Koopwaardige aandelen
TIP
Re: Koopwaardige aandelen
Er is toch een serieus herstel bezig. Koers gezien afgelopen dagen?Umi schreef: ↑21 november 2017, 20:25ff op verder gaan...Inversor schreef: ↑21 november 2017, 13:33 Waarom koop je eigenlijk dat aandeel als je er niet in gelooft? Als ik u was, zou ik dat maar snel van de hand doen.
Heb jij eigenlijk veel ervaring met beleggen? Kopen omdat andere kopen en na amper een week al dit evolueren doet mij niet vermoeden dat jij een ervaren belegger bent.
Ik ben ook geen pro hoor...
mss geen slecht verkoopmoment als je er niet in gelooft Kevva
https://finance.yahoo.com/quote/LTRPA/
Uiteraard, anders post ik daar geen koersgrafiek bij héMaxwell35 schreef: ↑22 november 2017, 21:23Er is toch een serieus herstel bezig. Koers gezien afgelopen dagen?Umi schreef: ↑21 november 2017, 20:25
ff op verder gaan...
mss geen slecht verkoopmoment als je er niet in gelooft Kevva
https://finance.yahoo.com/quote/LTRPA/
Het gaat om Kevva die eerst een aandeel koopt waar hij niet in gelooft, om daarna te klagen dat het aandeel niet beweegt (na 1 week in zn port ofzo)...
Koopwaardige aandelen
Bwaaah, ik weet niet wat ik van de bedrijfsvoering van Tripadvisor moet denken. Ik denk nog steeds dat Tripadvisor niet in het FAANG-lijstje past. Velen denken dat hier wel.
Tripadvisor raadpleeg je alleen maar als je op reis gaat, althans ik doe dat toch.
Tripadvisor is totaal niet doorgedrongen in het dagelijks leven in die zin dat je op tv reclame ziet van jouw favoriete bestemming of restaurant, ...
Naast Tripadvisor zijn er nog ratingsites die vaak een beter beoordelingssysteem hebben.
Neem nu die 3 dingen eens in gedachten en maak een conclusie voor jezelf. Heeft Tripadvisor dan het potentieel van een Amazon of Facebook? Dan zeg ik volmondig 'nee'. Je kunt er mee lachen. Maar dat is nu éénmaal wat ik denk.
Stap ik in Tripadvisor? Ja, omdat een ritje van 15% niet slecht zou zijn. Maar op lange termijn 'nee, ik zie hier geen gigantische cashkoe uit voortkomen, de vraag is nog maar of Teipadvisor in haar huidige vorm nog 5 jaar zal bestaan!'
Ik wil m'n mening wel herzien mocht Tripadvisor de gidsjes zoals Trotter of Capitool overnemen. Of mochten ze contracten sluiten met Proximus of Telenet om advertenties op maat aan te bieden. Uit dergelijke zaken kunnen ze het kapitaal doen stijgen.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Tripadvisor raadpleeg je alleen maar als je op reis gaat, althans ik doe dat toch.
Tripadvisor is totaal niet doorgedrongen in het dagelijks leven in die zin dat je op tv reclame ziet van jouw favoriete bestemming of restaurant, ...
Naast Tripadvisor zijn er nog ratingsites die vaak een beter beoordelingssysteem hebben.
Neem nu die 3 dingen eens in gedachten en maak een conclusie voor jezelf. Heeft Tripadvisor dan het potentieel van een Amazon of Facebook? Dan zeg ik volmondig 'nee'. Je kunt er mee lachen. Maar dat is nu éénmaal wat ik denk.
Stap ik in Tripadvisor? Ja, omdat een ritje van 15% niet slecht zou zijn. Maar op lange termijn 'nee, ik zie hier geen gigantische cashkoe uit voortkomen, de vraag is nog maar of Teipadvisor in haar huidige vorm nog 5 jaar zal bestaan!'
Ik wil m'n mening wel herzien mocht Tripadvisor de gidsjes zoals Trotter of Capitool overnemen. Of mochten ze contracten sluiten met Proximus of Telenet om advertenties op maat aan te bieden. Uit dergelijke zaken kunnen ze het kapitaal doen stijgen.
Sent from my iPhone using Tapatalk
ik wil hier toch even op reageren.
Ik gebruik zelf tripadvisor vrij veel en zeker niet alleen op reis.
Veel van mijn hotel- en restaurantbezoeken krijgen hier een review.
Als ik zelf ergens onder de baan ben (stad of uitstap naar zee) zal ik snel even kijken welke restaurants een goede beoordeling kregen. Ik stap niet zo maar ergens binnen de laatste jaren.
En het voordeel is dan, dat dit in de meeste gevallen nog zeer goed mee valt ook, waardoor je het blijft gebruiken en ondersteunen. Ik ben dus fan
Ik gebruik zelf tripadvisor vrij veel en zeker niet alleen op reis.
Veel van mijn hotel- en restaurantbezoeken krijgen hier een review.
Als ik zelf ergens onder de baan ben (stad of uitstap naar zee) zal ik snel even kijken welke restaurants een goede beoordeling kregen. Ik stap niet zo maar ergens binnen de laatste jaren.
En het voordeel is dan, dat dit in de meeste gevallen nog zeer goed mee valt ook, waardoor je het blijft gebruiken en ondersteunen. Ik ben dus fan
Maar wat heeft Tripadvisor daar aan? Het krijgt toch geen commissie want alleen jij weet dat je op basis van Tripadvisor naar dat restaurant bent geweest.
ik vermoed dat ze wel wat reclame-inkomsten door mijn gebruik ontvangen, maar
het klopt inderdaad wat je zegt, Tripadvisor zelf heeft hier niet al te veel aan, behalve een enthousiast lid.
Vergeet niet dat ik fan ben van hun site en app, maar ik hier niks vermeld of hun aandeel koopwaardig is.
Ik vind sowieso bedrijven met een zeer beperkt gamma met de kans om op korte termijn niet meer 'hot' te zijn, een gevaar om in te beleggen.
het klopt inderdaad wat je zegt, Tripadvisor zelf heeft hier niet al te veel aan, behalve een enthousiast lid.
Vergeet niet dat ik fan ben van hun site en app, maar ik hier niks vermeld of hun aandeel koopwaardig is.
Ik vind sowieso bedrijven met een zeer beperkt gamma met de kans om op korte termijn niet meer 'hot' te zijn, een gevaar om in te beleggen.
Voila, dat denk ik ook.Boogje schreef: ↑23 november 2017, 09:14 ik vermoed dat ze wel wat reclame-inkomsten door mijn gebruik ontvangen, maar
Tripadvisor haalt 0,0 inkomsten uit jouw bezoek, ze zijn niet meer dan een ratingsite waarbij bv. ratings van 4 jaar geleden nog steeds meetellen bij de ratings van vandaag wat dan weer een verkeerd beeld kan geven. Tripadvisor zal op overnamepad moeten gaan en echt wel meedraaien in die gepersonaliseerde reclame.
Als jij op je smartphone een restaurant bekijkt zou je 's avonds tijdens de reclame van De Slimse Mens ook dat restaurant moeten zien terugkeren, ...
Het klinkt eng, maar pas dan creëert Tripadvisor omzet en kan het groeien en levensvatbaarder worden. Dat is net wat ik bedoel, ze zullen zich ergens moeten verankeren want wat we vandaag zien is niet hetzelfde meer over 5 jaar en dan zie ik geen kans meer voor Tripadvisor in zijn huidige vorm.
Dus ik blijf bij mijn standpunt. Tripadvisor kan goed zijn voor een ritje van 15% maar een lange termijnbelegging of ergens in het FAANG-lijstje komen, dat is gewoon niet haalbaar.
Waarom koop je dan niet gewoon het FAANG lijstje Kevva?
74% aandelen, 16% obligaties, 10% cash
Facebook
Amazon
Apple
Netflix
Google (Alphabet)
= Overgewaardeerd. Je moet wachten op de dip!
Amazon
Apple
Netflix
Google (Alphabet)
= Overgewaardeerd. Je moet wachten op de dip!
Waarom zie ik dan geen waarderingscase waaruit een faire koers van Tripadvisor moet blijken?
74% aandelen, 16% obligaties, 10% cash
ReteIP, je mag Kevva zo niet plagen
Naspers is een Zuid Afrikaanse holding die vooral belegt in de technology en internet wereld. Naar aanleiding van "Wij zijn heel positief over Chinese Aandelen" lees ik dat Naspers 34% bezit van Tencent. En Tencent is recent meer waard geworden dan ... Facebook. Wat betekent dit voor de belegger (die tegen een stootje kan)?
Volgens Bloomberg is de marktwaarde van Naspers (JSE:NPN) 1654T ZAR (T for Trillion). Die van Tencent (700:HK) is 3986T HKD.
1 HKD = 1.66 ZAR. Tencent is dus 3986T * 1.66 = 6596T ZAR waard.
Die 34% van Naspers zijn dus 0.34 * 6596 = 2440T ZAR waard.
Dit betekent dat deze ene participatie meer waard is dan de ganse portefeuille van Naspers. De rest van de participaties krijg je er gratis bij. Als dat geen koopje is?
Volgens Bloomberg is de marktwaarde van Naspers (JSE:NPN) 1654T ZAR (T for Trillion). Die van Tencent (700:HK) is 3986T HKD.
1 HKD = 1.66 ZAR. Tencent is dus 3986T * 1.66 = 6596T ZAR waard.
Die 34% van Naspers zijn dus 0.34 * 6596 = 2440T ZAR waard.
Dit betekent dat deze ene participatie meer waard is dan de ganse portefeuille van Naspers. De rest van de participaties krijg je er gratis bij. Als dat geen koopje is?
Laatst gewijzigd door Belca2 op 24 november 2017, 16:18, 1 keer totaal gewijzigd.