Ab Inbev
TIP
Re: Ab Inbev
Klopt, maar dus wel zeer assymetrisch winst vs. verlies potentieel, dat wou ik maar aangeven. Maar juist dat geeft waarde aan de opties.
Btw zao, schrijf jij ook calls?
Ik heb nog een paar aandeeltjes in ptf waarop ik nog geschreven calls heb lopen. Eigl is het mijn bedoeling deze allemaal kwijt te geraken, maar ik ben natuurlijk afhankelijk van de koersen. Sowieso krijg ik paar keer per jaar wel eens aandelen toegewezen, waar ik dus niet op tijd doorrolde. Vorige week nog Mattel, op een geschreven jan/put. Zoals de voorgaande, heb ik deze keer direct verkocht met verlies. Ik zie aan de evolutie van de kleine restportefeuille dat het meestal beter is snel verlies te nemen, en het budget opnieuw te gebruiken. Via de hefboom (margin) haal ik het snel terug in.
ik schrjf dus enkel gedekte calls (covered met aandelen) ik denk dat dit is wat je wou vragen :-)
- WhenDoYouRetire
- Full Member
- Contacteer:
2 puts geschreven zonet:
1 INT P JAN 2018 96,00
1 INT P MAR 2018 100,00
1 INT P JAN 2018 96,00
1 INT P MAR 2018 100,00
https://whendoyouretire.wordpress.com/
22-jarige op weg naar financiële onafhankelijkheid.
Da's ruim 900€ premie ontvangen? Hoeveel margin reserveert jouw broker daarvoor?
Keytrade rond 10% vd onderliggende waarde (dus dat zou hier ca. €2000 zijn), maar ze hanteren een formule die aanzienlijk kan fluctueren.
Maar misschien moeten we stilaan naar een ander topic verkassen.
Keytrade rond 10% vd onderliggende waarde (dus dat zou hier ca. €2000 zijn), maar ze hanteren een formule die aanzienlijk kan fluctueren.
groot gelijk, ik denk dat het neerwaarts potentieel beperkt is, en tzijn mooie premies op relatief korte tijd.WhenDoYouRetire schreef: ↑15 november 2017, 13:49 2 puts geschreven zonet:
1 INT P JAN 2018 96,00
1 INT P MAR 2018 100,00
- WhenDoYouRetire
- Full Member
- Contacteer:
Zo'n €960 grofweg ontvangen. Margin zal uitkomen rond de €2200. Dit is ook fluctuerend.molenveld schreef: ↑15 november 2017, 14:49 Da's ruim 900€ premie ontvangen? Hoeveel margin reserveert jouw broker daarvoor?
https://whendoyouretire.wordpress.com/
Laten we hier verder doen: alles-over-opties-puts-calls-kopen-en-o ... ml#p325509
-
- Hero Member
- Contacteer:
Vanmorgen mijn positie vergroot zit er nu gemiddeld in voor 97.06 (incl kosten)
Succes mensen! Wens jullie mooie returns!
Gisteren ook wat bijgekocht aan 96,5, maar mijn gemiddelde zal rond de 98 liggen..
Ik heb de voorbije jaren regelmatig bijgekocht, waaronder ook gisteren, ook al doet dat mijn gemiddelde aankoopprijs stijgen. Ik streef dan ook niet naar een zo laag mogelijke aankoopprijs, maar naar een maximale coupon
-
- Hero Member
- Contacteer:
Vandaag is payment date voor het interim dividend.
Mijn inbev pot zit nu vol (gewicht binnen mijn portefeuille). Zal dus even duren voor ik terug durf bij te kopen.
Mijn inbev pot zit nu vol (gewicht binnen mijn portefeuille). Zal dus even duren voor ik terug durf bij te kopen.
Succes mensen! Wens jullie mooie returns!
Dat het kan mislopen is nog het minste wat je kan zeggen.Hier moet je idd zeer goed opletten zoas je zelf terecht zegt.Trouwens hoe voelt dat zo om zonder kleren in de markt te zitten met een ongedekte tegenwaarde van enkele miljoenen euro's?Jij lijkt mij wel een heel gezellig leven te lijden.zao schreef: ↑14 november 2017, 22:09een 15-tal op inbev. Dus kleine 150.000 eur tegenwaarde. Maar dat is werken op margin, zoals iemand hier al stelt. Opties die dreigen uitgeoefend te worden, worden tijdig doorgerold. Ik heb al meermaals gesteld dat dit een quasi fulltime en continu job is. +/- 400 opties openstaan, tegenwaarde rond 4 mio eur. Daar moet je op letten of het loopt mis.
Tja - je moet abstractie maken van het feit dat dit om veel geld gaat dat je niet hebt, anders slaap je waarschijnlijk niet. Voor mij zijn dit getalletjes in een excel file waarvan ik de rekeningen betaal... Basic wiskunde en telwerk, geen euros.Carnaygee schreef: ↑17 november 2017, 10:05Dat het kan mislopen is nog het minste wat je kan zeggen.Hier moet je idd zeer goed opletten zoas je zelf terecht zegt.Trouwens hoe voelt dat zo om zonder kleren in de markt te zitten met een ongedekte tegenwaarde van enkele miljoenen euro's?Jij lijkt mij wel een heel gezellig leven te lijden.zao schreef: ↑14 november 2017, 22:09
een 15-tal op inbev. Dus kleine 150.000 eur tegenwaarde. Maar dat is werken op margin, zoals iemand hier al stelt. Opties die dreigen uitgeoefend te worden, worden tijdig doorgerold. Ik heb al meermaals gesteld dat dit een quasi fulltime en continu job is. +/- 400 opties openstaan, tegenwaarde rond 4 mio eur. Daar moet je op letten of het loopt mis.
Ik heb het voorheen al gemeld, dit is een keuze die ik gemaakt hebt om enkele jaren all in te gaan. Ik heb mijn huis ervoor verkocht alsook mijn voltijdse job gestopt om mij hier continu mee te kunnen bezighouden. Het bedrag is te groot om onbeheerd te laten of ergens bezig te zijn en niet te kunnen ingrijpen. Ik ben nu in jaar 2, aan dit tempo heb ik een 4 (goede) jaren nodig om mijn doel te bereiken. Als het mislukt moet ik terug gaan werken. Als ik het niet deed, tja, dan moest ik ook werken.