Koers vandaag
Koers vandaag
Hallo, ik zie mijn aandelen allemaal aan de slotkoers van gisteren staan. Nochtans wel een aanpassing deze morgen na openen beurs ? Nog mensen met dit probleem bij MeDirect ?
Re: Koers vandaag
Hmm ... De koersen zullen niet doorgestroomd zijn van bij de dataleverancier. Is morgen wel weer in orde.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
ik heb bij DeTijd een login gemaakt en portefeuille ingegeven. Steeds updatebaar met aan- en verkopen en dividenten... Met 1 klik heb je na 30 sec een actueel portefeuille overzicht met delta tgo vorige slotkoers. En met auto refresh van scherm. Bovendien 1klik om details van aandeel/fonds te raadplegen.
Voor overzicht erg leesbaar en veell sneller dan login MeDirect of Morningstar.
Voor overzicht erg leesbaar en veell sneller dan login MeDirect of Morningstar.
Het bedrag op het beleggingsoverzicht komt ook niet overeen met het bedrag als je daar dan doorklikt naar ‘mijn beleggingsoverzicht’. Ook het totaal vermogen klopt niet nu. Volgens mij een en ander aan het mislopen daar. Mss door de problemen met de site onlangs ?
Terug na inloggen koers van gisteren te zien op mijn beleggersrekening. Gisteren ook al. Blijft maar duren.
Beste, de koersen van de aandelen worden met 15 minuten vertraging aangeleverd door onze dataleverancier Morningstar. Deze koersen worden gebruikt om de waarde van de portefeuille samen te stellen.
Na sluiting van de beurzen, gebruiken we hiervoor de slotkoers, tot dat de beurzen terug openen de volgende werkdag. Momenteel hebben we geen indicatie dat de koersen niet correct laden, dus gelieve best even onze klantendienst contacteren zodat zij dit voor u kunnen nakijken.
Na sluiting van de beurzen, gebruiken we hiervoor de slotkoers, tot dat de beurzen terug openen de volgende werkdag. Momenteel hebben we geen indicatie dat de koersen niet correct laden, dus gelieve best even onze klantendienst contacteren zodat zij dit voor u kunnen nakijken.
Heb ik twee weken geleden reeds gedaan. Ze zijn het aan het uitzoeken. Blijkbaar nog niet met resultaat.
Hier zijn de koersen van aandelen en fondsen momenteel wel correct. Waar je wel moet op letten is de manier van winst of verlies berekening bij beleggingen in vreemde munt. MeDirect neemt daar de meer(min)waarde in de vreemde munt en rekent die met de huidige wisselkoers om naar euro en presenteert dat bedrag als winst/verlies in euro. Op zich niet fout maar de reële winst in euro hangt ook af van de wisselkoers bij aankoop.Stofke schreef: ↑1 november 2017, 10:25 Het bedrag op het beleggingsoverzicht komt ook niet overeen met het bedrag als je daar dan doorklikt naar ‘mijn beleggingsoverzicht’. Ook het totaal vermogen klopt niet nu. Volgens mij een en ander aan het mislopen daar. Mss door de problemen met de site onlangs ?
Een voorbeeld, een fonds (LU0011963674) dat in Japanse aandelen belegt koste bij aankoop 416 yen, de koers vandaag is 532 yen, dat is een winst van 116 yen of 27,8%, MeDirect rekent die 116 yen om naar 0,88 euro winst (EUR/JPY 132). De reële winst in euro is echter een pak minder, bij aankoop was de wisselkoers namelijk EUR/JPY 114, een aandeel koste bij aankoop dus 3,65 euro, de koers vandaag in euro is 4,03 euro (532/132) of een winst van slechts 0,38 euro of 10%.
Best rekening mee houden, wie van Rabobank komt is gewend aan de tweede methode, Rabo rekende de aankoopprijs reeds om naar euro en ook de dagkoers werd naar euro omgerekend zodat je meteen de reële winst/verlies in euro te zien kreeg.