Definieren voorbeeld Lazy portfolios voor Belgische beleggers
TIP
Re: Definieren voorbeeld Lazy portfolios voor Belgische beleggers
Ik weet niet of je het strategie kunt noemen maar ik ben een goed jaar uit VS, globale etf's en fondsen omdat die 1- te geconcentreerd in naar mijn gevoel overgewaardeerde aandelen zitten, 2- EUR/USD heel laag stond, 3- de waardering van Europese beurzen toch nog wat gunstiger waren. In de plaats daarvan zit ik nu meer in losse Europese aandelen. In grote lijnen zou je kunnen zeggen dat ik van de brede markt via fondsen en etf's geleidelijk naar selectievere keuzes ben geëvolueerd. Kan best zijn dat ik na een crash of zware correctie weer opportuniteit zie in index beleggen. Tot nu toe geen spijt van als ik vergelijk met global large cap.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gisteren naar een lezing geweest van de Vfb, en daar kregen we te horen dat Amerika op zijn retour gaat.
De toekomst zit blijkbaar in Emerging en Europa.
De toekomst zit blijkbaar in Emerging en Europa.
Zeiden ze niets over de frontier markets?
Any man whose errors take ten years to correct is quite a man.
Rookie investor
Rookie investor
Niet in het algemeen. Wel dat er bv. meer toekomst zit in China dan in India.
Verder dat Oost-Europa ook nog zeer aantrekkelijk (beurzen minder duur) blijft, net als Spanje en Italië.
Verder dat Oost-Europa ook nog zeer aantrekkelijk (beurzen minder duur) blijft, net als Spanje en Italië.
Mooi rendement Vortex daar mag je trots op zijn! Maar ik denk wel dat je dan redelijk weinig posities hebt zoals je al zei wat natuurlijk leidt tot een concentratie in bepaalde posities wat zo een rendementen mogelijk maakt maar je loopt ook een hoger risico, niets mis mee als je weet wat je doet.
Heb je toevallig AMG in je portefeuille? Lijkt wel zo als ik naar je maandelijks rendement kijk
Heb je toevallig AMG in je portefeuille? Lijkt wel zo als ik naar je maandelijks rendement kijk
Interessant, en waarom zou Amerika op zijn retour gaan? Daar zijn de economische indicatoren voor zover ik weet beter als in Europa voor het moment of vergis ik me?
Daarnaast lijkt het me een beetje een selffulfilling prophecy dat er meer groei gaat zijn in groei landen.. en dat Spanje nu niet volledig gewaardeerd is tja dat weten we allemaal wel hoe dat komt en in Italië is er dacht ik nog steeds heel lage economische groei sinds de crisis gaat niet goed met de economie daar.
@vortex, heel mooi rendement. Je kent er iets van en volgt het blijkbaar goed op.
Is natuurlijk wel geen lazy portfolio als je alles moet opvolgen om van regio, sector, munt wil veranderen op de goeie momenten.
Is natuurlijk wel geen lazy portfolio als je alles moet opvolgen om van regio, sector, munt wil veranderen op de goeie momenten.
Portefeuille: IWDA, cash
Op de waarom kan ik niet echt een antwoord geven. Mogelijks heeft het ook te maken met de koers van de Dollar, maar zeker weet ik het niet.
Daarjuist heb ik eens naar de samenstelling van Keyprivate gekeken. En wat me opvalt, is dat ook daar geen Amerika meer te vinden is.
Daarjuist heb ik eens naar de samenstelling van Keyprivate gekeken. En wat me opvalt, is dat ook daar geen Amerika meer te vinden is.
Zit je zelf in keyprivate? Tevreden van hun rendementen?annetje schreef: ↑11 november 2017, 11:18 Op de waarom kan ik niet echt een antwoord geven. Mogelijks heeft het ook te maken met de koers van de Dollar, maar zeker weet ik het niet.
Of het nu juist is of niet dat doet er niet toe.annetje schreef: ↑11 november 2017, 11:18 Op de waarom kan ik niet echt een antwoord geven. Mogelijks heeft het ook te maken met de koers van de Dollar, maar zeker weet ik het niet.
Maar op zo een groot evenement dit zeggen en het niet staven en onderbouwen en uitleggen is toch te gek voor woorden!
Misschien is de US markt niet meer de markt waar 50% op een jaar kan halen, maar wie zegt dat ik dit soort rendementen zoek!
Ik ben al heel blij met 10% per jaar en dat je zeker nog uit de US markt halen.
EM heb ik al eens geprobeerd, double digit loss!
Zelf zit ik (nog) niet in Keyprivate. Misschien dat ik het ooit wel overweeg. Alleen vind ik de instap (15000) te hoog tov het maandelijkse bedrag dat ik kan toevoegen. Na een crash is dat een ander gegeven, maar nu dat alles hoog staat, heb ik er eerlijk gezegd wat schrik van.
Maar omdat ik zelf benieuwd was naar hun samenstelling (en vooral het feit of ze nog in Amerika zitten of niet), heb ik een simulatie gedaan, en dan krijg je de verdeling te zien.
Het was gewoon een van de lezingen. En als je in een bomvolle zaal zit, worden nu eenmaal niet alle vragen beantwoord.
De regio's waar al dan niet toekomst in zit, de komende maanden, was eigenlijk maar bijzaak in het geheel.
en zo wordt bijzaak, hoofdzaak.
je zal het wel zo niet bedoeld hebben, maar voor iemand die serieus in US zit was uw boodschap toch een alarmbelleke.
maar als ik meer inhoud vraag, dan kan je die niet geven.
#fakenews?
Misschien in 't vervolg zelf de tijd nemen om naar dergelijke lezingen te gaan ? Misschien dat het u wel lukt om alle vragen te stellen... Mij in alle geval niet.
Of misschien moet ik dergelijke info voortaan maar voor mezelf houden, als het toch niet geapprecieerd wordt.
Fakenews ? Ik vermoed van niet, anders had Keytrade met Keyprivat ook nog vol in de US gezeten (en dat was volgens mij voor de zomer nog het geval). En om het met iets te kunnen staven, ben ik dat dus gaan opzoeken.
Ik zit zelf ook nog in US, en heb tot hiertoe nog geen actie ondernomen. Of ik dat in de nabije toekomst ga doen, denk ik niet. Maar zeg nooit, nooit.
Of misschien moet ik dergelijke info voortaan maar voor mezelf houden, als het toch niet geapprecieerd wordt.
Fakenews ? Ik vermoed van niet, anders had Keytrade met Keyprivat ook nog vol in de US gezeten (en dat was volgens mij voor de zomer nog het geval). En om het met iets te kunnen staven, ben ik dat dus gaan opzoeken.
Ik zit zelf ook nog in US, en heb tot hiertoe nog geen actie ondernomen. Of ik dat in de nabije toekomst ga doen, denk ik niet. Maar zeg nooit, nooit.
Mooi resultaat.vortex schreef: ↑8 november 2017, 18:46 Ik weet niet of je het strategie kunt noemen maar ik ben een goed jaar uit VS, globale etf's en fondsen omdat die 1- te geconcentreerd in naar mijn gevoel overgewaardeerde aandelen zitten, 2- EUR/USD heel laag stond, 3- de waardering van Europese beurzen toch nog wat gunstiger waren. In de plaats daarvan zit ik nu meer in losse Europese aandelen. In grote lijnen zou je kunnen zeggen dat ik van de brede markt via fondsen en etf's geleidelijk naar selectievere keuzes ben geëvolueerd. Kan best zijn dat ik na een crash of zware correctie weer opportuniteit zie in index beleggen. Tot nu toe geen spijt van als ik vergelijk met global large cap.
Hoe groot is dit gedeelte van je beleggingen tov andere (minder volatiele?) delen: cash? pensioensparen? vastgoed? ...
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.