Aecom: ingenieursbureau, bouwbedrijf & facilitair dienstverlener
TIP
Re: Aecom: ingenieursbureau, bouwbedrijf & facilitair dienstverlener
-3% premarket
kan oplopen tot -10%
kan oplopen tot -10%
Aandelenportefeuille netto met 1296% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: +7,8% (tem 31 dec '24)
Momenteel: 29% Rapid7, IVU, WTW; 71% cash
daar had ik over gekeken. Klopt idd.gpv1 schreef: ↑13 november 2017, 14:38 Die eps van $2,29 die je aanhaalt is de "gewone" eps, niet de aangepaste. De aangepaste wpa bij analisten ligt veel hoger ($3.00 bij VRP en $3.25 bij Credit Suisse). De meeste analisten gaan hun verwachtingen dus neerwaarts bijstellen, en misschien ook hun adviezen.
even naar FCF's van vorig jaar gekeken. Toen zat het werkkapitaal mee voor $ 224M.
dit verklaart toch al +- $0,15 per share.Included in the Company’s fiscal 2018 guidance is approximately $20 million to $25 million of costs to drive additional efficiencies across the enterprise, which are anticipated to be primarily incurred during the first quarter of fiscal 2018
Het verlies valt al bij al mee voor de moment. Investment case blijft hoe dan ook in takt, nog enkele jaren geduld...
Heb de share count in mn model al aangepast naar 162M (verwachting eind 2018) & hopelijk van daaruit terug naar beneden!
Heb de share count in mn model al aangepast naar 162M (verwachting eind 2018) & hopelijk van daaruit terug naar beneden!
Om 18u conference call. Misschien dat daar nog wat opheldering omtrent cash flow en eps komt. Verlies valt idd mee. Maar het blijft afwachten wat de komende dagen zullen brengen als de analisten van zich laten horen.
Aandelenportefeuille netto met 1296% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: +7,8% (tem 31 dec '24)
de '8k' is ondertussen ook beschikbaar. Heb de conference call (voorlopig) moeten missen. Is er iets nuttigs gezegd?
Kijk iig naar de 8k, op de pagina waar de segmenten afzonderlijk gerapporteerd worden met desbetreffende marges, ivm de backlogs;
Management services + 47% !! (gross profit margin over 2017: 5,9%, 27% vd backlog )
DCS +12% (5,2% , 34% vd backlog)
Construction services - 5% op (1,3%, 39% vd backlog)
Waarschijnlijk ligt het zwaartepunt van die recente wins in de backlog in 2019-2020. Dus toekomstgericht heb ik er wel vertrouwen in dat zowel revenue als marges stijgen!
Conference call stelde niet veel voor. Een FCF prognose voor 2018 kon men niet meedelen. Wel wou men er op wijzen dat er in 2017 een outflow was van $60 mio ivm een legale schikking. Dus als we dat bij de $618 mio van dit jaar tellen dan komen we op $678 mio voor 2018, misschien.
Niettemin zie ik geen katalysatoren die de koers het komende jaar omhoog zullen stuwen. Het zal volgens mij eerder naar omlaag gaan.
Niettemin zie ik geen katalysatoren die de koers het komende jaar omhoog zullen stuwen. Het zal volgens mij eerder naar omlaag gaan.
Dat werd in Q2 van dit jaar al gerapporteerd, dus niks nieuws feitelijk. Vraag is natuurlijk hoe vaak ze te maken krijgen met zo'n legal settlements & hoeveel centen dat die dan gemiddeld kosten? (ik heb het niet opgezocht iig)gpv1 schreef: ↑13 november 2017, 21:42 Conference call stelde niet veel voor. Een FCF prognose voor 2018 kon men niet meedelen. Wel wou men er op wijzen dat er in 2017 een outflow was van $60 mio ivm een legale schikking. Dus als we dat bij de $618 mio van dit jaar tellen dan komen we op $678 mio voor 2018, misschien.
Dat de koers lager zou gaan denk ik dan ook weer niet;
Het risico-profiel vermindert door de schuldafbouw (vergeet niet dat we een tijd terug aan 3,5 a 4x Net Debt/Ebitda stonden)
dus risk/reward-verhouding wordt ondanks de vrij hoge schuld toch aantrekkelijker. & de vooruitzichten voor de jaren na 2018 zijn (voorlopig) nog rooskleuriger (& die forecasts zullen volgend jaar langzaam doorsijpelen in de analistenconsensus).
qua katalysatoren is het idd afwachten, maar meestal komt zoiets waneer je het niet verwacht;
- Kwartaalresultaten die beter uitvallen dan verwacht, aanpassing outlook
- Aecom capital; 14 projecten waarvan dit jaar 1 van werd verkocht. Afwachten hoeveel ze er ten gelde maken & tegen welke prijzen.
- mss werkkapitaal dat terug sneller omlaag gaat vanwege lagere omzet in construction (vraagt veel WC), waardoor de schuldgraad eerder dan verwacht bereikt wordt...
- Trump die dan dan toch z'n $1000B infrastructuurplan erdoor krijgt? (unlikely maar soit)
- Saudi Arabië z'n $ 500B !! plan dat verder vorm krijgt? -> https://www.cnbc.com/2017/10/24/saudis- ... -city.html
- Engergieprijzen die terug stijgen; terug meer projecten in Midden-Oosten & in north-America -> 'power revenues' (hogere marges)
er is maar 1 ding is zeker; als de share buyback van start gaat, zal dat de koers ondersteunen!
conference call
Toch enkele interessante passages bij de conference call
investor day op 12 december in New York
momentum
4 big city-markets alone (LA, SF, Seattle, Atlanta )-> $ 20B bids in volgende 12 maanden.
growth in the right segments (high margin)
MS -> increase in defense budgets in USA & internationally
MS -> over $ 30 B pipeline (vorig jaar $ 20B waar ze 40% van wonnen)
$ 20M restructering -> vooral in Q1, in DCS & CS business -> positieve effecten pas in 2019 en later zichtbaar
5year EPS CAGR van 10% (die ze vorig jaar aangekondigd hadden), was zonder Share repurchases gerekend, dus trek zelf uw conclusies hier maar uit, zegt het MGMT
very confident over hun 5year projections (theres upside to that!!), recent growth & win-rates gives confidence.
no legal settlements expected in 2018, cash taxes +- zoals 2017
burn rate? backlog 11% up; maar ondanks hogere backlog in DCS zal revenue in 2018 niet groeien. (dus high margin growth is zoals verwacht voor 2019a 2020)
ze verwachten veel van Saudi Arabië in de toekomst (MGMT was er 2 weken geleden nog).
nuclear decomissioning; zien veel kansen in Japan, Canada, Taiwan ... $200B market.
investor day op 12 december in New York
momentum
4 big city-markets alone (LA, SF, Seattle, Atlanta )-> $ 20B bids in volgende 12 maanden.
growth in the right segments (high margin)
MS -> increase in defense budgets in USA & internationally
MS -> over $ 30 B pipeline (vorig jaar $ 20B waar ze 40% van wonnen)
$ 20M restructering -> vooral in Q1, in DCS & CS business -> positieve effecten pas in 2019 en later zichtbaar
5year EPS CAGR van 10% (die ze vorig jaar aangekondigd hadden), was zonder Share repurchases gerekend, dus trek zelf uw conclusies hier maar uit, zegt het MGMT
very confident over hun 5year projections (theres upside to that!!), recent growth & win-rates gives confidence.
no legal settlements expected in 2018, cash taxes +- zoals 2017
burn rate? backlog 11% up; maar ondanks hogere backlog in DCS zal revenue in 2018 niet groeien. (dus high margin growth is zoals verwacht voor 2019a 2020)
ze verwachten veel van Saudi Arabië in de toekomst (MGMT was er 2 weken geleden nog).
nuclear decomissioning; zien veel kansen in Japan, Canada, Taiwan ... $200B market.
Vertical Research Partners behoudt zijn koopadvies en koersdoel van $48
Highlights:
•End Markets Ready to Drive Continued Organic Growth
•AECOM's formalized capital allocation policy prioritizes debt reduction once ACM achieves leverage of 2.5x or below, expected by FY18 end
•Shares Underpriced as AECOM remains well positioned to take advantage of the multiyear US infrastructure spending cycle
Summary:
AECOM remains well positioned to take advantage of the multiyear US infrastructure spending cycle with a leading market share in U.S. design markets. Substantial free cash generation and trough level earnings during 2017 should allow for an improved multiple as AECOM better reflects improved US infrastructure, urbanization and capital investment levels.
Highlights:
•End Markets Ready to Drive Continued Organic Growth
•AECOM's formalized capital allocation policy prioritizes debt reduction once ACM achieves leverage of 2.5x or below, expected by FY18 end
•Shares Underpriced as AECOM remains well positioned to take advantage of the multiyear US infrastructure spending cycle
Summary:
AECOM remains well positioned to take advantage of the multiyear US infrastructure spending cycle with a leading market share in U.S. design markets. Substantial free cash generation and trough level earnings during 2017 should allow for an improved multiple as AECOM better reflects improved US infrastructure, urbanization and capital investment levels.
Ik heb vandaag alles verkocht. Reden is een combinatie van een aantal factoren waaronder de crash van de USDEUR dit jaar die mogelijks nog veel verder kan verdiepen. Ik ga voorlopig aan de zijlijn staan. Ik geef geen reacties.
Oprechte dank voor de openhartigheid, om ons op de hoogte te houden!
-
- Hero Member
- Contacteer:
Respect gpv1
Ik kijk alvast uit naar uw toekomstige analyses
Ik kijk alvast uit naar uw toekomstige analyses
10K is beschikbaar.
FCF excl. werkkapitaal komt uit op +- $ 668M. (FCF yield van 12%)
Vrij lage CapEx vergeleken met voorgaande jaren (30M onder hun voorspeld bedrag.. uitgestelde investeringen om binnen de FCF-vork te blijven?)
betaalde rente gaat + $ 10M
90% van de leningen zijn fixed rate, dus verdere renteverhogingen hebben minimale impact.
FCF excl. werkkapitaal komt uit op +- $ 668M. (FCF yield van 12%)
Vrij lage CapEx vergeleken met voorgaande jaren (30M onder hun voorspeld bedrag.. uitgestelde investeringen om binnen de FCF-vork te blijven?)
betaalde rente gaat + $ 10M
90% van de leningen zijn fixed rate, dus verdere renteverhogingen hebben minimale impact.
Netto schulden nu 3 miljard (komende van 3,4)
Tegen eind 2018 verwacht men net schulden / EBITDA op 2,5 te hebben (schuldreductie prioriteit)
910 miljoen EBITDA verwacht
Netto schuld zal dan 2,3 miljard zijn ongeveer (volledige free cash flow er naar toe)
Dus tegen eind 2018:
EV = 162 miljoen aandelen x $34,21 (koers) + 2300 = $ 7.842.000.000
Forward EV/EBITDA = 7.842.000.000 / 910.000.000 = 8,6
Dus ik schat toch wel nog zo'n 40% opwaarts potentieel om naar 12 te mikken voor die ratio, wat nog redelijk veilig is. Koersdoel $48 (stond blijkbaar al zo in mijn excel file dus ik bevestig hetzelfde)
Tegen eind 2018 verwacht men net schulden / EBITDA op 2,5 te hebben (schuldreductie prioriteit)
910 miljoen EBITDA verwacht
Netto schuld zal dan 2,3 miljard zijn ongeveer (volledige free cash flow er naar toe)
Dus tegen eind 2018:
EV = 162 miljoen aandelen x $34,21 (koers) + 2300 = $ 7.842.000.000
Forward EV/EBITDA = 7.842.000.000 / 910.000.000 = 8,6
Dus ik schat toch wel nog zo'n 40% opwaarts potentieel om naar 12 te mikken voor die ratio, wat nog redelijk veilig is. Koersdoel $48 (stond blijkbaar al zo in mijn excel file dus ik bevestig hetzelfde)
75% aandelen, 16% obligaties, 9% cash
Wat ik me al een tijdje afvraag bij Aecom is wat ik moet denken van de "sale of trade receivables to financial institutions"? Dit is iets wat telkens terug komt in de bespreking van de cash flows in hun 10-K (vb pagina 59-60 in 10-K die gisteren gepubliceerd werd). De vorige jaren gaf hen dat een profit van respectievelijk 120,1 miljoen (2016) en 108,9 miljoen (2015), maar in 2017 was dit slechts 0,3 miljoen. Is dat iets wat je zomaar mag meenemen in het berekenen van de FCF? Of wordt dit er beter uit gefilterd? Het lijkt me immers niet echt iets waar je jaar na jaar op kunt rekenen (het verschil tussen dit jaar en de jaren voordien is bijvoorbeeld al heel aanzienlijk). Misschien zoek ik het wel te ver, maar ik wou dit toch eens vragen aan mensen die er meer van kennen .