Koopwaardige aandelen
TIP
Re: Koopwaardige aandelen
Inmiddels ook ingestapt in Aryzta. Volgens mij opwaarts koerspotentieel van 70% tot faire waarde. Schulden wat aan de hoge kant maar daar wordt aan gewerkt. Recent nieuw management. Aryzta is met bijna 10% de grootste positie binnen het Cobas Internacional-fonds van topbelegger Francisco García Paramés. Volgende week maandag omzetcijfers eerste kwartaal. Ik beantwoord geen vragen.
Aandelenportefeuille netto met 1290% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: +7,4% (tem 22 nov '24)
Momenteel: 31% Rapid7, IVU, WTW; 69% cash
ah leuk, die heb ik een tijdje terug ook eens bekeken. Toen niet ingestapt vanwege oa hoge schuldgraad & gebrek aan cash wss . ik zie dat ze sindsdien nog verder gezakt zijn.gpv1 schreef: ↑20 november 2017, 14:06 Inmiddels ook ingestapt in Aryzta. Volgens mij opwaarts koerspotentieel van 70% tot faire waarde. Schulden wat aan de hoge kant maar daar wordt aan gewerkt. Recent nieuw management. Aryzta is met bijna 10% de grootste positie binnen het Cobas Internacional-fonds van topbelegger Francisco García Paramés. Wellicht volgende week omzetcijfers eerste kwartaal. Ik beantwoord geen vragen.
2 niet oninteressante zaken gelezen toen;
anders gezegd; ze verwachten volgende 4 jaar een FCF van minstens € 250M per jaar (gezien ze ook nog 'een klein dividend' betalen).– Potential to reduce leverage by more than €1 billion within four years
– Peak capital expenditure cycle completed
beleggen-in-een-superfonds-bestinver-in ... 69-30.html
Die Liberty Tripadvisor is geen hoogvlieger hoor
Sent from my iPhone using Tapatalk
Die Arzytza heb ik een jaar of twee geleden eens opgeschreven op SA. Geen vette prestatie sindsdien.
PS - die noteren toch in CHF? Ik dacht dat sommige forumleden die geen vragen wensen te beantwoorden nog uitsluitend in EUR-aandelen wilden handelen?
PS - die noteren toch in CHF? Ik dacht dat sommige forumleden die geen vragen wensen te beantwoorden nog uitsluitend in EUR-aandelen wilden handelen?
Ik wist niet dat beleggen op 1 maand gebeurde. Ik dacht dat dit steeds op lange termijn gebeurde.Kevva schreef:Die Liberty Tripadvisor is geen hoogvlieger hoor
Waarom koop je eigenlijk dat aandeel als je er niet in gelooft? Als ik u was, zou ik dat maar snel van de hand doen.Kevva schreef:Die Liberty Tripadvisor is geen hoogvlieger hoor
Heb jij eigenlijk veel ervaring met beleggen? Kopen omdat andere kopen en na amper een week al dit evolueren doet mij niet vermoeden dat jij een ervaren belegger bent.
Ik ben ook geen pro hoor...
@Poldermol
Aryzta is van oorsprong een Iers bedrijf. CEO en voorzitter zijn Iers, aandeelhoudersvergadering vindt in Ierland plaats,... en ze hebben er ook een (tweede) beursnotering.
Aryzta is van oorsprong een Iers bedrijf. CEO en voorzitter zijn Iers, aandeelhoudersvergadering vindt in Ierland plaats,... en ze hebben er ook een (tweede) beursnotering.
Aandelenportefeuille netto met 1290% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: +7,4% (tem 22 nov '24)
Okido! Heb je gekocht in Ierland dan? Hoe is de liquiditeit ginder?
In Ierland gekocht ja. Liquiditeit pak dunner dan in Zwitserland maar wel nog ok.
En een vol procent stamp duty aan je been. Munt waarin het aandeel noteert maakt nochtans totaal niet uit. Je hebt geen extra blootstelling aan CHF door de aandelen op de Zwitsere beurs te kopen. Een daling van de CHF t.o.v. de EUR zal gewoon gereflecteerd worden door een lagere koers in Ierland.
Ach zo, wist ik niet. 't Is de eerste maal dat ik een aandeel koop via een secundaire beursnotering, al heb ik ondertussen wel al gemerkt dat de koers in € tijdens de slotveiling volledig gemanipuleerd wordt. Nu ja, het gaat om 'slechts' 1/4 van mijn port en de CHF heeft dit jaar beter stand gehouden dan de $ (high versus today), dus ik ga ze voorlopig wel bijhouden. Maar niettemin wel een kleine teleurstelling. Merci voor de opmerking.
Maar de roerende voorheffing in Ierland is dan weer lager dan in Zwitserland...jens_dev schreef: ↑21 november 2017, 14:47 En een vol procent stamp duty aan je been. Munt waarin het aandeel noteert maakt nochtans totaal niet uit. Je hebt geen extra blootstelling aan CHF door de aandelen op de Zwitsere beurs te kopen. Een daling van de CHF t.o.v. de EUR zal gewoon gereflecteerd worden door een lagere koers in Ierland.
Nu keert Aryzta wel maar een laag dividend uit.
als de cijfers van hieronder kloppen tenminste.
https://www.test-aankoop.be/invest/fisc ... dividenden
De RV wordt bepaald op de ISIN-code van een bedrijf, niet waar het genoteerd staat. Aryzta heeft een Zwitserse ISIN, dus het zou me verbazen mocht de lagere Ierse bronheffing van toepassing zijn. Kan wel interessant zijn, laat je het ons weten, gpv?
Haja, uiteraard. Ik was ff in de war, zware dag op het werk
ff op verder gaan...Inversor schreef: ↑21 november 2017, 13:33Waarom koop je eigenlijk dat aandeel als je er niet in gelooft? Als ik u was, zou ik dat maar snel van de hand doen.Kevva schreef:Die Liberty Tripadvisor is geen hoogvlieger hoor
Heb jij eigenlijk veel ervaring met beleggen? Kopen omdat andere kopen en na amper een week al dit evolueren doet mij niet vermoeden dat jij een ervaren belegger bent.
Ik ben ook geen pro hoor...
mss geen slecht verkoopmoment als je er niet in gelooft Kevva
https://finance.yahoo.com/quote/LTRPA/