Ervaring met SlimBeleggen
TIP
Re: Ervaring met SlimBeleggen
Dat geldt voor heel de pers. Journalisten trekken maar een paar uur uit om zich te verdiepen in een materie die ze niet kennen en schrijven dan hun artikel. In de krant is alles wat je leest waar behalve datgene waar je toevallig zelf iets van afweet.pisa schreef:De steeds maar herhaalde vaststelling dat als ze schrijven over iets dat men zelf goed kent, dat men vast stelt dat ze daarin veel nonsens verkopen.
Als je iemand wil volgen is er volgens mij maar 1 betrouwbaar en rendabel iemand en dat is Roland Vandamme met Analyse.
De rendementen zijn echt doorheen de jaren en volgens principe 'put your money where your mouth is'. Voorts ook geschreven in een no-nonsense stijl en laat dat toevallig ook mijn karakter zijn.
Zit al bijna 30 jaar op de beurs en doe meestal mijn eigen DD maar als je kwaliteit wil in de vorm van beleggingsblad is dit zonder meer het beste.
Geef het maar mee, ik verdien er niks aan :-)
De rendementen zijn echt doorheen de jaren en volgens principe 'put your money where your mouth is'. Voorts ook geschreven in een no-nonsense stijl en laat dat toevallig ook mijn karakter zijn.
Zit al bijna 30 jaar op de beurs en doe meestal mijn eigen DD maar als je kwaliteit wil in de vorm van beleggingsblad is dit zonder meer het beste.
Geef het maar mee, ik verdien er niks aan :-)
-
- VIP member
- Contacteer:
Ken ik niet. Iemand anders ervaring mee ?Peter68 schreef:Als je iemand wil volgen is er volgens mij maar 1 betrouwbaar en rendabel iemand en dat is Roland Vandamme met Analyse.
Tegenwoordig is de boodschap die ze blijven uitschreeuwen: "investeer in bitcoins en andere pseudomunten!!!!! deze kunnen nog meer dan 2000% stijgen" lijkt me ook nogal bedenkelijk.
Zouden ze die website niet beter hernoemen tot VolgzaamSpeculeren, want Slim is het niet en met Beleggen heeft het ook al weinig te maken. Met speculeren des te meer en volgzaam: als iets spectaculair gestegen is, volgen ze en zeggen ze van dat dit maar een voorsmaakje is.
We zitten overigens al 5 jaar te wachten op die spectaculaire jump van goud. Nu is bitcoin blijkbaar het nieuwe wonderkind.
We zitten overigens al 5 jaar te wachten op die spectaculaire jump van goud. Nu is bitcoin blijkbaar het nieuwe wonderkind.
Al meer dan een jaar zie je her en der van die vervelende clickbait advertenties van die pipo's. "Beurscrash 2016 in aantocht - 3 keer erger dan in 2008? Neem nu maatregelen voor de crash". Intussen circuleert dezelfde onzin voor dit jaar.
Welke crash? En hoe verhoudt zich dat dan tot hun getoeter over langdurige koerswinsten?
En dan ontkennen ze ook nog dat ze ooit over een crash hebben geschreven!
Welke crash? En hoe verhoudt zich dat dan tot hun getoeter over langdurige koerswinsten?
En dan ontkennen ze ook nog dat ze ooit over een crash hebben geschreven!
Ooit klopt het natuurlijk. Een kapotte klok wijst ook tweemaal per dag het juiste uur aan.
Ik moet ze één ding nageven, als ik dit toen gedaan had dan had ik nu héél veel geld verdiend... Waarde x15 sindsdien ? Achja, zelfs een kapotte klok staat twee keer per dag juist zeker...
Ohja, ik heb nooit een cent uitgegeven aan hun abonnement, maar ik lees hun gratis spam wel regelmatig
Ik ben vooral met bitcoin bezig sedert 2012 en met altcoins 2014..
Het belangrijkste wat me opviel was: "onze leden maakten €300/bitcoin" éxtra winst door BitcoinCash te verkopen!! (meteen na de lancering dus..)
Nu... BitcoinCash haalt al even rond de €1200-1300, en slimbeleggen zwijgt sedertdien in alle talen over BitcoinCash.
Ik heb één BitcoinCash verkocht op €1300 om wat Ether bij te kopen.
Nog iets: "onze leden hebben nu 56% méér cryptomunten" Euh tja, ik wil niet weten hoeveel risico die mensen gelopen hebben om dit te doen en het interesseert me ook niet.
Ik ben vooral met bitcoin bezig sedert 2012 en met altcoins 2014..
Het belangrijkste wat me opviel was: "onze leden maakten €300/bitcoin" éxtra winst door BitcoinCash te verkopen!! (meteen na de lancering dus..)
Nu... BitcoinCash haalt al even rond de €1200-1300, en slimbeleggen zwijgt sedertdien in alle talen over BitcoinCash.
Ik heb één BitcoinCash verkocht op €1300 om wat Ether bij te kopen.
Nog iets: "onze leden hebben nu 56% méér cryptomunten" Euh tja, ik wil niet weten hoeveel risico die mensen gelopen hebben om dit te doen en het interesseert me ook niet.
Ik zou het ten zeerste afraden om nu nog mee te gaan... Ok het is mogelijk, maar hoe hoger de prijs hoe groter het risico.
De kans zit er toch wel hoe langer hoe meer in dat het kan crashen tot een fractie van de huidige prijs.
Ik zou eerder Ripple (XRP) en ETH (ethereum) aanraden, deze hebben een mooie kans om ook zo'n rally te ondergaan.
Garanties zijn er uiteraard niet.
Zam schreef: Het belangrijkste wat me opviel was: "onze leden maakten €300/bitcoin" éxtra winst door BitcoinCash te verkopen!! (meteen na de lancering dus..)
Enorm dom. Dus daar hebben ze ook al weinig verstand van...
Hij heeft ook een boek geschreven over beleggen.
Pas toen ik in zijn "beurservaringen met vallen en opstaan" op het einde las dat hij SlimBeleggen gestart is, viel mijn frank. Maar verder staat er geen enkele verwijzing in.
Op zich is het boek niet slecht. Zeker niet voor beginners. Het is eigenlijk het eerste boek dat wijst op een aantal van de veel gemaakte beginnersfouten.
Daarna stelt hij een aantal portefeuilles voor (heel algemeen) en allemaal gebaseerd op ETF's. Zo heel af en toe komt het ter sprake dat je ook voor dividendaandelen kan kiezen.
De rest moet ik nog lezen.
Pas toen ik in zijn "beurservaringen met vallen en opstaan" op het einde las dat hij SlimBeleggen gestart is, viel mijn frank. Maar verder staat er geen enkele verwijzing in.
Op zich is het boek niet slecht. Zeker niet voor beginners. Het is eigenlijk het eerste boek dat wijst op een aantal van de veel gemaakte beginnersfouten.
Daarna stelt hij een aantal portefeuilles voor (heel algemeen) en allemaal gebaseerd op ETF's. Zo heel af en toe komt het ter sprake dat je ook voor dividendaandelen kan kiezen.
De rest moet ik nog lezen.
een rekening voor op te storten , lees het wel wie interesse heeft.
ja 10 % wie doet mee.
ja met andermans centjes spelen hoe eenvoudig.
ja 10 % wie doet mee.
ja met andermans centjes spelen hoe eenvoudig.
Estate Guru believer.
2017: -0.1%
Dit jaar valt het resultaat van Nico Pantelis (Slim Beleggen) weer sterk tegen: hij behaalt de op 1 na laatste plaast. Alleen Jim Tehupuring deed nog slechter. De winnaar, John Beijer, behaalde +55%.
(Bron: https://www.beursduivel.be/Column/27382 ... -2017.aspx)
Zoals steeds wordt er ook weer een nieuw lijst gepubliceerd voor het volgende jaar: https://www.beursduivel.be/Column/27341 ... telis.aspx
- MarieHuana
- Newbie
- Contacteer:
Opletten met SlimBeleggen. Dat is geen zuiver bedrijf. In hun algemene voorwaarden op de website van SlimBeleggen lees je dat het bedrijf Sprout Money gevestigd is op E-Commerce Park Vredenberg Suite E-02, Willemstad, ingeschreven onder KVK nummer 130892, met BTW nummer 102.367.565.
Echter, dat adres bestaat niet in Nederland. Willemstad bestaat wel. Als je dat adres ingeeft in Google kom je uit in Curacao. Dat ze "Curacao" fijntje verwijderen uit hun Algemene Voorwaarden doet de wenkbrauwen fronsen.
En als je dan wat verder Googlet, lees je " Apart from the 2% corporate income tax, the E-zone company pays no taxes in Curacao" en het plaatje is duidelijk. SlimBeleggen heeft geen zin om belastingen te betalen. Pure offshore constructie. Voor mij zegt dit genoeg.
Echter, dat adres bestaat niet in Nederland. Willemstad bestaat wel. Als je dat adres ingeeft in Google kom je uit in Curacao. Dat ze "Curacao" fijntje verwijderen uit hun Algemene Voorwaarden doet de wenkbrauwen fronsen.
En als je dan wat verder Googlet, lees je " Apart from the 2% corporate income tax, the E-zone company pays no taxes in Curacao" en het plaatje is duidelijk. SlimBeleggen heeft geen zin om belastingen te betalen. Pure offshore constructie. Voor mij zegt dit genoeg.