: ↑10 november 2017, 12:56Een vaatwasser, een wasmachine, koelkast of diepvriezer zijn geen toestellen die technologisch gezien nog enorm sterk evolueren. De marketing-afdeling wilt je natuurlijk doen geloven dat die nieuwe wasmachine zoveel beter is en dat je was zoveel properder zal zijn, maar eigenlijk is de techniek in essentie nog steeds dezelfde als 30 jaar geleden. Als je alles in beschouwing neemt dan ben je bijna altijd beter af met een degelijk toestel dat jarenlang meegaat. Bij mijn ouders staat nog de originele ingebouwde Miele koelkast, moet bijna 40 jaar oud zijn. Er is amper eem verschil te merken met een gloednieuwe: fluisterstille werking, verbruikt weinig stroom, en de groenten bewaren er even lang in als een nieuwer model. Het lampje erin is dan wel een gewoon gloeilampje ipv een LED, en hij piept niet als je de deur per ongeluk laat open staan. Maar zijn dat nu redenen om een nieuwe te gaan kopen?Eloadaintavi schreef: ↑10 november 2017, 12:09 Best is om goedkope toestellen te kopen, en eventueel na zes-acht jaar te vervangen. Zo zit je steeds met de laatste technologie.
Met een Miele doe je makkelijk 20 jaar, maar dan zit je wel met een middeleeuws en verouderd apparaat.
Mochten die kapot gaan ga ik ook kiezen voor minstens AEG en in geval van diepvriezer een liebherr.
-
- Jr. Member
In tegenstelling tot wat ik hierboven lees, denk ik dat er nog veel ruimte is voor toestellen om te evolueren, ook voor wasmachines, droogkasten, diepvriezers enz. Hoe lang zal het duren eer élk toestel uitgerust is met wifi en met elkaar communiceren? Ook qua materiaalkeuze is er nog veel rek. Wie zegt dat wasmachines binnenkort niet van kunststof gemaakt zullen worden en nog slechts de helft wegen van nu? En zo kan je voor elk toestel wel iets bedenken dat positief is.
Dat doen althans de fabrikanten wel.
Volgens mij wordt en wasmachine al grotendeels van kunststof gemaakt, en is het feitelijke gewicht al vrij laag. Ik geloof dat er gewoon een betonblok onderin wordt geplaatst om dat bij zwieren op zijn plaats te houden...Eloadaintavi schreef: ↑10 november 2017, 13:11 In tegenstelling tot wat ik hierboven lees, denk ik dat er nog veel ruimte is voor toestellen om te evolueren, ook voor wasmachines, droogkasten, diepvriezers enz. Hoe lang zal het duren eer élk toestel uitgerust is met wifi en met elkaar communiceren? Ook qua materiaalkeuze is er nog veel rek. Wie zegt dat wasmachines binnenkort niet van kunststof gemaakt zullen worden en nog slechts de helft wegen van nu? En zo kan je voor elk toestel wel iets bedenken dat positief is.
Ooh mijn god... Da's nu echt wel het laatste dat ik wil hoor, dat de koelkast en de vaatwasser op het wifi netwerk hangen. Behalve het feit dat die IoT dingen oeverloos slecht zijn op vlak van cybersecurity stel ik mij de vraag: wat heb ik daar in 's hemelsnaam aan?Eloadaintavi schreef: ↑10 november 2017, 13:11 Hoe lang zal het duren eer élk toestel uitgerust is met wifi en met elkaar communiceren? Ook qua materiaalkeuze is er nog veel rek. Wie zegt dat wasmachines binnenkort niet van kunststof gemaakt zullen worden en nog slechts de helft wegen van nu? En zo kan je voor elk toestel wel iets bedenken dat positief is.
Lichtere materialen? Hoe vaak verhuis jij je diepvriezer/koelkast/wasmachine? Ik laat die 1x installeren door de sterke man van de winkel en daarna verhuis ik die nooit meer. Een wasmachine is overigens opzettelijk zwaar gemaakt dmv een betonblok zodat die niet van zijn plaats trilt als hij begint te zwieren.
Was het niet Samsung dat een ganse marketing campagne had opgehangen rond hun "ecobubble" technologie? Revolutionair! Baanbrekend! Het idee is dat de luchtbelletjes in het water beter wassen en daardoor de temperatuur wat lager kon met energiebesparing tot gevolg. Uit praktijktesten bleek echter de toegevoegde waarde nihil: het toestel verbruikte inderdaad minder energie, maar de was was ook minder goed gedaan. Wilde je hetzelfde eindresultaat dan moest je de temperatuur toch op hetzelfde niveau instellen. Puur opgeklopte marketing dus.
Grappig, mijn select verdeler aan de andere kant van het land heeft mij vorige maand net hetzelfde verhaaltje verteld in verband met Miele/Siemens. Hij had een printplaat bij een Miele moeten vervangen omwille van kortsluiting door onweer (420 € + installatie!). Dus bij mij is het dan maar deze Siemens 16W592FG geworden. Normale prijs 899, hij deed er bovendien € 100 af en nog € 100 extra via cashback (vlot en snel afgehandeld) geleverd en geïnstalleerd, ook 10 jaar garantie op de motor.Brugse Leeuw schreef: ↑10 november 2017, 12:04 Een verdeler in de buurt raadt een Siemens aan met 100€ cashback en 5 jaar garantie.
Volgens hem is Miele te duur voor wisselstukken.
Ik weet wel dat hij een boon voor Siemens heeft...misschien meer procent voor hem?
Weet niet of hij objectief is.
Hij had het binnen Siemens ook nog over volgende verschillen: je had in volgorde van duurdere onderdelen en kwaliteit Duitse, Spaanse, Poolse en Turkse wasmachines binnen Siemens. Ik ben alvast voor de Duitse kwaliteit gegaan. Of dit een verhaaltje is weet ik niet, de toekomst zal het uitwijzen, maar nu toch al heel tevreden over de machine.
https://www.youtube.com/watch?v=hk2TfF1M4r8
Dit vond ik een mooie .. consumentenprogramma in Canada over toestellen die te snel stuk gaan.
AEG : we hadder er een die het veertien jaar vol heeft gehouden. Stuk gegaan aan het display dat tegelijk ook het programma bepaalde en na het stuk gaan in de soep deed lopen. De machine begon opnieuw de was te doen nadat die al gedaan was en het ging daarna alleen nog verder bergaf.
Repareren bleek onzinnig aangezien het stuk (ganse breedte van de machine groot) zowel de display als andere electronica bevatte en meer dan 300 euro kostte in aankoop. Niet echt in alternatief circuit te krijgen ook, die onderdelen.
Nu heb ik een Bosch. Geen idee wat dat gaat worden.
Ach ja .. De AEG stond in de winter koud, in de zomer heet en soms ook redelijk vochtig. Slecht voor de electronica. Als hij in een gewone ruimte in het huis stond, redelijk verwarmd, was hij misschien nog een paar jaar langer meegegaan maar 14 jaar is niet ZO slecht, denk ik. Wordt wel maar wekelijks gebruikt, gemiddeld, want is voor een klein gezin waar geen modderkleren bijhoren.
Dit vond ik een mooie .. consumentenprogramma in Canada over toestellen die te snel stuk gaan.
AEG : we hadder er een die het veertien jaar vol heeft gehouden. Stuk gegaan aan het display dat tegelijk ook het programma bepaalde en na het stuk gaan in de soep deed lopen. De machine begon opnieuw de was te doen nadat die al gedaan was en het ging daarna alleen nog verder bergaf.
Repareren bleek onzinnig aangezien het stuk (ganse breedte van de machine groot) zowel de display als andere electronica bevatte en meer dan 300 euro kostte in aankoop. Niet echt in alternatief circuit te krijgen ook, die onderdelen.
Nu heb ik een Bosch. Geen idee wat dat gaat worden.
Ach ja .. De AEG stond in de winter koud, in de zomer heet en soms ook redelijk vochtig. Slecht voor de electronica. Als hij in een gewone ruimte in het huis stond, redelijk verwarmd, was hij misschien nog een paar jaar langer meegegaan maar 14 jaar is niet ZO slecht, denk ik. Wordt wel maar wekelijks gebruikt, gemiddeld, want is voor een klein gezin waar geen modderkleren bijhoren.
Volgens de geest van spaargids heb ik zelf voor een 2ehands wasmachine gekozen.
€50 gekost en na een kookwas met wat javel zo goed als nieuw
€50 gekost en na een kookwas met wat javel zo goed als nieuw
74% aandelen, 16% obligaties, 10% cash
De oorzaak moet je niet ver zoeken he. De consument kijkt enkel naar de aanschafprijs. De consument wil goedkope brol en dat is dus wat de fabrikanten leveren. Kijk naar het success van Samsung, LG, Whirlpool,... het is NIET toevallig dat net die merken genoemd worden deze reportage.haelewyn schreef: ↑10 november 2017, 15:23 https://www.youtube.com/watch?v=hk2TfF1M4r8
Het staat een beetje buiten het onderwerp.
Maar vergelijk simpel de sandwiches van LIDL met die van AH.
Bij Lidl, na het verhogen van de boterprijs kosten de sandwiches nog altijd 1 euro maar zijn droge brokken geworden. Er is gewoon te weinig boter in..
In AH kosten ze 1,65 voor 10 dacht ik maar zijn ze nog altijd verdomd lekker.
Gelukkig hebben we de keuze in sandwichen. Die keuze is minder duidelijk voor witgoed.
Je weet eigenlijk niet echt meer wanneer je kwaliteit koopt of 'made in China' brol. Wetende dat bijna alles ginder gemaakt wordt... (vb het nieuwste topmodel van Volvo) is het moeilijk om een keuze te maken.
Maar vergelijk simpel de sandwiches van LIDL met die van AH.
Bij Lidl, na het verhogen van de boterprijs kosten de sandwiches nog altijd 1 euro maar zijn droge brokken geworden. Er is gewoon te weinig boter in..
In AH kosten ze 1,65 voor 10 dacht ik maar zijn ze nog altijd verdomd lekker.
Gelukkig hebben we de keuze in sandwichen. Die keuze is minder duidelijk voor witgoed.
Je weet eigenlijk niet echt meer wanneer je kwaliteit koopt of 'made in China' brol. Wetende dat bijna alles ginder gemaakt wordt... (vb het nieuwste topmodel van Volvo) is het moeilijk om een keuze te maken.
- Brugse Leeuw
- Hero Member
- Contacteer:
Hij heeft mij net dezelfde Siemens aangeraden. Is van de ekstraklasse made in Germany met 5 jaar garantie op alles.Ardennois schreef: ↑10 november 2017, 15:06Grappig, mijn select verdeler aan de andere kant van het land heeft mij vorige maand net hetzelfde verhaaltje verteld in verband met Miele/Siemens. Hij had een printplaat bij een Miele moeten vervangen omwille van kortsluiting door onweer (420 € + installatie!). Dus bij mij is het dan maar deze Siemens 16W592FG geworden. Normale prijs 899, hij deed er bovendien € 100 af en nog € 100 extra via cashback (vlot en snel afgehandeld) geleverd en geïnstalleerd, ook 10 jaar garantie op de motor.Brugse Leeuw schreef: ↑10 november 2017, 12:04 Een verdeler in de buurt raadt een Siemens aan met 100€ cashback en 5 jaar garantie.
Volgens hem is Miele te duur voor wisselstukken.
Ik weet wel dat hij een boon voor Siemens heeft...misschien meer procent voor hem?
Weet niet of hij objectief is.
Hij had het binnen Siemens ook nog over volgende verschillen: je had in volgorde van duurdere onderdelen en kwaliteit Duitse, Spaanse, Poolse en Turkse wasmachines binnen Siemens. Ik ben alvast voor de Duitse kwaliteit gegaan. Of dit een verhaaltje is weet ik niet, de toekomst zal het uitwijzen, maar nu toch al heel tevreden over de machine.
Alleen krijg ik enkel die 100€ cashback.
Koop een merk met een goede na service. En dit voor alles wat je koopt.
Laatst gewijzigd door ludo op 10 november 2017, 18:06, 1 keer totaal gewijzigd.
In het verhaal over garantie wil ik er toch nog aan toevoegen dat je best even kijkt wat de garantie inhoudt. Dat doe je best ook bij verzekeringen.
Duur betalen en voor bijna niets verzekerd. Het gebeurt.
Apple is een klassieker in het afschudden van de verantwoordelijkheid binnen de wettelijke garantie. De rijke stinkerds uit de US vinden dat de wetten en regels die ze zelf maken beter zijn dan die van de EU. Ze slagen er in om het begrip 'garantie' uit te hollen.
Dure extra garantie aankopen voor een auto en voor bijna niets gedekt zijn. Het kan. Voorbeeld hiervan is Dex. Heel veel uitsluitingen voor de laatste periode. De eerste jaren wordt je toch al doorgestuurd naar de fabrikant om op de wettelijke garantie beroep te doen.
De marketingmolen zegt dat het daar allemaal zonneschijn is.. maar net als overal in Belgie is er toch vaker regen dan zonneschijn.
GSM en extra garantie : idem. Duur en met beperkte dekking , grote vrijstelling.
Ik zou wel eens willen zien waarvoor je echt verzekerd bent bij bv huishoudtoestellen en de extra garantie die je bij de winkel koopt. Iets zegt me dat ook daar misschien meer beloofd wordt dan wat er nadien gegeven wordt.
It's easier to talk the talk than to walk the walk.
We hebben hier in het dorp nog maar een paar verkopers van elektrische toestellen.. En ook die zijn een expert in het afschudden van garantie. Je doet je toestel binnen, wacht er lang op voor je het terugkrijgt, en nadien gaat het weer kapot. Een recept dat garant staat voor 2 jaar miserie en daarna niets meer. Gelukkig loopt het niet met elk toestel even slecht af.
Duur betalen en voor bijna niets verzekerd. Het gebeurt.
Apple is een klassieker in het afschudden van de verantwoordelijkheid binnen de wettelijke garantie. De rijke stinkerds uit de US vinden dat de wetten en regels die ze zelf maken beter zijn dan die van de EU. Ze slagen er in om het begrip 'garantie' uit te hollen.
Dure extra garantie aankopen voor een auto en voor bijna niets gedekt zijn. Het kan. Voorbeeld hiervan is Dex. Heel veel uitsluitingen voor de laatste periode. De eerste jaren wordt je toch al doorgestuurd naar de fabrikant om op de wettelijke garantie beroep te doen.
De marketingmolen zegt dat het daar allemaal zonneschijn is.. maar net als overal in Belgie is er toch vaker regen dan zonneschijn.
GSM en extra garantie : idem. Duur en met beperkte dekking , grote vrijstelling.
Ik zou wel eens willen zien waarvoor je echt verzekerd bent bij bv huishoudtoestellen en de extra garantie die je bij de winkel koopt. Iets zegt me dat ook daar misschien meer beloofd wordt dan wat er nadien gegeven wordt.
It's easier to talk the talk than to walk the walk.
We hebben hier in het dorp nog maar een paar verkopers van elektrische toestellen.. En ook die zijn een expert in het afschudden van garantie. Je doet je toestel binnen, wacht er lang op voor je het terugkrijgt, en nadien gaat het weer kapot. Een recept dat garant staat voor 2 jaar miserie en daarna niets meer. Gelukkig loopt het niet met elk toestel even slecht af.
Bwa ik had dat met mijn gsm.haelewyn schreef: ↑10 november 2017, 19:18
Weg voor garantie wegens rode en groene pixels heel erg zichtbaar in het scherm(dode pixels)
3 weken en kreeg hem terug en er was niets mee gebeurd dan nog eens opgestuurd en kreeg dan gewoon nieuw toestel. daarna na een paar weken weer dode pixels...
Ofwel was heel die batch kapot ofwel deed ik iets dat ik niet moest doen?