Umicore
TIP
Re: Umicore
Interessant artikel met de CEO van Umicore over onder andere de groei in EV's, investeringsklimaat in europa & de flessenhals die grondstoffen heet.
http://trends.knack.be/economie/bedrijv ... 30089.html
Als je registreert, kan je het gratis lezen.
http://trends.knack.be/economie/bedrijv ... 30089.html
Als je registreert, kan je het gratis lezen.
Eens de elektrische auto door de Vlaming geslaakt wordt en 2/10 er eentje hebben zal Umicore serieus de hoogte in gaan. Ik wacht op een dip om deze te kopen!
Sent from my iPhone using Tapatalk
eens te meer een sterke analyse kevva
laat je ons weten wanneer de dip er is en je toeslaat.
40 - 5% = 38 volgens de omegaanse methode op dippen te bepalen,
laat je ons weten wanneer de dip er is en je toeslaat.
40 - 5% = 38 volgens de omegaanse methode op dippen te bepalen,
Aangezien de vennootschappen vanaf volgend jaar hoge belastingen zullen moeten betalen op hun meerwaarden, zullen ze aandelen waarop ze hoge meerwaarden hebben geboekt dit jaar nog van de hand doen.
Umicore is verdubbeld qua beurskoers op 2 jaar tijd.
Ik denk dus dat er een dipje zit aan te komen vanaf december. Die vennootschappen zullen ze dan weer inkopen in 2018. De grootste aandeelhouders zijn evenwel vrijgesteld van die meerwaardebealsting. De dip zal dus niet zo krachtig zijn als gehoopt.
Ik heb alvast de helft van mijn Umicores verkocht aan 100 % winst. Deze die ik nu nog bezit, zijn eigenlijk kosteloos geworden. En als mijn voorspelling uitkomt, koop ik er dit jaar nog bij.
Umicore is verdubbeld qua beurskoers op 2 jaar tijd.
Ik denk dus dat er een dipje zit aan te komen vanaf december. Die vennootschappen zullen ze dan weer inkopen in 2018. De grootste aandeelhouders zijn evenwel vrijgesteld van die meerwaardebealsting. De dip zal dus niet zo krachtig zijn als gehoopt.
Ik heb alvast de helft van mijn Umicores verkocht aan 100 % winst. Deze die ik nu nog bezit, zijn eigenlijk kosteloos geworden. En als mijn voorspelling uitkomt, koop ik er dit jaar nog bij.
bedankt voor de sterke analyse,
nu maar hopen dat die vennootschappen wachten tot 2018 om de umicores die ze gaan verkopen in december pas terugkopen in 2018, zodat jullie ze in de voorspelde dip kunnen kopen.
Tip met de in een ander draadje geëtaleerde kennis over de optie markten biedt deze analyse een prima kans om de opgebouwde kennis in praktijk te brengen ...
nu maar hopen dat die vennootschappen wachten tot 2018 om de umicores die ze gaan verkopen in december pas terugkopen in 2018, zodat jullie ze in de voorspelde dip kunnen kopen.
Tip met de in een ander draadje geëtaleerde kennis over de optie markten biedt deze analyse een prima kans om de opgebouwde kennis in praktijk te brengen ...
Zoals de dip begin maart of eind augustus 2017 bvb? Ik denk een gemiste kans (maar je weet nooit natuurlijk)
Aan huidige koersen zou ik ook niet meer kopen, hoewel ik nog veel verwacht de komende 5jaar(en verder). & die verwachting wordt bevestigd als je het artikel leest...
Als ze een KV zouden doen & 10% extra aandelen uitgeven, halen ze +800M op. Daarmee komen ze al een heel eind volgens mij, & op hun balans is er nog ruimte voor 800M extra aan schuld (al weet ik niet zeker of ze tot 2x Net Debt/Ebitda willen gaan). Dan zouden ze een oorlogskas hebben van 1,6M. Gezien de uitbreidingsinvesteringen in RBM van +- 460M (die lopen tot +-2019), moeten ze daar toch ruimschoots mee toekomen? Zeker omdat de FCF (excl. growth capex) ook aanzienlijk zal stijgen.
http://www.umicore.com/storage/main/inv ... ebsite.pdf
https://www.fsma.be/nl/sensinnovat
Insiderverkoop van Francoise Chombar, zetelt in de RVB (& CEO Melexis uiteraard).
http://kbopub.economie.fgov.be/kbopub/t ... =884338607
Insiderverkoop van Francoise Chombar, zetelt in de RVB (& CEO Melexis uiteraard).
http://kbopub.economie.fgov.be/kbopub/t ... =884338607
Autobatterijen zitten nog maar in een beginfase en ook de chips zijn nog niet volledig geïntegreerd. Dus blijven bedrijven als Umicore en Melexis sterke kandidate voor een defensieve beleggingsportefeuille. Alleen is de huidige koers nu te hoog en moet je wachten tot er een goeie 10á15% afgaat.
Waarom past dit in een defensieve portefeuille?Kevva schreef: ↑26 november 2017, 21:36 Autobatterijen zitten nog maar in een beginfase en ook de chips zijn nog niet volledig geïntegreerd. Dus blijven bedrijven als Umicore en Melexis sterke kandidate voor een defensieve beleggingsportefeuille. Alleen is de huidige koers nu te hoog en moet je wachten tot er een goeie 10á15% afgaat.
Portefeuille: Kinepolis, Tinc, Ageas, GBL, Solvay, AD, Sofina, Sippef, Biocartis, Sioen.
Niet dus... Grondstoffen zijn zéér cyclisch en passen niet in een defensieve portefeuille.
Dat is ook wel vrij zwart-wit?
soit, Umicore doet ook niet enkel in grondstoffen hé...
- voor hun kathodematerialen (NMC,LCO; grootste deel van de recente herwaardering komt hiervan) krijgen ze "een vaste vergoeding" ongeacht de grondstofprijzen (als ik Grynberg correct begrepen heb).
- bij Catalysis komt de waarde vooral uit de volumes & strengere wetgevingen. Waarvan de 1ste factor cyclisch is & de 2de jaren op voorhand bekend.
- Bij Recycling zijn de grondstofprijzen meer van belang, al krijgen ze ook daar een verwerkingsvergoeding. Maar die zakt bij lagere prijzen.
Vergeet vooral niet de trend naar een zuivere planeet
Mijnertsen worden complexer (& weinigen/enkel umicore hebben de technologie), recycling is efficiënter dan mining, geen illegale praktijken & veel minder impact op het milieu.
batterijen & katalysatoren ifv luchtwaliteit...
Daarmee wil ik niet zeggen dat Umicore in een defensieve portefeuille past. Gezien de huidige waardering waarschijnlijk niet, maar 1 jaar geleden zou ik zeker gezegd hebben van wel..
Maar ik ben er dan ook van overtuigd dat cyclische/grondstof-aandelen wel hun plaats hebben in een defensieve LT port! Kwestie van spreiding uiteraard.
Ik was inderdaad wat kort door de bocht. Ik wou Kevva zijn stelling ontkrachten, zodat nieuwe mensen niet misleid worden door dergelijke uitspraken. Maar ik zou umicore niet in een defensieve portefeuille plaatsen tenzij misschien voor 2-3 procent van de portefeuille met daarnaast veel defensieve beleggingen. Ik zeg niet dat umicore niet een goed koopje zou kunnen zijn of een goed value aandeel. Maar defensief zou ik het toch niet noemen.
Ter illustratie: tijdens de crisis verloor het maar liefst 70% van zijn waarde. Umicore is waarschijnlijk een ander bedrijf dan toen, maar soit.
Ter illustratie: tijdens de crisis verloor het maar liefst 70% van zijn waarde. Umicore is waarschijnlijk een ander bedrijf dan toen, maar soit.
Umicore
Ik vind Umicore anno 2017 een defensief aandeel omwille van het feit dat grondstoffen weer aantrekken. Umicore profiteert hiervan. Umicore zet in op recycleren (+1) en Umicore wint aan belang van zodra meer mensen elektrisch rijden. Dus heden ten dage durf ik wel stellen dat het een waardeaandeel is waar ik op dit moment niet veel volatiliteit in zie.
Maar ik vind het aan de huidige koers iets te duur. Doe er 15% af en ik koop me er een positie. Vandaag de dag heb ik geen Umicores dus ik praat ze hier zeker niet omhoog.
Maar ik vind het aan de huidige koers iets te duur. Doe er 15% af en ik koop me er een positie. Vandaag de dag heb ik geen Umicores dus ik praat ze hier zeker niet omhoog.
Hallo,
Is dit aandeel nog koopwaardig?
Ik ben beginnend belegger en had dit op mijn lijstje staan.
Heb mijn eerste aandelen gekocht bij ahold
Wat ik nog zou willen aankopen is
Tinc
Vastned retail
qrf
befimmo
Ben ik goed op weg?
Alvast bedankt
Is dit aandeel nog koopwaardig?
Ik ben beginnend belegger en had dit op mijn lijstje staan.
Heb mijn eerste aandelen gekocht bij ahold
Wat ik nog zou willen aankopen is
Tinc
Vastned retail
qrf
befimmo
Ben ik goed op weg?
Alvast bedankt
Geen slechte keuze, maar bijna allemaal vastgoed?