Koopwaardige aandelen
TIP
Re: Koopwaardige aandelen
Tja, wie zal zeggen wie gelijk krijgt he.
Ik heb mijn gemiddelde aankoopkoers al kunnen verlagen naar 9,65, dus sta nog maar op 9% verlies. Soms ben ik blij dat mijn aandelen zakken, geeft de kans om bij te kopen. En zakken ze niet, nog beter, heb ik de boot niet gemist. En voor die ene €dat dit kost bij DeGiro...
Ik heb mijn gemiddelde aankoopkoers al kunnen verlagen naar 9,65, dus sta nog maar op 9% verlies. Soms ben ik blij dat mijn aandelen zakken, geeft de kans om bij te kopen. En zakken ze niet, nog beter, heb ik de boot niet gemist. En voor die ene €dat dit kost bij DeGiro...
- stockzombie
- VIP member
- Contacteer:
Die lage transactiekost bij DeGiro is wat mij betreft zeker geen detail. Dankzij DeGiro koop ik nu veel meer in stukjes en die "avg-down strategie" heeft me bij veel aandelen al opgeleverd. Dus de winst is meestal groter dan de lage transactiekost zelf.Inversor schreef: ↑8 november 2017, 20:23 Tja, wie zal zeggen wie gelijk krijgt he.
Hebben jullie het hier dan over Tripadvisor Inc Common Stock (TRIP) of Liberty TripAdvisor Holdings die op OTC noteert?
Ik heb de holding, maar die noteert op de Nasdaq hoor...Kevva schreef:Hebben jullie het hier dan over Tripadvisor Inc Common Stock (TRIP) of Liberty TripAdvisor Holdings die op OTC noteert?
Vermoedelijk zal de Belgische beurs tegen eind dit jaar alsmaar verder dalen.
Vanaf 2018 zullen rechtspersonen op de meerwaarden van hun aandelenverkopen ook vennootschapsbelasting moeten betalen.
De adviseurs van Kluwer en consoorten zijn nu een offensief gestart.
Ze raadden ze aan om al de winstgevende aandelen in 2017 te verkopen.
Vanaf 2018 zullen rechtspersonen op de meerwaarden van hun aandelenverkopen ook vennootschapsbelasting moeten betalen.
De adviseurs van Kluwer en consoorten zijn nu een offensief gestart.
Ze raadden ze aan om al de winstgevende aandelen in 2017 te verkopen.
De berichten hieromtrent zijn eerder tegenstrijdig:
Bedrijven verkopen beter hun aandelen voor jaareindeBNP Paribas Fortis merkt nog geen abnormaal grote verkopen van aandelen door bedrijven. 'We zien geen significante wijzigingen in vergelijking met vorig jaar.' Minder dan 5 procent van de aandelentransacties bij die grootbank wordt uitgevoerd door ondernemingen. Banken hebben alleen zicht op aandelen die op een effectenrekening staan.
Zelfs als ondernemingen veel aandelen verkopen, zal dat niet noodzakelijk een belangrijke negatieve invloed hebben op de beurs van Brussel. Er zijn immers aanwijzingen dat bedrijven minder beleggen in Belgische aandelen dan particulieren. Bij BNP Paribas Fortis zijn Belgische aandelen goed voor 40 procent van alle aandelentransacties van particulieren en voor slechts 14 procent van de transacties van ondernemingen.
@ Belca
in het artikel die u in bijlage voegde staat een zinnetje die me gerust stelt:
"Alleen participaties van minstens 10 procent of 2,5 miljoen euro ontsnappen aan de nieuwe belasting."
Ik heb nogal veel dividendaandelen van firma's waarin verzekeringsmaatschappijen of banken meer dan 10% aandelen van bezitten.
Dat zal dus geen impact hebben op de verkoop van aandelen.
Integendeel mogelijks zijn er vennootschappen die nog wat aandelen bijkopen om aan die 10% participatie te geraken.
in het artikel die u in bijlage voegde staat een zinnetje die me gerust stelt:
"Alleen participaties van minstens 10 procent of 2,5 miljoen euro ontsnappen aan de nieuwe belasting."
Ik heb nogal veel dividendaandelen van firma's waarin verzekeringsmaatschappijen of banken meer dan 10% aandelen van bezitten.
Dat zal dus geen impact hebben op de verkoop van aandelen.
Integendeel mogelijks zijn er vennootschappen die nog wat aandelen bijkopen om aan die 10% participatie te geraken.
Heb vandaag Liberty Tripadvisor Holdings gekocht voor 8,80. Zelf ben ik van mening dat het bedrijf in een dalende trend zit. Maar jullie zijn blijkbaar allemaal overtuigd van het groeipotentieel. Ik ben benieuwd.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Dat lijkt me een zéér sterk argument, om aandelen te kopen
Dus je koopt aandelen van een bedrijf waarin je niet gelooft enkel maar omdat anderen er wel in geloven? Zijn er geen andere bedrijven waar je wel positief over bent?
Allee staat te duur
Koop dan niets en hou je kruit droog.
-
- Jr. Member
Als je alleen maar aandelen mag kopen waarin 'je gelooft', dan kan je niet veel kopen. Wie kent nu een bedrijf, anders dan wat je in alle media leest? Niémand, tenzij je er zelf werkt misschien.
Hier nog een 'niet zo positief' stuk over TripAdvisor van zo'n 5 maanden geleden voor diegene die er nog meer over willen weten. Hou er wel rekening mee dat de koers toen een stuk hoger stond..
https://valueandopportunity.com/2017/05 ... ead-horse/
https://valueandopportunity.com/2017/05 ... ead-horse/
-
- Hero Member
- Contacteer:
Om maar eens lekker origineel te zijn Eigenlijk erg vervelend als men in de beleggerswereld niet zelf zijn/haar huiswerk kan maken.pietpiraat schreef: ↑11 november 2017, 06:49 Dat lijkt me een zéér sterk argument, om aandelen te kopen