Gratis Nederlandse bankrekening openen, Belgische inwoner
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Gratis Nederlandse bankrekening openen, Belgische inwoner
Ik ben Belg: fiscaal, domicilie etc. Ik zou graag een gratis Nederlandse bankrekening openen om zo gebruik te kunnen maken van iDeal. Waar kan dit?
Re: Gratis Nederlandse bankrekening openen, Belgische inwoner
Zelfs een betalende rekening bij een Nederlandse bank openen is voor een Belg zo goed als onmogelijk. Zijn er geen andere betalingsmogelijkheden dan iDEAL?
Laatst gewijzigd door Yaris op 10 november 2017, 10:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Een NL bank zal je over het algemeen vragen om aan te tonen dat je in NL een adres hebt en daar ook woont. Bv energiefacturen..
Een bewijs dat je in NL werkt kan ook voldoen.
Maar ik heb het vermoeden dat dat voor topicstarter niet zal lukken ?
Een bewijs dat je in NL werkt kan ook voldoen.
Maar ik heb het vermoeden dat dat voor topicstarter niet zal lukken ?
Laatst gewijzigd door haelewyn op 10 november 2017, 15:42, 1 keer totaal gewijzigd.
De ene bank waarbij het kan wordt hierboven al vernoemd: Bunq

Een weinig informatieve website... dat doet een mens al eens twijfelen. Ik vind de tarieven bv niet terug voor het gebruik van kaarten. Nog wat meer zoeken zal wel helpen..
Didymus : Bedankt om nog eens te benadrukken dat bunq een bank is. Nog nooit van gehoord.
Edit : https://www.bunq.com/nl/over/kosten
Hier staan de kosten. Op de mobiele website staat geen info. Wel op de gewone website.
Kosten voor betaling en geldafhaling in niet - euro landen / munten schijnt niet mogelijk te zijn met de FREE formule maar wel vanaf de Premium waar je 7 euro per maand betaalt. Niets voor mij dus.
Klopt, er zijn zelfs gewoon geen kaarten voorzien in de gratis formule.
TS vroeg enkel naar een gratis Nederlandse rekening die iDeal ondersteunt.
TS vroeg enkel naar een gratis Nederlandse rekening die iDeal ondersteunt.

En als die niet bestaat? Ga je dan betalen voor een rekening die iDEAL wel ondersteunt of iDEAL helemaal niet gebruiken?
Ze bestaat wel. Wat is dan het nut van je hypothetische vraag?
Waar dan (voor Belgen)? Of heb ik er hierboven over gelezen?
Als je een NL iban krijgt zou je altijd je geld ontvangen in NL of betalen vanuit NL. Beetje vertraging.
Ga maar eens geld storten, afhalen... Als je een kaart wil wordt die rekening betalend.
Stort maar eens een cheque op je rekening of ga er een vragen.
Ivm vraag van boonpwz zou ik zeggen : ik zou het om redenen hierboven niet doen. Er zijn gratis rekeningen genoeg in Belgie, bijna bij iedere bank zelfs.
Voor Didymus : inderdaad. Het beantwoordde de vraag van TS.
Ikzelf zoek altijd naar kaarten / manieren om zo dicht mogelijk bij gratis geld af te halen buiten de Eurozone.
Zoals er creditcards zijn in UK / US die alle kosten van transacties terugbetalen maar wel een vaste maandelijkse kost hebben. Nog altijd niet gevonden wat ik zoek. Het is allemaal niet zo streng gereglementeerd als het betalingsverkeer binnen EU. En voor niks gaat alleen de zon op. Daar kan ik mee leven.
Ga maar eens geld storten, afhalen... Als je een kaart wil wordt die rekening betalend.
Stort maar eens een cheque op je rekening of ga er een vragen.
Ivm vraag van boonpwz zou ik zeggen : ik zou het om redenen hierboven niet doen. Er zijn gratis rekeningen genoeg in Belgie, bijna bij iedere bank zelfs.
Voor Didymus : inderdaad. Het beantwoordde de vraag van TS.
Ikzelf zoek altijd naar kaarten / manieren om zo dicht mogelijk bij gratis geld af te halen buiten de Eurozone.
Zoals er creditcards zijn in UK / US die alle kosten van transacties terugbetalen maar wel een vaste maandelijkse kost hebben. Nog altijd niet gevonden wat ik zoek. Het is allemaal niet zo streng gereglementeerd als het betalingsverkeer binnen EU. En voor niks gaat alleen de zon op. Daar kan ik mee leven.
Ik heb enkele jaren geleden een online bestelling gedaan bij een Nederlandse webwinkel die geen kredietkaarten aanvaardde, maar wel iDEAL en PayPal.
Ik heb toen speciaal een PayPal rekening geopend om die betaling te kunnen doen. Dat ging heel vlot en nog op dezelfde dag kon ik mijn bestelling afronden (en zonder extra kosten).
Ik heb toen speciaal een PayPal rekening geopend om die betaling te kunnen doen. Dat ging heel vlot en nog op dezelfde dag kon ik mijn bestelling afronden (en zonder extra kosten).
Ik gebruik Paypal met een SEPA opdracht dat is verdomd handigNefertari schreef: ↑11 november 2017, 10:07 Ik heb enkele jaren geleden een online bestelling gedaan bij een Nederlandse webwinkel die geen kredietkaarten aanvaardde, maar wel iDEAL en PayPal.

Betalen met paypal en na 1 of 2 dagen verschijnt het als een sepa opdracht in je bankrekening die je hebt gekoppeld.