Elektro/Witgoed: welk merk?
Re: Elektro/Witgoed: welk merk?
Hier problemen gehad met een tv decoder voor satelliet TV.
Binnen gedaan omdat het ding niets meer deed / was vastgelopen. Opgestuurd voor reparatie. 2 of 3 maanden was het weg..
Is drie keer stuk geweest op een jaar tijd. Het was een toestel van een Spaans merk (Mvision). De verkoper raadde het aan omdat het goed van prijs was en in die tijd al voor HD TV maar de kwaliteit was bagger.
Ik ken die mensen persoonlijk en wou hen niet het mes op de keel zetten. Maar ik ga er ook niets meer kopen wegens eerdere slechte ervaringen.
Op den duur heb ik het toestel in de kast gelegd, de reserve gebruikt (Philips) en daarna een nieuwe gekocht (M7).
Deze moet het wat langer volhouden want de reserve is ondertussen ook versleten.
Binnen gedaan omdat het ding niets meer deed / was vastgelopen. Opgestuurd voor reparatie. 2 of 3 maanden was het weg..
Is drie keer stuk geweest op een jaar tijd. Het was een toestel van een Spaans merk (Mvision). De verkoper raadde het aan omdat het goed van prijs was en in die tijd al voor HD TV maar de kwaliteit was bagger.
Ik ken die mensen persoonlijk en wou hen niet het mes op de keel zetten. Maar ik ga er ook niets meer kopen wegens eerdere slechte ervaringen.
Op den duur heb ik het toestel in de kast gelegd, de reserve gebruikt (Philips) en daarna een nieuwe gekocht (M7).
Deze moet het wat langer volhouden want de reserve is ondertussen ook versleten.
-
- Jr. Member
Stel dat elk groot toestel uitgerust is met een chip, dewelke alle gegevens opslaat : verbruik, aantal wasbeurten op elke specifieke temperatuur, verbruikte hoeveelheid water en zeep, drooggewicht van de inhoud bij aanvang, enz enz..en uitleesbaar met bloedtoet of wifi, dan zou je tenminste na verloop van tijd ernstige conclusies kunnen trekken, en vergelijkingen maken met andere soortgelijke apparaten.
Ingebouwde software zou ook suggesties kunnen geven : stel je wasbeurt uit, voeg meer gewicht toe, was op een ander tijdstip, kies een hogere centrifugeersnelheid enz...
CO2 uitstoot verminderen
Ingebouwde software zou ook suggesties kunnen geven : stel je wasbeurt uit, voeg meer gewicht toe, was op een ander tijdstip, kies een hogere centrifugeersnelheid enz...
CO2 uitstoot verminderen
-
- Jr. Member
Of op een ijskast zou een display kunnen staan waarop bemerkingen komen : 'vanaf morgen gaat de kaas schimmelen,opeten!!!'
Denk dat er al zo een applicatie bestaat. Je moet wel telkens als je je ijskast aanvult het artikel en vervaldata ingeven, en die geeft dan aan wat je moet opeten of weggooien. en wat je moet aanvullen desnoods.Eloadaintavi schreef: ↑11 november 2017, 00:44 Of op een ijskast zou een display kunnen staan waarop bemerkingen komen : 'vanaf morgen gaat de kaas schimmelen,opeten!!!'
Bemerkingen niet zo maar wel dit:Eloadaintavi schreef: ↑11 november 2017, 00:44 Of op een ijskast zou een display kunnen staan waarop bemerkingen komen : 'vanaf morgen gaat de kaas schimmelen,opeten!!!'
https://be.hardware.info/nieuws/47866/s ... oor-$-5600
-
- Jr. Member
Ik vind dat een zeer goed idee van Samsung! Naar 't schijnt zijn ze ook bezig met een TV met ingebouwde ijskast, zodat je niets mist van je film als je dorst krijgt.
- Brugse Leeuw
- Hero Member
- Contacteer:
Vandaag singles day bij Mediamarkt. -11% korting.
Bij de mediamarkt natuurlijk niet de persoonlijke service van een lokale verdeler.
Niet vergeten: binnen 2 weken Black Friday!!
Misschien beter deze actie nog eens afwachten?
Bij de mediamarkt natuurlijk niet de persoonlijke service van een lokale verdeler.
Denk dat Black Friday inderdaad interessanter is.Brugse Leeuw schreef: ↑11 november 2017, 14:18 Vandaag singles day bij Mediamarkt. -11% korting.
Leuke is dan dat mijn loon zal worden gestort dus ik ijk er naar uit. Teruggave belastingen is gepland voor rond de 30/11.
-
- Jr. Member
Ver gekomen dat winkels zich al proffileren als huwelijksbureaus!
- Brugse Leeuw
- Hero Member
- Contacteer:
Heeft een mediamarkt of Vandenborre een betrouwbare plaatsingsdienst voor groot elektro zoals wasmachines, ...?
Of zulke zaken beter bij een kleinere zelfstandige kopen in de buurt, maar dan wel meer betalen?
Of zulke zaken beter bij een kleinere zelfstandige kopen in de buurt, maar dan wel meer betalen?
Na een slechte ervaring met Coolblue, droogkast en wasmachine via Vandenborre gekocht; tweemaal perfecte afspraken en levering, en aansluiting ter plaatse + uitleg bediening. Zaken die niet met de post kunnen verstuurd worden in geval van problemen, koop ik niet meer bij Coolblue.
wow ik heb juist een slechte ervaring met de bestelmethode van vandenborre.
Ik had gewoon een TV besteld en vandenborre heeft niets laten weten dat deze niet op voorraad was(heb hem maand vooraf besteld)
dus dat vind ik echt niet fijn...
Hij ging normaal op die datum beschikbaar zijn. dus vind het dan raar dat hij niet op voorraad was.
Ik had gewoon een TV besteld en vandenborre heeft niets laten weten dat deze niet op voorraad was(heb hem maand vooraf besteld)
dus dat vind ik echt niet fijn...
Hij ging normaal op die datum beschikbaar zijn. dus vind het dan raar dat hij niet op voorraad was.
Voor grote toestellen zijn wij langsgeweest bij Krefel, die konden vroeger leveren op een appartement en doen de plaatsing. Je betaald iets meer in vergelijking met online, maar ze leveren wel en ze doen de plaatsing ook.
Ook al koop je een toestel bij een bekende keten die een goede naservice geeft, dan nog zullen de meeste herstellingen gebeuren door vakmensen van het merk zelf; Miele-Delonghi-Siemens enz sturen enkel eigen vaklui. Dus het heeft niet veel zin om deze toestellen bij een bekende winkel te kopen. Je moet gewoon op internet naar de goedkoopste prijs zoeken, de garantie is juist hetzelfde als van die winkels. En thuisbrengen-installeren enz doen die onlineshops evengoed, al komt je toestel van Nederland of Duitsland.
Novy trouwens ook, nodig gehad voor onze defecte dampkap.
Mits uiteraard een meerprijs. Eerlijk waar: 90% van die toestellen kan je toch zelf installeren ook? Bij Coolblue bvb €80. Dat is echt easy money als je het zelf doet: nisje eerst eens goed uitkuisen van al het stof ( ;-) ), stekker aansluiten vanachter, toestel er in schuiven en dan een paar vijsjes om te fixeren. Voorwaarde is wel dat je nis de correcte afmetingen heeft, maar zulke dingen zijn eigenlijk standaard. Zelfs een toestel op 3 fasen is in principe geen probleem, best wel even de stroom afleggen dan. Juist een stoomoven kan wat tricky zijn omdat je met een wateraan- en afvoer zit ook.En thuisbrengen-installeren enz doen die onlineshops evengoed, al komt je toestel van Nederland of Duitsland.