Lid cm, geen wit-gele kruis maar zelfstandige thuisverpleging
TIP
Weet welk ziekenfonds echt bij u past! Vergelijk gratis de verschillende ziekenfondsen.
Lid cm, geen wit-gele kruis maar zelfstandige thuisverpleging
Ik ben aangesloten bij ziekenfonds cm en voor wondverzorging kwam vroeger altijd het wit-gele kruis.
Nu heeft de 'huisdokter' ('t is een groepspraktijk, het is dus niet altijd dezelfde dokter die je ziet) een zelfstandige thuisverpleging (volledig geconventioneerd) opgeroepen.
Maakt dit verschil ivm kosten?
Ik heb dus geen klachten ivm de behandeling zelf (nu ja, ze is hier nog maar 1x geweest).
Volgens die thuisverpleegster maakt het geen verschil, maar goed "wij van wc-eend..."
Iemand ervaring hiermee ?
Nu heeft de 'huisdokter' ('t is een groepspraktijk, het is dus niet altijd dezelfde dokter die je ziet) een zelfstandige thuisverpleging (volledig geconventioneerd) opgeroepen.
Maakt dit verschil ivm kosten?
Ik heb dus geen klachten ivm de behandeling zelf (nu ja, ze is hier nog maar 1x geweest).
Volgens die thuisverpleegster maakt het geen verschil, maar goed "wij van wc-eend..."
Re: Lid cm, geen wit-gele kruis maar zelfstandige thuisverpleging
Wat zegt CM als je het hen vraagt ?
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
https://www.cm.be/wat-te-doen-bij/thuis ... n-huis.jsp
Ik heb er nog geen gebruik van gemaakt. Maar volgens ik op hun site kan zien is er geen verschil in terugbetaling als de verpleger geconventioneerd is. Lees voor de zekerheid eens door. En vraag of ze een overeenkomst met cm hebben.
De honoraria en terugbetalingstarieven gelden voor verpleegkundigen die de overeenkomst met de ziekenfondsen hebben
http://www.cm.be/diensten-en-voordelen/ ... /index.jsp
Beter eens aan cm vragen of verzorger ------------ een overeenkomst met de cm heeft.
Veel gesteld vragen
http://www.cm.be/wat-te-doen-bij/thuisz ... /index.jsp
Ik heb er nog geen gebruik van gemaakt. Maar volgens ik op hun site kan zien is er geen verschil in terugbetaling als de verpleger geconventioneerd is. Lees voor de zekerheid eens door. En vraag of ze een overeenkomst met cm hebben.
De honoraria en terugbetalingstarieven gelden voor verpleegkundigen die de overeenkomst met de ziekenfondsen hebben
http://www.cm.be/diensten-en-voordelen/ ... /index.jsp
Beter eens aan cm vragen of verzorger ------------ een overeenkomst met de cm heeft.
Veel gesteld vragen
http://www.cm.be/wat-te-doen-bij/thuisz ... /index.jsp
[/quote]
Dat maakt inderdaad geen verschil uit. Ik spreek uit ervaring.
[/quote]
Dat maakt inderdaad geen verschil uit. Ik spreek uit ervaring.
Ik heb al meerdere keren beroep moeten doen op thuisverpleging voor wondverzorging. Ik ben aangesloten bij de Soc. Mut, maar dat maakt geen verschil uit, want thuisverpleging is wettelijk geregeld als het op doktersvoorschrift is.
Wij hebben een zelfstandige thuisverpleegster binnen onze kennissenkring, en ik bel haar zelf op haar privé-nummer als ikzelf of iemand anders in mijn familie een verpleegster nodig heeft.
Alles wat er vervolgens moet gedaan worden is: op de eerste dag dat ze aan huis komt, geef ik haar het doktersvoorschrift, waarop het aantal dagen van verzorging staat + een vignetje van de mutualiteit.
Voor de rest moet ik mij niets meer aantrekken: voor mij is het volledig gratis en zij wordt betaald door het ziekenfonds.
Wij hebben een zelfstandige thuisverpleegster binnen onze kennissenkring, en ik bel haar zelf op haar privé-nummer als ikzelf of iemand anders in mijn familie een verpleegster nodig heeft.
Alles wat er vervolgens moet gedaan worden is: op de eerste dag dat ze aan huis komt, geef ik haar het doktersvoorschrift, waarop het aantal dagen van verzorging staat + een vignetje van de mutualiteit.
Voor de rest moet ik mij niets meer aantrekken: voor mij is het volledig gratis en zij wordt betaald door het ziekenfonds.
(vervolg ...) Bovendien kan iedereen beroep doen op de thuisverpleging van het Wit-Gele Kruis, ongeacht bij welk ziekenfonds je bent aangesloten.
Akkoord, maar bij bvb de thuiszorgwinkel betaal je minder als je lid bent van cm.
bvb https://www.thuiszorgwinkel.be/nl/shop/ ... delstokken
Ik dacht, ten onrechte blijkt nu, dat dit ook hier het geval zou zijn.
wwaarschijnlijk komt het doordat bij thuisverpleging er geen rem-geld is, in tegenstelling tot huisarts
indien een verpleger toch een verstrekking zou uitvoeren waar wel remgeld op zou kunnen zijn,kan het mogelijk wel een verschil maken, maar denk dat uiterst zelden zal voorkomen.
OP de wispite van het www.riziv.be zou men normaal de erelonen en co van de thuisverpleegkundigen kunnen opzoeken en of er al dan niet frein-geld is
maar denk dat je echt wel op 2 horen kan slapen, met wat geluk krijg je nog een supermooie en bekwame thuisverpleegster
indien een verpleger toch een verstrekking zou uitvoeren waar wel remgeld op zou kunnen zijn,kan het mogelijk wel een verschil maken, maar denk dat uiterst zelden zal voorkomen.
OP de wispite van het www.riziv.be zou men normaal de erelonen en co van de thuisverpleegkundigen kunnen opzoeken en of er al dan niet frein-geld is
maar denk dat je echt wel op 2 horen kan slapen, met wat geluk krijg je nog een supermooie en bekwame thuisverpleegster
Dat komt doordat de voordelen die je krijgt bij de thuiszorgwinkel (en nog tal van andere voordelen) afhangen van de "aanvullende verzekering" en dat is bij elke mutualiteit verschillend.J Lawieck schreef: ↑23 november 2017, 21:25 ...
Akkoord, maar bij bvb de thuiszorgwinkel betaal je minder als je lid bent van cm.
bvb https://www.thuiszorgwinkel.be/nl/shop/ ... delstokken
Ik dacht, ten onrechte blijkt nu, dat dit ook hier het geval zou zijn.
Het recht op gratis thuisverpleging (op voorschrift van je behandelende dokter) maakt deel uit van de "verplichte verzekering" en dat is voor elke mutualiteit hetzelfde, want is wettelijk geregeld volgens de RIZIV tarieven.
Klopt, hier kwam een knap verpleegstertje, ik had al bijna spijt dat ik genezen was.paul schreef: ↑23 november 2017, 22:56 wwaarschijnlijk komt het doordat bij thuisverpleging er geen rem-geld is, in tegenstelling tot huisarts
Ik ben afgelopen zomer na een arbeidsongeval in recht ook verzorgd geweest via thuis verpleging. Ik mocht van de CM kiezen en ze stimuleerden mij zelf om een zelfstandige te nemen ...
Alles werd mooi afgehandeld, die verpleger (of als je geluk hebt verpleegster) heeft alleen u geel briefje nodig en zij doen de rest. Ik had geen enkele kost (zelfs al was het geen arbeidsongeval geweest!)
Alles werd mooi afgehandeld, die verpleger (of als je geluk hebt verpleegster) heeft alleen u geel briefje nodig en zij doen de rest. Ik had geen enkele kost (zelfs al was het geen arbeidsongeval geweest!)
@AD_Kor
Even een vraagje, stimuleerde ze je om een zelfstandige via het wit-gele kruis aan te nemen of om "echte" zelfstandige van buiten uit te nemen?
Sta op het punt zelf zelfstandig vpk te worden vandaar deze vraag!
Even een vraagje, stimuleerde ze je om een zelfstandige via het wit-gele kruis aan te nemen of om "echte" zelfstandige van buiten uit te nemen?
Sta op het punt zelf zelfstandig vpk te worden vandaar deze vraag!
-
- Newbie
- Contacteer:
Er bestaan geen zelfstandigen in het wit-gelekruis. Zij werken allemaal in loondienst.
vriendelijke groet,
Myriam
zelfstandig verpleegster
vriendelijke groet,
Myriam
zelfstandig verpleegster